Top cele mai bune 5 suplimente nutritive

Top cele mai bune 5 suplimente nutritiveFolosite din cele mai vechi timpuri, suplimentele nutritive au o influenta pozitiva asupra organismului. Acestea ajuta la tonifiere, energizare si contribuie, printre altele, la buna functionare a sistemului cardiovascular. Afla care sunt cele mai bune suplimente nutritive!

 

Ginko biloba

 

Una dintre cele mai cunoscute plante ce lupta impotriva circulatiei deficitare, gingko biloba este un tonic cerebral cu rezultate remarcabile. Gingko biloba creste afluxul de sange catre creier si este recomandat, de asemenea, in perioadele de surmenaj intelectual, pentru ca ajuta la imbunatatirea capacitatii de concentrare si a memoriei.

Utilizat ca antioxidant, imbunatateste circulatia sanguina periferica si cerebrala.


Suplimente cu Omega 3

 

Acizi grasi nesaturati Omega 3 controleza nivelul grasimilor si colesterolului din sange, au o influenta pozitiva asupra sistemului cardiovascular – a inimii si vaselor de sange, mentin in limite normale nivelul colesterolului si trigliceridelor. De asemenea, studiile anunta ca sunt benefici in poliartrita reumatoida, reumatism, osteoporoza, prin faptul ca stimuleaza sinteza de prostaglandine si prostacicline, cu efecte antiinflamatorii.

 

Echinacea

 

Un studiu realizat in Germania a aratat ca suplimentele din echinacea reduc la jumatate riscul de a contracta o raceala si scurteaza perioada acesteia cu una pana la 4 zile. Si sucul proaspat de echinacea pare a fi eficient, dupa cum releva un studiu realizat pe un esantion de 108 persoane cu sistem imunitar compromis. Cremele de echinacea sunt si ele eficiente pentru ameliorarea diverselor probleme ale pielii, cum ar fi inflamatiile, eczemele sau leziunile epidermei. In asociere cu vitamina E amelioreaza infectiile vaginale.

 

Suplimente cu vitamina D

 

Cercetatorii de la Aarhus University Hospital din Danemarca au demonstrat faptul ca vitamina D, atunci cand este administrata impreuna cu calciu, poate reduce rata de mortalitate la persoanele in varsta, oferind, prin urmare, un mijloc posibil de crestere a sperantei de viata. In plus, este bine cunoscut faptul ca suplimentele de vitamina D, in combinatie cu calciul, reduc riscul de fracturi, totodata si de aparitie a osteoporozei.

 

Valeriana

 

Utilizarea valerianei are o traditie de peste patru mii de ani, fiind considerata o planta de referinta, atat in Europa, cat si in Asia. In urma unor studii s-a stabilit ca este una dintre cele mai utilizate plante din lume, anual fiind consumate la nivel global peste 300 de mii de tone. Extractul natural de valeriana este recomandat in stari de insomnie si anxietate, in tulburarile afective sezoniere fiind de un real ajutor in diminuarea senzatiei de oboseala si mentinerea normala a functiilor afective si cognitive.


Text: Alexandra Lupu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *