Ritualuri de „noapte-buna”

Ritualuri de „noapte-buna”Dupa o zi lunga si plina la serviciu, oboseala acumulata in timpul zilei nici macar nu-ti permite sa adormi. Aprinzi lumina pe tot parcursul noptii, te tot uiti la ceas, insa nu poti cu niciun chip sa inchizi un ochi si nu stii ce sa mai faci. Nu-ti face griji, fiecare dintre noi a trecut macar o data printr-o situatie de acest gen. In plus, obiceiurile nesanatoase precum privitul la televizor sau cafeaua bauta foarte tarziu iti „fura” somnul.

Noi insa iti prezentam cateva ritualuri care sa te ajute sa induci somnul.

 

Bea lapte caldut! Daca nu stiai pana acum, laptele contine aminoacizi printre care si triptofan, care induce somnul. Asa ca, data viitoare cand pur si simplu nu poti adormi, bea o cana de lapte caldut si ai sa vezi cat de bine ai sa te simti. In afara de cana cu lapte, incearca sa te bagi in pat si sa te trezesti in fiecare zi la aproximativ aceeasi ora, astfel incat sa ai propriul tau orar.

 

Asculta o muzica linistitoare! Muzica linistita, ascultata in surdina are darul, de asemenea, de a induce somnul, pentru ca te calmeaza. Fie poti opta pentru varianta castilor pe urechi, fie o poti asculta la radio. In acelasi mod actioneaza si cititul unei carti, pentru ca iti calmeaza atat trupul cat si mintea. De obicei, atunci cand citim o carte, suntem tentati sa ne imaginam in pielea personajelor, lucru care ne ajuta sa ne deconectam usor-usor.

 

Pune-ti gandurile pe hartie! Pe parcursul unei zile se intampla foarte multe lucruri, tocmai de aceea scrie tot ceea ce ti s-a intamplat. Nu ai nevoie decat de un pix si de o agenda si vei observa ca, dupa ce ai scris tot ceea ce gandeai, va interveni acea senzatie de liniste.

 

Fa o baie relaxanta! O baie cu saruri speciale te va ajuta, cu siguranta, sa te relaxezi. In plus, iti poti face un masaj usor in zona capului, un ritual care te va ajuta sa adormi mult mai repede si mai usor.

Text: Ruxandra Raica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *