Tonifierea musculara – un secret al frumusetii

Tonifierea musculara - un secret al frumusetiiFelul in care percep barbatii frumusetea feminina a focalizat atentia mai multor domenii din cercetarea moderna a psihologiei, antropologiei, biologiei si recent chiar a neurociberneticii.

In luna ianuarie a acestui an psiho-antropologii germani de la Univ. din Munchen M.P. au scos in evidenta faptul ca barbatii sunt impresionati in mod deosebit de natura vie, viguroasa, tonica a feminitatii. Acest secret al frumusetii se datoreaza in special formelor date de tonusul musculaturii corpului si fetei, adica gradul de incordare a anumitor muschi. Experimentul ce a condus la aceasta concluzie a constat in prezentarea aceluiasi fotomodel (Claudia Schiffer) in 5 filmulete identice; fotomodelului i s-au impus diferite stari de tonus (incordare musculara).

S-a observat ca 86% din cei 4000 de barbati testati au ales-o pe acea Claudia Schiffer in care incordarea musculara era putin peste normalitate.

 

Cum influenteaza tonusul muscular aspectul estetic

Un tonus muscular foarte putin incordat al muschilor fetei:
1. deschide ochii la o largime optima naturala;
2. intinde pielea fetei si elimina ridurile;
3. ofera obrajilor culoare si o expresie vie;
4. mentine buzele in pozitie normala permitand cu usurinta o expresie zambitoare;
5. obliga muschii fruntii la eliminarea incruntarii si ridarii, pastrand sprancenele in pozitie normala.
Tonusul muschilor capului si gatului:
1. ofera pozitia dreapta a capului;
2. indreapta umerii;
3. permite mandibulei sa se miste mai delicat in timpul vorbirii, rasului sau a degustari unor alimente.

Retineti!
Toate celelalte categorii de muschi sunt responsabile de posibilitatea pastrarii fara prea mult control a pozitiei feminine a corpului in repaus sau miscare.

Ce putem face pentru a ne pastra un tonus muscular optim pentru frumusete?

Micul dejun. Trebuie sa fie intotdeauna foarte bogat in verdeturi crude, fiind de preferat spanacul sau stevia cu un continut crescut in minerale si vitamine, necesare procesului de pastrare a muschilor intr-o usoara tensiune. Vegetalele dimineata au si rolul de a stimula o parte a sistemului nervos, extrem de important in mentinerea tonusului muscular.

De asemenea magneziul din clorofila verdeturilor joaca un anume rol in reglarea curentilor electrici ce produc o usoara tensionare a intregii musculaturi. O cana de lapte proaspat la 10 -12 min. dupa micul dejun ofera un aport corespunzator de calciu, util pentru pastrarea tonusului muscular. Se recomanda 20 – 30 g de alune, nu foarte sarate pentru continutul bogat in potasiu ce regleaza nivelul de contractare al muschilor.

Pranzul. Trebuie sa aduca un anumit aport de aminoacizi. O supa de pui si 50 – 90 g carne de vita bine fiarta e meniul ideal pentru oricare regim de frumusete. Inainte si dupa masa cu 1/2 ora se serveste 30 g pulpa de para pentru continutul sau in vitamine din complexul B, extrem de importante in sanatatea si tonica musculara. Un pahar de vin rosu sec de max 100 ml este binevenit datorita continutului in vitamine si saruri usor absorbite la amiaza. Salatele cu putin ulei si sare sunt obligatorii.

Cina. Trebuie sa fie bogata in calciu si foarte usor digerabila. Branza dulce degresata ca oricare produs lactat nesarat si fara grasimi trebuie sa constituie baza alimentatiei la orele serii.


Metode naturale utile primavara

Metoda Konich-Seine de pastrare a tonusului muscular

Se recomanda consumul alternativ al ceaiului de busuioc si galbenele in decursul a 21 de zile astfel:
Primele 3 zile ceai de busuioc (10 g/200 ml) neindulcit intre micul dejun si pranz.
Ziua a patra – ceai de galbenele usor indulcit, intre pranz si cina (25 g galbenele/200 ml).
Ziua a 5 -a, a 6 -a, a 7-a, a 8 -a, ceai de busuioc usor indulcit – 100 ml, cu o ora inainte de cina.
Zilele 9 – 10 – 100 ml ceai de galbenele neindulcit imediat dupa micul dejun.
Zilele 11-12-13 – 100 ml ceai de busuioc neindulcit imediat dupa micul dejun.
Zilele 14 -15 -16 -17 – 100 ml ceai de galbenele neindulcit dupa cina.
Zilele 18 -19 -20 -21 – 100 ml ceai busuioc neindulcit dupa cina.

Exercitii fizice pentru tonifiere


Imediat dupa trezirea completa este nevoie de o buna irigare cu sange a intregii musculaturi, realizata prin 3 – 4 minute de exercitii de inviorare obisnuite sau plimbare in aer liber. Dupa micul dejun si o siesta de 10 minute de „lenevit” cu fata in sus, trebuie activata mai intai musculatura picioarelor.

 

Recomandari pentru tonifierea musculara

1. Intr-o pozitie relaxata (in fotoliu, de exemplu), se contracta lent, repetat, toti mu?chii picioarelor, mai intai cei ai degetelor de la picioare, apoi ai labei picioarelor, urmand gambele si coapsele. Se pastreaza ambele picioare contractate 4 – 5 sec, respirand adanc si lent. Se relaxeaza apoi brusc muschii de la ambele picioare. Se procedeaza astfel de 4-5 ori, apoi se maseaza cu forta cu ambele maini fiecare muschi incepand de la talpi pana la partea superioara a coapselor.
Se lasa picioarele relaxate si se incordeaza treptat din ce in ce mai puternic restul musculaturii. Se tine de asemenea incordat 3-4 secunde apoi se relaxeaza treptat fiecare muschi, incepand cu pumnii, apoi muschii mainilor, a abdomenului apoi a toracelui si spatelui, in acela?i timp. Se repeta de 3 ori exercitiul.

2. Pentru tonusul fetei, se sta relaxat pe un fotoliu comod si se ridica sprancenele incet pana la incordare maxima, incercand sa se traga in acelasi timp de pleopele inferioare. Se relaxeaza muschii fruntii lent apoi se contracta in acelasi timp muschiii ambilor obraji, ca si cum ati dori sa spargeti un sambure intre masele. Se relaxeaza lent musculatura, apoi se maseaza obrajii in sus ca si cum v-ati farda.

3. Acest exercitiu consta in contractarea muschilor buzelor. Buzele se strang ca si cum ati bea un suc cu un pai. Trageti buzele in interiorul gurii, tensionand lent, pana la maxim musculatura, apoi relaxati-o incet. Repetati de 4-5 ori acest exercitiu, apoi repetati ciclul exercitiului incepand iarasi cu musculatura fruntii. Repetati intreg exercitiul de 3 ori dimineata si de 4-5 ori cu 10-15 minute inainte de culcare.

Text: Marius Radu, cercetator Academia Romana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *