Alimente de slăbit care îngrașă

Din ce în ce mai mulți oameni se confruntă cu problema kilogramelor în plus. Așa se face că dietele reprezintă unul dintre cele mai discutate subiecte.

Multe persoane consumă alimente etichetate „cu conținut scăzut de grăsimi”, „cu conținut scăzut de calorii” sau „fără grăsimi”. Totuși, rezultatele întârzie să apară. Sau, mai mult decât atât, se îngrașă în continuare.

Nutriționistul Gianluca Mech indică opt dintre acestea și ne explică de ce sunt contraindicate în regimurile de slăbit.

  1. Smoothies și shake-uri proteice

Smoothie-urile și shake-urile de proteine sunt la modă pe social media și în comunitatea de wellness.

În timp ce unele smoothie-uri și shake-uri proteice sunt hrănitoare și excepțional de sănătoase, altele sunt încărcate cu calorii și zahăr. De exemplu, unele smoothie-uri de pe rafturile magazinelor conțin până la 55 grame  de zahăr într-o singură sticlă de 450 ml. Anumite shake-uri proteice conțin și ele aproape 400 de calorii/ 450 ml.

  1. Iaurt cu conținut scăzut de grăsimi

Grăsimea amplifică aromele alimentelor. Când ea este îndepărtată pentru a reduce conținutul de calorii al anumitor produse, se compensează cu zahăr,  de obicei, adăugat pentru a spori aroma.

De aceea, deși poate părea greu de crezut, lactatele cu conținut ridicat de grăsimi pot fi o alegere mai bună decât cele cu conținut scăzut de grăsimi.

  1. Sucurile proaspete

Deși nu toate sucurile sunt bogate în zahăr și calorii, majoritatea sucurilor de fructe sunt. Alegeți sucurile care conțin în principal legume fără amidon, cum ar fi varza, și fructele cu conținut scăzut de zahăr, precum lămâia.

  1. Îndulcitorii „sănătoși”

Mulți oameni renunță la zahăr atunci când țin dietă. Apelează însă la îndulcitorii alternativi, considerați ”sănătoși”. Agavele, zahărul din nucă de cocos și zahărul din curmale sunt doar câteva dintre numeroasele produse existente pe piață. Ele sunt sănătoase, dar trebuie consumate cu moderație.

Știați că îndulcitorii din agave au un conținut mai ridicat de calorii decât zahărul de masă?

  1. Cereale cu conținut scăzut de calorii

Cerealele cu conținut scăzut de calorii pot fi adesea bogate în zaharuri adăugate. De aceea, alegeți altceva petnru micul dejun.

  1. Fructe confiate

Fructele confiate sunt bogate în fibre, vitamine și minerale. Trebuie știut însă că o porție de fructe uscate conține mai mult zahăr și calorii decât o cantitate egală de fructe proaspete.

  1. Sucurile dietetice

Sucurile dietetice sunt privite ca fiind sănătoase, asta deoarece conți 0 calorii. Un studiu efectuat pe peste 2.000 de persoane a indicat faptul că cei care au băut suc dietetic au câștigat în greutate, comparativ cu cei care nu le-au consumat. De asemenea, s-a constatat că sucurile dietetice au un impact negativ asupra bacteriilor intestinale, crescând astfel riscul de diabet și alte boli metabolice.

Cristina Dudău

Foto Hepta

octombrie 29th, 2020 by Dudau Cristina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate