Gustari sanatoase sub 150 de calorii

Gustari sanatoase sub 150 de caloriiGustarile pe care le luam pe parcursul unei zile sunt foarte importante pentru silueta si sanatatea noastra. Suntem tentati sa ne cumparam tot felul de produse ambalate si rareori citim etichetele alimentelor. A manca sanatos nu inseamna sa numeri toate caloriile din farfurie, insa ar trebui sa tii cont de ele pentru a-ti mentine greutatea optima. Cand vine vorba despre femeile insarcinate, ele se confrunta, de obicei, cu tot felul de pofte. Noi iti recomandam cateva gustari ce pot fi incluse in dieta de fiecare zi, indiferent daca esti sau nu insarcinata.

Paine crocanta cu branza si rosii

Cui nu-i place branza cu rosii? Vei obtine o gustare sanatoasa dintr-o felie de paine crocanta din cereale integrale, 15 g de branza maturata rasa cu mai putin de 30% grasime, 40 g de rosii si, optional, o ceapa de primavara tocata marunt. Bag-o la cuptor cateva minute si bucura-te de savoarea ei.

Salata din trei fructe

Racoritoare si usor de obtinut, aceasta salata este delicioasa si sanatoasa. In plus, nu trebuie sa-ti faci griji in ceea ce priveste caloriile. Ai nevoie de 50 g de boabe de struguri negri, fara samburi, pe care ii poti taia pe jumatate, 50 g de mar si 100 g de felii de ananas din conserva. Amesteca-le si decoreaza cu o frunza de menta. Renunta la frisca de la hipermarket si la alcool.

Cartof copt

Noi, romanii, suntem mari iubitori de cartofi, care sunt nelipsiti din meniul nostru. Nutritionistii insa ne recomanda sa nu mancam cartofii alaturi de carne. O gustare sub 100 de calorii este si cartoful copt pe care il vei scoate din cuptor si peste care poti pune o lingura de iaurt usor, light. Renunta la chipsuri si la alte astfel de snacksuri.

Mango

Cand vrei ceva dulce, fructul mango reprezinta o varianta foarte buna. Nu-l manca pe tot o data, ci doar jumatate. Este un fruct cu un continut ridicat de zahar, majoritatea caloriilor provenind din acest continut de fructoza. Pe langa gustul placut, organismul va putea profita si de cateva grame de fibre, alaturi de vitamina C, care sustine sistemul imunitar.

Milkshake de banane

Bananele foarte coapte pot fi transformate intr-un milkshake cremos si foarte bun. Milkshake-ul se obtine simplu, din banane care se pun in blender si se amesteca cu lapte. Peste acest amestec poti adauga un praf de scortisoara. Folseste 100 ml de lapte semidegresat, 55 g de banane foarte coapte si scortisoara. Gustarea se obtine rapid si are o aroma aparte.

Capsune cu frisca

In aceasta combinatie, cele doua alimente sunt cunoscute datorita efectului, sa-i spunem, afrodiziac. 110 g de capsune se amesteca cu 30 g de frisca facuta in casa. Le poti pune intr-o caserola, depozita in frigider si le poti lua cu tine la serviciu. O sa-ti placa foarte mult.

Mar si unt de arahide

Untul de arahide, atat de popular printre americani, are fani si printre romani. Daca iti place untul de arahide, atunci am gasit pentru tine combinatia perfecta. 50 g de felii de mar si 12 g de unt de arahide. Optional, poti pune si un praf de scortisoara.

Popcorn facut in casa

Mirosul popcornului este imbietor. Popcornul este o sursa buna de fibre care te ajuta sa simti senzatia de satietate pentru o perioada mai lunga de timp. Este o gustare ideala. Ai nevoie de 20 g de porumb special pentru popcorn si de o lingurita de ulei.

Nucita

Gustarea Nucita are un indice glicemic de doar 16 – foarte scazut, contine numai ingrediente naturale, iar nuca este o sursa de acizi grasi si Omega 3. O pricomigdala are aproximativ 33 de calorii, iar o portie (4 pricomigdale), 132 de calorii.

Inimioarele Sante

In compozitia inimioarelor Sante se regasesc doar ingrediente naturale, fibre, Omega 3 si proteine. O inimoara are in jur de 26 de calorii, iar o portie (4 inimioare), in jur de 104 calorii.

Text: Ruxandra Dumitrescu