Gimnastica pe plaja

Gimnastica pe plajaConcediul de vara se suprapune pana aproape de pragul sinonimiei cu mersul la mare. O astfel de perioada, indiferent de durata, este promisiunea implinirii tuturor dorintelor: imi voi rezolva problemele cu partenerul, voi avea timp sa merg la cosmetica, tenul meu va avea in sfarsit dulcea culoare a relaxarii. Oricat ai vrea insa sa schimbi macazul in concediu, nu uita de importanta exercitiilor fizice. Este mai greu sa simti bucuria cand corpul tau nu este in forma.

Chiar daca alegi sa nu te mai duci la sala pe perioada de concediu exista cateva exercitii simple pe care le poti face pentru mentinerea tonusului muscular chiar si dupa 12 ore de somn pe zi, inghetata de dupa fiecare masa sau mini-festinurile cu potential de bomba calorica, de la restaurantele de la malul marii. Partea interesanta este ca aceste exercitii pot fi facute pe plaja.

Mai mult, este chiar indicat, aerul de la malul marii avand  importante beneficii pentru starea ta de sanatate. Astfel, curele de aerosoli pot duce la o imbunatatire a memoriei, fortifica sistemul imunitar, avand un rol foarte important in controlul alergiilor.
 
Important
1. Pentru a te bucura de beneficiile aerosolilor este bine sa apelezi la aceste exercitii dimineata si seara.
2.Daca ideea de a face exercitii pe plaja ti se pare nefireasca, chiar usor jenanta, poti apela la alergarile usoare. in doi poate fi chiar romantic.
3. Daca tot vrei sa faci un bine organismului, incearca sa fumezi mai putin. Fumul de tigara diminueaza beneficiile aerosolilor. Mai mult, fiind in concediu, nu mai poti arunca propriul viciu in bratele ideii de stres.
4. Dormi minimum 6 ore pe noapte. Vei avea timp sa pierzi noptile cand te intorci in lumea reala. Concediul ar trebui sa fie deliciul tau personal.

Studiile au aratat ca aerul de la malul Marii Negre duce la sporirea capacitatii de memorie. Astfel, in urma unei cure de peste 7 zile, la femei va creste capacitatea de memorare cu 10-15%, iar la barbati, cu 8-9%. Aceste efecte isi pot face simtita prezenta chiar si pe o perioda de 4-5 luni.

Respiratia… poate cea mai importanta
Aerosolii de la malul marii isi fac datoria chiar si prin simpla respiratie. Un ritm mai accelerat dat chiar si de cele mai banale activitati fizice va duce insa la sporirea efectelor benefice. Poti incepe deci seria de exercitii cu cateva miscari care stimuleaza circulatia aerului in organism. Inspira adanc, ducand bratele prin lateral sus, apoi expira indoind trunchiul si ducand bratele in jos. Chiar si 10 repetari iti vor da o stare de calmitate atat de dorita in concediu.

Aplecari si indoiri pentru linia coapselor
Marea inseamna plaja, plaja inseamna cat mai multa piele la vedere, deci coapsele ferme si o linie a taliei bine conturata se asaza perfect in peisaj. Cu picioarele larg departate si mainile in solduri, apleaca-te (mentinand spatele drept). Revino apoi in pozitia initiala si indoaie trunchiul lateral, ducand bratul coroana deasupra capului. 20 de repetari sunt ideale.

Nu uita de fesieri
Nici nu cred ca mai este nevoie sa mentionam. Nu uita de fesieri! Stand pe genunchi cu sprijin pe palme, du alternativ genunchii la piept si intinde apoi piciorul inapoi. Simplu. Nu?

Abdomen proeminent si costum de baie… esti sigura?
Exista solutii si pentru fermitatea abdomenului. Stand culcata pe spate cu mainile la ceafa, ridica lent trunchiul, ducand cotul in exteriorul piciorului opus. Si, asa cum te-ai obisnuit, 20 de repetari, desigur alternative, sunt suficiente.

Valurile se asorteaza cu un picior frumos
Caldura afecteaza de multe ori circulatia periferica, putand facilita aparitia varicelor. Exercitiile usoare care solicita gamba pot stimula circulatia, impiedicand si retentia hidrica. Astfel, culcata pe lateral, tine piciorul de sprijin indoit si ridica-l pe celalalt tinand varful intins. Apoi revino in pozitia initiala, repeta de 20 de ori si apoi schimba piciorul.

Stretching… pentru miscari gratioase
Chiar daca esti in concediu, nu trebuie sa uiti de feminitate. Exercitiile de stretching aduc fluiditate in miscare. Astfel, sezand cu picioarele larg departate, du bratele sus, mentine pozitia 10/20 de secunde si apoi indoaie lent trunchiul lateral, ducand bratul coroana catre piciorul opus. Apoi schimba.

 

Text: Irina Chelarescu
Consultant: Luiza Bucur, personal trainer
Studio Fitness (Piata Unirii)
www.luiza-bucur.ro
tel: 0720 135 911

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *