Alimente si vitamine care impiedica albirea timpurie a parului

Parul carunt, din pacate, nu mai este doar o problema a persoanelor in varsta ci a devenit o problema si pentru tineri. Albirea parului se datoreaza, in principal, pierderii de melatonina care se intampla odata cu inaintarea in varsta, insa, exista si o situatie in care albirea parului se intampla prematur, chiar pana in varsta de 30 de ani. De asemenea, exista persoane care incaruntesc doar in anumite zone, cum ar fi sprancenele sau barba, sau doar in anumite zone ale scalpului. Iata ca un rol important in aceasta situatie il are intocmai alimentatia. Iata care sunt vitaminele si alimentele care contribuie la prevenirea albirii timpurii a parului!

Vitamine si minerale benefice pentru par

Vitamina B5

Vitamina B5, numita si acid pantotenic, este esentiala pentru crearea de anticorpi care sporesc functia sistemului imunitar, favorizeaza vindecarea ranilor, combate oboseala si, in plus, mentine calitatea pielii, a mucoaselor si a parului, prevenind incaruntirea sa prematura. Vitamina B5 se gaseste in ficat, galbenusul de ou, broccoli, peste, avocado si lapte. Se recomanda prudenta in administrarea suplimentelor pe baza de vitamina B5 in cazul persoanelor care sufera de hemofilie, deoarece contribuie la coagularea sangelui, iar femeile insarcinate si cele care alapteaza nu trebuie sa consume o doza mai mare de 6 mg/zi.

Uleiul de ricin: tratament complex pentru par

Vitamina B1

Vitamina B1, numita si tiamina, este importanta, in primul rand, datorita faptului ca, prin intermediul carbohidratilor, aceasta produce energie. De asemenea, pe langa functia avuta in metabolizarea grasimilor si in preventia albirii timpurii, vitamina B1 sustine buna functionare a sistemului nervos si creste agilitatea mentala, sustine functia renala si cardiovasculara si previne complicatiile cauzate de diabetul de tip II. Se gaseste in cantitati considerabile in seminte de floarea soarelui, cereale integrale, sparanghel, stafide, porumb si nuci.

Vitamina B12

O alta vitamina importanta a grupului de vitamine B este vitamina B12 cu rol in metabolizarea alimentelor pentru a produce energie. Pe langa aceasta functie, acest nutrient este esential in prevenirea incaruntirii premature, prin favorizarea procesului de repigmentare si mentinerea culorii naturale a parului. Pentru indeplinirea corecta a functiilor sale, se recomanda administrarea a minim 4 mg zilnic. Se gaseste in carne de vita, de oaie, de pui, peste, broccoli, conopida si morcov.

Caderea parului: cauze si remedii

Ficatul

Ficatul este unul dintre alimentele care ajuta la descompunerea peroxidului de hidrogen, cunoscut si sub denumirea de apa oxigenata, vinovat de albirea timpurie si, gratie continutului de catalaza, mentine culoarea naturala a parului. Insa, nu se recomanda consumul ficatului mai mult de patru ori pe luna, deoarece acesta este bogat in grasimi si colesterol. Totodata, se impune a fi gatit prin alte metode decat prajirea pentru a limita ingerarea grasimilor in cantitate mare si consumarea acestuia alaturi de legume.

Cinci sfaturi de nutritie pentru un par puternic si sanatos

Avocado

Fructul de avocado este un aliat excelent impotriva incaruntirii premature deoarece contine cupru, mineral esential in producerea melaninei si a catalazei. Aceste doua substante descompun peroxidul de hidrogen care se acumuleaza in folicul si care promoveaza accelerarea procesului de albire. Avocado poate fi consumat zilnic, atat in salate de fructe cat si de legume, sau in diferite retete.

Masti naturale pentru cresterea si indesirea parului

Ceaiul

Ceaiul, in oricare dintre versiunile sale, contine o doza mare de siliciu, mineral esential pentru par atat datorita faptului ca il intareste cat si ca ii mentine culoarea naturala. Siliciul ajuta la stimularea metabolismului celular, incetineste imbatranirea prematura si favorizeaza circulatia capilara. Par ciufulit si incurcat dimineata? Iata unde gresesti! Detalii aici!

Text: Madalina Manole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *