Alimentatia anti-stres

Alimentatia anti-stresAi auzit de multe ori ca sunt alimente care intaresc imunitatea organismului, regleaza tensiunea arteriala si mentin sanatatea inimii. Stiai insa ca exista si alimente care combat stresul si oboseala? Cerealele, painea integrala, semintele de floarea-soarelui, bananele si papadia au aceste proprietati.

Este important sa mananci sanatos, dar mai important este sa stii sa tii cont de nevoile corpului tau. Sa ne gandim la perioadele de examene, de stres maxim si de efort sustinut la serviciu, cand organismul tau are nevoie de mai multa energie. Dulciurile si bauturile racoritoare energizante pot da un impuls energetic, insa pe termen scurt; pe termen lung, amplifica oboseala.

 

Pentru a face fata emotiilor puternice din timpul unui examen, bolii sau schimbarilor de orice natura, organismul elibereaza adrenalina si cortizon (hormoni de stres), care cresc numarul batailor inimii si valorile tensiunii arteriale. De aceea, este foarte important ce si cat mananci. Anumite alimente te vor ajuta sa tii la distanta stresul si oboseala si sa-i redea organismului tau energia de care are nevoie.

Leacuri antistres

1. Cereale si paine integrala (grau, tarite, porumb, secara, orz, ovaz etc.)
Un bol de muesli cu lapte degresat e un mic dejun ideal care, impreuna cu doua-trei felii de paine integrala sau de secara, acopera nevoile alimentare zilnice. Aceste alimente sunt bogate in complexul de vitamine B si magneziu, sunt carbohidrati cu absorbtie lenta si fibre, care mentin echilibrul glucido-lipidic al organismului. Cerealele si painea integrala mai contin fier, sodiu, potasiu si calciu.
Beneficii: Vitaminele B si magneziul mentin nivelul de energie la cote maxime. Fierul previne anemia, iar celelalte minerale neutralizeaza aciditatea din organsim, prevenind aparitia unor forme de cancer. Ovazul scade nivelul colesterolului si al insulinei.

 

2. Seminte de floarea-soarelui
Doua-trei lingurite de seminte de floarea-soarelui adaugate in salate asigura un sfert din necesarul zilnic de magneziu. Pentru a avea efect semintele trebuie consumate neprajite si fara sare. Acestea contin vitamina E, acid folic, vitamina B, magneziu, cupru si seleniu.
Beneficii: Magneziul si vitamina B sunt necesare pentru mentinerea tonusului psihic. Vitamina E este cel mai puternic dintre antioxidanti (de trei ori mai puternic decat vitamina C) si un foarte bun remediu impotriva bolilor.

3. Banane
Este indicat sa mananci in fiecare zi o banana bine coapta (cand coaja incepe sa aiba puncte maronii). Aceste fructe exotice sunt bogate in vitamina B6, magneziu, acid folic, vitamina C si substante nutritive.
Beneficii: Bananele sunt cunoscute pentru marea lor valoare nutritiva si energizanta, dar si ca alimente ce ajuta la scaderea colesterolului din sange si la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual.

4. Papadie
Papadia este un excelent tonifiant. Se folosesc tulpinile si frunzele in salate, dar numai in combinatie cu legume si mirodenii pentru a-i atenua gustul amarui. Frunzele si tulpinile se consuma inainte ca planta sa infloreasca. Acestea contin vitaminele A, C, D, complexul B si minerale: calciu, fier, potasiu, fosfor si sodiu.
Beneficii: Papadia este detoxifianta si antiinflamatoare, stimuleaza digestia, circulatia si sistemul nervos. Indeparteaza emotii negative, precum teama si furia, care se pot acumula in ficat si rinichi.

Text: Carmen Rusu

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *