Obiceiuri toxice pentru sanatatea creierului

Obiceiuri toxice pentru sanatatea creieruluiCreierul este cel mai complex organ al corpului uman si este responsabil de coordonarea tuturor functiilor si emotiilor, motiv pentru care mentinerea sanatatii sale este cruciala pentru calitatea vietii. Numeroase studii au demonstrat ca intre creier si starea de sanatate exista o puternica legatura, modul in care gândim putând sa influenteze pozitiv sau negativ un proces de vindecare. In aceste conditii, ne dorim sa va prezentam o lista cu obiceiuri comune care, duse la extrem, devin toxice pentru creier.

Pas mesei de dimineata

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, in primul rând pentru ca alimentele consumate acum sunt cel mai bine asimilate de organism. Pe de alta parte, in timpul somnului se consuma nutrienti, iar dimineata este important ca organismul sa-si poata reface necesarul de energie, vital functionarii sale optime. De pilda, de micul dejun depinde sanatatea creierului si a stomacului, dar si buna functionare a metabolismului. Studiile au dovedit ca dezechilibrul nutritional sau aportul insuficient de nutrienti conduce la degenerarea celulelor nervoase.

Pont: Un mic dejun sanatos presupune un consum de fructe si legume proaspete, de iaurt si cereale integrale.

Calitatea proasta a somnului

Somnul este singura oportunitate de relaxare si recuperare a creierului, motiv pentru care calitatea sa este de o reala importanta pentru sanatatea celulelor nervoase. Un somn neodihnitor sau insuficient isi va lasa in timp amprenta prin scaderea numarului de neuroni. De asemenea, pentru o buna functionare, creierul are nevoie de oxigen, in lipsa acestuia putând sa apara micile leziuni cerebrale. Nu dormiti cu fata acoperita de plapuma si aerisiti intotdeauna camera inainte de a va culca. Totodata, nu dormiti cu muzica, cu televizorul pornit sau cu lumina aprinsa − toate acestea afecteaza calitatea somnului.

Pont: Necesarul de somn al unui adult este de 7-8 ore pe noapte.

Stresul si depresiile constante

Din pacate, stresul este o consecinta nefasta a vremurilor in care traim si reusim sa ne detasam de el cu multa dificultate. Efectele sale se rasfrâng negativ asupra sanatatii intregului organism, cu atât mai mult asupra creierului. Acesta duce la cresterea nivelului de cortizol, hormon care afecteaza legaturile dintre neuroni si favorizeaza declansarea bolii Alzheimer. Cresterea nivelului sucului gastric, al glicemiei si al tensiunii arteriale este, de asemenea, direct proportionala cu cresterea nivelului de cortizol. De asemenea, depresiile constante si autoizolarea afecteaza sanatatea creierului deoarece acesta nu este stimulat sa stabileasca noi conexiuni intre neuroni, iar activitatea sa stagneaza sau chiar regreseaza.

Pont: Mentinerea unei vieti sociale active este o metoda buna de stimulare a creierului.

Alimentatia nesabuita

Persoanele care sar peste mese si apoi manânca o portie dubla sau persoanele care nu pot sa-si cenzureze poftele culinare isi pot afecta inconstient sanatatea creierului. Motivul? O cantitate prea mare de nutrienti sosita dintr-odata in organism provoaca soc supraalimentar si conduce la modificarea proceselor biochimice care se petrec la nivelul creierului.

Pont: Creierul nu face intotdeauna diferenta intre senzatia de foame si cea de sete. Pentru a evita supraalimentarea, atunci când simtiti ca va este foame, mai ales daca tocmai v-ati ridicat de la masa, beti un pahar cu apa si asteptati rezultatul.

Alcoolul si nicotina

Alcoolul in exces afecteaza functiile creierului, precum vorbirea, memoria si coordonarea, si distruge acizii grasi, componente de baza in structura creierului. De asemenea, alcoolul este direct responsabil de procesul de deshidratare al organismului, iar lipsa apei din corp inhiba procesul de regenerare celulara. In plus, substantele toxice din tutun omoara celulele rosii responsabile de anihilarea radicalilor liberi, fapt ce conduce la imbatrânirea prematura a tuturor celulelor, inclusiv a neuronilor.

Pont: Studiile au dovedit ca un pahar pe zi de vin rosu natural mentine sanatatea sistemului cardiovascular si a sistemului nervos.

Farmacistii Catena recomanda produsele Alevia. Daca te confrunti cu oboseala si stresul, atunci cu siguranta cel mai bun remediu pentru a-i reda tonusul organismului este Spirulina de la Alevia! Mai multe detalii despre produs gasiti aici.

 

Text: Madalina Manole