Fitness la birou pentru coloana si circulatie

Fitness la birou pentru coloana si circulatieDe cele mai multe ori, persoanele care au o munca de birou stau in pozitii lipsite de mobilitate, cu spatele „cocosat”, aplecat pe tastatura. Florentina Opris, amfitrioana emisiunii „Sport cu o Florentina”, difuzata de Prima Tv, ne arata cateva exercitii simple, pe care le putem face la birou, pentru ca pozitiile incorecte sa nu ne afecteze coloana vertebrala sau circulatia.

Pozitii de evitat la birou:

• Spate cocosat: afecteaza coloana vertebrala, in special in zona cervicala si in zona lombara.
• Picior peste picior: perturba circulatia sanguina, iar o circulatie proasta produce dureri in zona cefei si a spatelui.

Pozitia corecta la birou:

• Cea mai buna pozitie este cea cu talpa bine sprijinita pe covor, eventual ridicata pe un postament sau o carte, pe orice credeti ca va ajuta sa aveti o distanta de cel putin 10-20 de centimetri de la podea.
• Nu stati foarte aproape de monitor si incercati pe cat posibil ca, la fiecare ora, sa faceti 5 minute de exercitii.

Puteti evita neplacerile cauzate de o pozitie inadecvata a corpului la birou prin exercitii, dar si printr-o hidratare corespunzatoare. Hidratarea constanta previne tasarea discurilor intervertebrale si, implicit, aparitia durerilor de spate.

Exercitii de fitness pentru ameliorarea consecintelor statului la birou

1. Departeaza picioarele la nivelul umerilor, stai bine sprijinita, cu toata talpa pe podea, du palmele la ceafa si incearca sa te ridici aplecand trunchiul inainte. Cu 20 de ridicari in fiecare zi iti vei tonifia musculatura spatelui, a feselor si coapselor.
2. Asaza-te, sprijina palmele pe bratele scaunului, trage genunchii inspre piept si mentine 2 secunde. Coboara si repeta de cel putin 20 de ori pentru a-ti antrena abdomenul.
3. Stai asezata comod pe scaun, ridica un picior pe birou si executa cercuri cu varful piciorului inspre dreapta si stanga de 30 de ori. Schimba apoi piciorul. Acest exercitiu intensifica circulatia in zona gleznei si nu vei mai avea „picioare obosite”.
4. Departeaza picioarele la nivelul umerilor, prinde spatarul scaunului cu mana stanga intinsa, du palma dreapta la ceafa, apleaca trunchiul in fata, mentine pozitia si ai grija sa tragi de cot in lateral. Mentine 10 secunde si schimba bratele.
5. Picioarele departate la nivelul umerilor, bratele pe langa trunchi, ridica genunchiul la piept in timp ce duci bratele intinse spre tavan. Impinge cat de mult poti cu podul palmei inspre tavan – de 10 ori pe piciorul stang si de 10 ori pe piciorul drept.

Text: Stefan Stan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *