10 pasi pentru a-ti pastra sanatatea in timpul verii

10 pasi pentru a-ti pastra sanatatea in timpul veriiFiecare anotimp vine la pachet cu anumite afectiuni care tind sa se manifeste mai mult ca in alt sezon, iar vara nu este exclusa din lista. Chiar daca nu vorbim de probleme serioase de sanatate care se agraveaza vara, factorii de mediu si stilul nostru de viata isi pot lasa dramatic amprenta asupra organismului. Iata 10 pasi de baza pe care trebuie sa-i urmati pentru a fi sanatosi si voiosi cat este vara de lunga!

 

Hidratare corespunzatoare

Multe persoane se pot confrunta vara cu senzatii de ameteala si chiar de lesin cauzate de deshidratarea organismului. Tineti cont ca, prin transpiratie, se pierde o cantitate considerabila de apa, dar si de aminoacizi, saruri minerale si electroliti, substante necesare functionarii corecte a organismului. Astfel, incercati sa beti zilnic minimum 2 litri de apa si sa compensati restul prin consumarea ceaiurilor sau a fresh-urilor naturale de fructe.

Dieta echilibrata

Starea de sanatate este intretinuta de vitamine si oligoelemente, iar acestea se gasesc din abundenta in fructele si legumele verii. In plus, daca nici in mijlocul sezonului nu le consumati, atunci cand o veti face? Introduceti in dieta zilnica minimum 3 tipuri de fructe si consumati cat mai multe legume crude.

Activitate fizica

Miscarea este esentiala in orice sezon atat pentru mentinerea unei bune sanatati fizice si psihice, cat si pentru tonifierea musculaturii si detoxifierea organismului. Daca nu sunteti genul care sa urmeze cu strictete un curs de aerobic sau un abonament la sala de fitness, atunci alegeti sa va plimbati minimum 15 minute pe jos in fiecare seara. Daca lucrati in apropiere de casa, mergeti si intoarceti-va pe jos de la munca. O alta varianta ar fi sa alegeti un parc situat in apropiere si sa faceti jogging sau sa alergati usor pentru a nu va epuiza.

Expunere moderata la soare

Fie ca mergeti la mare, la munte sau la piscina in centrul orasului, trebuie sa urmati o regula esentiala, si anume sa nu va expuneti razelor solare in intervalul 11-16. In aceasta perioada, razele ultraviolete sunt foarte agresive si pot provoca cancer de piele.

Protectie solara adecvata

Nu va expuneti niciodata razelor solare fara a va proteja in prealabil pielea cu creme sau lotiuni cu factor de protectie ridicat. Luati in calcul faptul ca un produs ce contine SPF mai mic de 20 nu va asigura absolut nicio protectie. Pentru fata, utilizati o crema cu SPF 50. Nu uitati sa reaplicati dupa fiecare ora crema antisolara pentru a-i mentine astfel eficacitatea.

Accesorii vestimentare corespunzatoare

Incercati sa nu stati in bataia directa a soarelui prea mult timp. Daca aveti drumuri importante de facut in intervalul 11-16, atunci purtati haine din materiale naturale, vaporoase si care sa va acopere zonele cele mai expuse, adica umerii si decolteul. Atentie la iritatiile pielii cauzate de soare si praf, caci sunt foarte periculoase si necesita consult dermatologic. De asemenea, purtati palarii de paie cu bor cat mai lat si protejati-va ochii cu ochelari de soare ce contin filtru UV.

Greutate corporala normala

Daca sunteti supraponderali sau aveti doar cateva kilograme in plus, vara este momentul sa scapati de acestea. In sezonul cald se resimt cel mai greu kilogramele in plus si dau cele mai mari batai de cap persoanelor cardiace sau care au probleme cu tensiunea arteriala.

Somn suficient

O persoana adulta trebuie sa doarma in medie 8 ore pe noapte. Daca acest prag este diminuat in mod constant, atunci performantele psihice si fizice scad si, totodata, se creeaza un mediu propice pentru aparitia bolilor. Fie ca este vara sau iarna, odihniti-va suficient!

Reducerea fumatului

Vara este momentul oportun sa renuntati la fumat, avand in vedere ca fumul de tigara devine mult mai nociv in prezenta razelor ultraviolete si accelereaza de doua ori mai mult imbatranirea prematura a pielii. Consumati un fruct de fiecare data cand simtiti nevoia sa fumati!

Limitarea consumului de bauturi alcoolice

In sezonul cald, consumul de bauturi alcoolice trebuie redus considerabil, deoarece alcoolul deshidrateaza atat prin accelerarea procesului de transpiratie, cat si prin efectul diuretic pe care-l are asupra organismului. De asemenea, luati in calcul ca berea, considerata alimentul verii, bauta in cantitati mari, intensifica pierderea de apa si, in plus, ingrasa!

Text: Madalina Manole