Imbunatateste-ti concentrarea in perioadele stresante cu ajutorul alimentatiei!

Imbunatateste-ti concentrarea in perioadele stresante cu ajutorul alimentatiei!Sunt multe suplimente alimentare care promit sa te ajute sa iti recapeti energia, sa ai o memorie mai buna sau sa iti mentii concentrarea mai mult timp. Ele sunt utile, ce-i drept, dar nu pot face minuni in lipsa unei diete care sa-i asigure creierului substantele de care are nevoie pentru o buna functionare. Daca stim ce sa mancam si sa bem, ne putem mentine creierul tanar si eficient mai mult timp.

  • Cafea sau ciocolata = cofeina. Cafeina nu te face mai destept, dar te ajuta sa te concentrezi. Se gaseste in cafea, ciocolata si bauturi energizante si te trezeste, chiar daca pentru putin timp. De aceea multi oameni simt nevoia sa bea cafea cand au proiecte obositoare la serviciu sau la scoala, dar este bine sa stiti ca excesul de cofeina va poate da nervozitate, greata si o stare generala de rau.

 

  • Cerealele de la micul dejun. Studiile au aratat ca micul dejun imbunatateste memoria si atentia pe termen scurt, de aceea este bine sa nu il sari! Studentii care iau micul dejun au avut performante semnificativ mai bune decat ceilalti care nu mancau dimineata. Nu manca insa nici prea mult, pentru ca un stomac prea plin diminueaza concentrarea. Alimentele recomandate pentru a imbunatati activitatea creierului de dimineata sunt cerealele integrale, fructele si ouale.

 

  • Zaharul este combustibilul preferat al creierului. Glucoza pe care corpul tau o metabolizeaza din ceea ce mananci creste activitatea neurala timp de aproximativ 20 de minute. Fructoza, pe de alta parte, incetineste activitatea creierului, s-a aratat in urma unui studiu, asa ca ai grija sa citesti inainte eticheta alimentelor pe care le consumi.

 

  • Pestele. Cu totii am auzit de la parintii nostri cand eram mici ca trebuie sa mancam peste, deoarece este bun pentru creier. Chiar asa si este: studiile au aratat ca pestele poate creste rapiditatea in timp a reactiilor creierului si ca reduce nivelul oboselii acestuia, chiar si dupa efectuarea unor sarcini dificile. Si totul datorita continutului bogat de acizi grasi Omega-3.

  • Nucile si alte seminte sunt bogate in vitamina E si un anumit tip de acizi grasi Omega-3. S-a demonstrat ca nucile protejeaza sanatatea creierului, ii imbunatatesc performantele si ii previn declinul.

 

  • Afinele. Cercetarile au aratat ca afinele ajuta la protejarea creierului de efectele daunatoare ale radicalilor liberi. De asemenea, s-a constatat ca o dieta bogata in afine imbunatateste semnificativ functia de invatare la soarecii batrani, facandu-i, din punct de vedere mental, echivalenti cu soarecii mai tineri.

 

Trebuie sa tii cont ca, daca din dieta ta lipsesc nutrienti esentiali, abilitatea de a te concentra scade. De asemenea, daca mananci prea mult sau prea putin, concentrarea ta poate fi afectata.  Daca vrei sa fii in forma pentru o zi importanta si obositoare la serviciu sau la scoala, in care este nevoie sa dai 100% randament, tine cont de cateva lucruri: incepe-ti ziua cu un mic dejun format din suc natural de fructe, paine cu cereale integrale si somon sau un ou, plus o ceasca de cafea sau ceai verde. Nu uita insa sa dormi mai mult in noaptea respectiva, sa te hidratezi, sa faci putin sport si sa te relaxezi.

 

Text: Bianca Badescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *