Beneficiile inotului pentru sanatate

Înotul face parte dintre sporturile nobile care îți pot oferi nenumărate beneficii, în plan fizic, mental și emoțional. Pentru că este un excelent antrenament cardiovascular și îți tonifică musculatura cu un efort minim, înotul te ajută să slăbești, să te simți și să arăți mai tânără.Descoperă în continuare cele mai importante motive să mergi cât mai des la piscină în această vară.


Tonifierea corpului și creșterea forței musculare

Înotătorii își întăresc forța musculară pe tot corpul pentru că folosesc mai multe grupe musculare pentru a se deplasa prin apă comparativ cu un alergător de jogging. În plus, apa are o densitate de 12 ori mai mare decât aerul, astfel că înotul este o activitate de 12 ori mai dificilă decât alergatul. Înotul dezvoltă armonios toată musculatura corpului, oferind un antrenament total, care solicită fie simultan, fie alternativ mușchii spatelui, ai abdomenului și pieptului, picioarelor și brațelor.

Creșterea flexibilității

Sporturile „pe uscat” îți solicită foarte mult articulațiile și sistemul muscular, însă înotul, din contră, este considerat o activitate ce poate ajuta la vindecarea diverselor afecțiuni ale aparatului locomotor. În apă poți obține toate avantajele unui antrenament aerobic fără a-ți afecta articulațiile. Datorită faptului că apa preia din greutatea corpului, în bazin sau în mare te întinzi, te răsucești și împingi cu mult mai multă ușurință decât pe uscat, fără a suprasolicita articulațiile.

Arderea caloriilor

Adevărul este că înotul poate arde un număr de calorii chiar mai mare decât alergatul: dacă înoți 10 minute poți să consumi de la 60 până la 150 de calorii, în funcție de tipul și intensitatea exercițiilor. Comparativ, 10 minute de alergare pot arde în jur de 100 de calorii.

Atenuarea simptomelor astmului

În loc să te forțezi să lucrezi în aer uscat în sala de sport, alege să te antrenezi în bazinul de înot, unde vei putea să respiri aer umed. Pe lângă atenuarea simptomelor astmului bronsic, vei obține o stare generală mai bună a plămânilor, pe măsură ce crește volumul pulmonar, precum și o ameliorare a simptomelor sforăitului și respirației pe gură.

Combaterea stresului și depresiei

Înotul, ca orice activitate fizică, generează endorfine, neurotransmițători asociați cu stările de bucurie și relaxare. Însă datorită combinației dintre mișcările de întindere a mușchilor, respirația regulată și clipocitul liniștitor al apei, înotul se apropie de practicile Yoga, având efecte calmante și meditative.

Înfrumusețarea pielii

Se apropie mult-așteptata vacanță de vară la mare și probabil că te gândești deja cu nerăbdare la prima baie în valuri. Înotul în mod regulat în apă sărată contribuie la creșterea nivelului de hidratare a pielii și intensifică procesele de detoxifiere, care susțin regenerarea celulară. Vei fi surprinsă de cât de netedă și sănătoasă își vei simți pielea după o baie înviorătoare în apa mării.

Creșterea longevității

Mișcarea în apă are efecte benefice asupra sănătății cardiovasculare, întărind mușchiul inimii, dar în plus contribuie la reducerea inflamației care provoacă apariția aterosclerozei. Presiunea exercitată de apă asupra corpului determină plămânii şi inima să depună mai mult efort, stimulând circulaţia sanguină și reglând tensiunea arterială. Potrivit unor studii realizate pe grupuri de persoane formate din femei și bărbați între 20 și 90 de ani, cei care au practicat înotul ca o activitate regulată au avut o rată a mortalității cu 50% mai mică față de cei care au făcut jogging, care s-au plimbat sau care nu au practicat niciun sport. Tu unde ai de gând să înoți vara asta?

Arabela Boboc

iulie 19th, 2019 by Daradan Bogdan
Taguri: , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate