5 modalitati de a identifica foamea emotionala

5 modalitati de a identifica foamea emotionalaTie iti este foame sau esti doar trista? Nu stii cum sa faci diferenta pentru ca, de fiecare data cand esti trista, ai manca intruna? Este foarte usor sa iti indrepti atentia catre mancare atunci cand vrei sa te destresezi sau, pur si simplu, cand vrei sa te premiezi pentru un obiectiv atins, o realizare.

Dar cand esti infometat din punct de vedere fizic si cand incepi sa mananci pe fond nervos?

Stresul, melancolia, singuratatea, influentele sociale si obisnuinta ne pot determina sa ne consumam emotiile, trairile prin mancare. Din pacate, mancatul pe fond nervos nu rezolva problemele emotionale.

Iata cum identifici foamea emotionala si cum o elimini din program!

  1. Foamea pe fond nervos apare in mod spontan, subit, spre deosebire de foamea fizica ce porneste si creste gradual, intr-o perioada lunga de timp. Poate ca abia ai mancat, dar ti s-a intamplat ca, brusc, sa simti nevoia de a manca putina ciocolata dupa un incident stresant? Mancatul pe fond nervos ar putea fi responsabil!
  2. Daca simti ca nu poti sa-ti scoti foamea din cap sau iti imaginezi gustul, textura si mirosul mancarii, cel mai probabil mananci pe fond nervos. Asculta-ti corpul data viitoare cand iti va fi pofta de ceva si urmareste de unde porneste senzatia.
  3. Cand ti-e foame din punct de vedere fizic, corpul tau tanjeste dupa mancare, in general. Aproape orice fel de mancare suna bine cand nu ai mancat nimic de cateva ore bune. In schimb, cand simti foamea emotionala, de cele mai multe ori tanjesti dupa un anumit fel de mancare sau un anumit produs. Cel mai probabil, vei tanji dupa mancaruri grase sau dulciuri siropoase care iti vor oferi o satisfactie instantanee, dar de scurta durata.
  4. Mancatul ca efect al foamei fizice iti va aduce un sentiment grozav de satisfactie dupa ce vei manca. In schimb, mancatul pe fond nervos de cele mai multe ori duce la remuscari si dezgust pentru faptul ca te-ai indopat. Problema emotionala cu care te confruntai inainte de a manca este in continuare prezenta si, mancand peste masura, nu ti-a adus nimic bun. Acesta este un cerc vicios care poate fi evitat daca esti constient de semnele mancatului pe fond nervos.

Care sunt unele dintre cele mai productive lucruri pe care poti sa le faci pentru a combate stresul ?

  1. Rezerva-ti in fiecare zi timp pentru miscare, relaxare si socializare, toate te vor ajuta sa iti creezi obiceiuri sanatoase!
  2. Asigura-te ca dormi suficient!
  3. Daca te simti deprimat, suna pe cineva care te face fericit sau discuta problema cu un prieten care este dispus sa te asculte!
  4. Daca ai stari de anxietate, gaseste sursa lor si elimin-o. Incearca sa mergi si la terapeut.
  5. Daca te simti extenuat din punct de vedere emotional, incearca sa te rasfeti cu o baie calda si un ceai cald.

Incearca aceste strategii data viitoare cand te simti coplesit de sentimentul de a ceda in fata foamei emotionale si asculta-ti organismul ca sa iti dai seama daca intr-adevar iti este foame.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *