Privarea de somn, amenintare pentru sanatate?

Privarea de somn, amenintare pentru sanatate?Toata lumea isi doreste mai mult timp pentru odihna, mai ales dupa o zi obositoare la birou. Somnul nu numai ca te energizeaza, dar face foarte bine organismului, din multe puncte de vedere, iar privarea de somn te poate imbolnavi. Majoritatea expertilor ii sfatuiesc pe oameni sa doarma intre 6 si 8 ore pe noapte, in timp ce adolescentii sunt sfatuiti sa doarma aproximativ 9 ore pe noapte. Cu toate acestea, oamenii nu acorda suficienta atentie somnului.

Cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania au studiat aproape 140.000 de persoane si au constatat ca 36% dintre adultii care dorm mai putin de sase ore pe noapte risca sa sufere un atac de cord si 22% – sa faca accident vascular cerebral, a raportat Daily Express.
Un alt studiu japonez a descoperit ca 60% dintre femeile care dorm mai putin de sase ore pe noapte risca sa faca cancer mamar.

Nici somnul excesiv nu este bun, deoarece odihna in exces este nociva, cei care dorm in mod regulat peste 9 ore pe noapte avand, de asemenea, de suferit, relateaza Daily Mail. Chiar daca, in cazul lor, nu se pune problema de mortalitate prematura, creste riscul bolilor cronice.

Oamenii de stiinta cred ca intreruperea somnului interfereaza cu producerea unui hormon numit melatonina, suprimand eliberarea de estrogen, un alt hormon implicat intr-o proportie semnificativa in aparitia cancerului mamar.

Legatura dintre lipsa somnului si bolile cardiovasculare a devenit mai evidenta in ultimii ani. Privarea de somn creste tensiunea arteriala si afecteaza hormonii si nivelurile de zahar din sange, care au, de asemenea, un impact asupra inimii.

In plus, lipsa somnului are efecte extrem de neplacute asupra organismului, iar unul dintre ele este si scaderea  libidoului. Noptile nedormite ne afecteaza insa si memoria, aspectul fizic, dar si capacitatea de a da jos din kilograme.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *