Rihanna – povestea ei, de la star pop, la femeie de afaceri

Cântăreaţă, compozitoare, filantrop, businesswoman, Rihanna se poate identifica cu oricare dintre aceste descrieri.

Încă de la prima sa apariţie publică, în 2005, cu single-ul “Pon de Replay”, cântăreaţa din Barbados a fost în atenţia presei. Am putut observa evoluţia vedetei de-a lungul acestor ani, transformarea ei din star pop, iubit de adolescentele din întreaga lume, la un antreprenor de succes.

Artista, în vârstă de 32 de ani, pe lângă numeroasele colaborări, precum cele cu brand-ul Puma şi cele de parfumuri, Rihanna, cu firma proprie Fenty, a fost prima femeie care a creat un brand luxury şi a lucrat direct cu grupul LVMH.

Astfel, anul ăsta, Rihanna a fost desemnată ca fiind cea mai bogată artistă din industria muzicală britanică, probabil, şi din lume. Aceasta are o avere estimată la 600 de milioane de dolari, 15% fiind participaţie a brand-ului Fenty Beauty.

Istoria business-ului Fenty

Strategia vedetei de a creţte propriul brand, încă de la prima colaborare Fenty şi Puma (2016), a fost ca orice proiect realizat pe lângă muzică să nu fie asociat cu brand-ul deja cunoscut “Rihanna”, ci cu Fenty. Ea reprezintă imaginea brand-ului, iar acest lucru i-a adus profit de 92% încă din primul trimestru de viaţă al business-ului.

În 2017, s-a asociat grupului LVMH prin Kendo şi a lansat cea mai elaborată gamă de fonduri de ten; 40 de nuanţe diferite. Aşa a început fenomenul Fenty, urmat apoi şi alte brand-uri mari de beauty, precum Dior şi Revlon. Astăzi, compania a ajuns la o cifră de afaceri de 3 miliarde de dolari.

În 2018, Rihanna a lansat colecţia de lenjerie intimă Savage X Fenty, cu o prezentare de excepţie în cadrul New York Fashion Week. Nu a durat mult, iar Rihanna a fost sfătuită de Bernard Arnault, CEO al grupului LVMH, să creeze propria casă de modă de lux. Astfel, în 2019, a apărut Fenty Maison.

View this post on Instagram

savageX.com … @adamselman collab out now.

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on

 

Prima sa colecţie, desfăşurată sub sloganul “Buy Black”, aduce un tribut femeilor de culoare din zonele Lagos, Nairobi şi Accra. Ce mai nouă colecţie a casei Fenty este de tricouri printate cu cuvântul “immigrant”, ca un protest împotriva lui Trump.

Rihanna şi generozitatea

În 2006, când începuse să-şi facă un nume în rândul marilor artişi, cântăreaţa a pus bazele fundaţiei Believe Foundation, pentru ajutorarea copiilor bolnavi în faze terminale. Atât brand-ul de lenjerie Savage X Fenty, cât şi Fenty Beauty susţin financiar fundaţia non-profit Clara Lionel Foundation, denumită după prenumele bunicilor ei. Doar în pandemie, asociaţia a donat 5 milioane de dolari pentru susţinerea luptei împotriva COVID-19. Vezi AICI ştirea!  

De asemenea, tot în acest an, de ziua dedicată combaterii rasismului, Blackout Tuesday, toate brand-urile Fenty şi-au blocat activitatea şi au promovat mişcarea Black Lives Matter. Blackout Tuesday a fost o acțiune colectivă de combatere a rasismului și a brutalității poliţiei. Acțiunea, organizată inițial în cadrul industriei muzicale ca răspuns la uciderea lui George Floyd, Ahmaud Arbery și Breonna Taylor, a avut loc marți, 2 iunie 2020. Mai multe companii şi artişti au postat fotografii îndoliate şi şi-au oprit activitatea pentru a susţine această mişcare.  

Ce proiecte mai are Rihanna?

Cât despre cariera sa… Rihanna se pregăteşte de lansarea celui de-al 9-lea album al său. De curând, mogulul de beauty a lansat Fenty Skin, “Earth conscious”, o linie completă de îngrijire a tenului, de la produse de curăţare, tonifiere şi hidratare, toate din ingrediente naturale.

 

Text: Bettina Cristea

Photo: Harper’s Bazaar

august 6th, 2020 by Cristea Bettina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate