10 gustari sanatoase sub 200 de calorii

10 gustari sanatoase sub 200 de caloriiLa inceput de primavara vrem sa aratam si sa ne simtim bine. Cercetatorii de la Universitatea din Carolina de Nord au descoperit ca gustarile nesanatoase sunt vinovate de acumularea kilogramelor in plus. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa renuntam cu totul la gustari, ci doar sa tinem cont de numarul de calorii. Asadar, iti propunem o lista cu 10 gustari sanatoase si delicioase.

 

1.Doua oua mari, fierte. Poate ca doua oua ti se pare putin, insa contin aproximativ 12 grame de proteine si doar 155 de calorii. In plus, o astfel de gustare este si usor de preparat;

 

2.Cereale si lapte degresat. O cana de lapte degresat si o cana de fulgi de porumb au impreuna cam 183 de calorii. Cheia este sa alegi cereale sanatoase care sa contina mai multe fibre si mai putin zahar. Laptele degresat este bogat in proteine si calciu, iar cerealele iti vor oferi energia necesara;

 

3.Migdale, caju si fistic. Consuma un sfert de cana de migdale nesarate, caju sau fistic. Sunt bogate in proteine si fibre, dar si in grasimi sanatoase, mononesaturate. Migdalele au proximativ 155 de calorii, cajuul 157, iar fisticul – 170.

 

4.O jumatate de mar cu unt de arahide. Aceasta gustare sanatoasa are in jur de 157 de calorii. Merele au foarte multe minerale si vitamine. Untul de arahide iti aduce un plus de energie. O jumatate de mar are cam 63 de calorii, in timp ce o lingura de unt de arahide – 94 de calorii;

 

5.Popcornul. Cand iti este pofta de ceva sarat, poti consuma popcorn. Popcornul trebuie sa fie sarac in grasimi saturate si sa nu aiba mai mult de 100 de calorii/per punga;

 

6. Chipsuri Tortilla cu sos salsa. Chipsurile coapte si nu prajite sunt mult mai sanatoase. 10 astfel de bucati de chipsuri au cam 120 de calorii, in timp ce jumatate de cana de sos, cam 42 de calorii;

 

7.Iaurt inghetat. O jumatate de cana de iaurt inghetat, sarac in grasimi, are in jur de 150 de calorii. In plus, reprezinta o sursa bogata de calciu si proteine.

 

8.Iaurt grecesc si capsuni. Capsunile contin vitamine si antioxidanti si au doar 46 de calorii/cana. Aproximativ 200 de grame de iaurt grecesc inseamna cam 100 de calorii. Amesteca cele doua ingrediente si vei obtine o gustare sanatoasa;

 

9.Nucita. Gustarea Nucita are un indice glicemic de doar 16 – foarte scazut, contine numai ingrediente naturale, iar nuca este o sursa de acizi grasi si Omega 3. O pricomigdala are aproximativ 33 de calorii, iar o portie (4 pricomigdale), 132 de calorii;

 

10.Inimioarele Sante. In compozitia inimioarelor Sante se regasesc doar ingrediente naturale, fibre, Omega 3 si proteine. O inimoara are in jur de 26 de calorii, iar o portie (4 inimioare), in jur de 104 calorii.

 

Text: Ruxandra Raica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *