”Educația nu s-a oprit niciodată în timpul pandemiei”

educație

1500 de educatori și profesori din toată țara au participat la cea de-a șaptea ediție a Conferinței de Educație Timpurie First7  – ”Cum se adaptează învățarea și copilăria în pandemie?”.

Evenimentul, care a avut Catena și Fildas printre sponsori principali și Tonica printre partenerii media,  a adus la București patru specialiști britanici în educație timpurie. Ei sunt cunoscuți publicului din România, de la editiile anterioare ale conferintei: Pamela Mundy, Shonette Bason Wood, Helen O’Donoghue și Helen Battelley. Iar gazda evenimentului, Valentina Secară, este promotor al conceptului de educație timpurie și organizatoarea Conferinței din partea Fundației Acorns, prin divizia de training First7 – Parents & Educators Coaching.



Să fim umani, flexibili, deschiși și jucăuși

Pamela Mundy, consultant în Departamentul pentru Educație al Guvernului Britanic, a punctat câteva aspecte ale educației în vreme de pandemie și cum putem ajuta copiii să se dezvolte și să crească sănătos într-o astfel de perioadă. Ea a insistat pe provocarea pe care a adus-o învățarea online atât pentru părinți, cât și pentru educatori. Ea a subliniat faptul ca procesul de educare și de dezvoltare a copiilor nu s-a oprit niciun moment, ci doar s-a modificat și este mai bine pus în valoare de interacțiunea dintre școală și casă. E imperios necesar ca să fim umani, flexibili, deschiși și jucăuși atunci când interacționăm online cu copiii.

Injecții de fericire

Shonette Bason Wood a adus culoare și mișcare în cadrul conferinței. Ea a explicat cum i-a afectat pandemia pe copii și cum pot fi stimulați mai bine, cum îi putem face să comunice și să gândească mai coerent. Shonnette le-a arătat educatorilor prezenți online, idei de jocuri și activități recreative, rețete de plastilină și „injecții” de fericire.

La rândul ei, Helen O’Donoghue a punctat modalități de păstrare a minții și sănătății la cote înalte pe vreme de Covid. ”Copiii au capacitarea umitoare de a trece rapid de la entuziasm la tristețe și e bine să îi lăsăm să își exploreze emoțiile. Empatia, solidaritatea între părinți și educatori îi ajută pe copii să fie mai cooperanți și mai adaptabili”.

Muzică, dans și pozitivism 

Helen Battelley a mizat pe mișcare și pe starea de bine pe care ne-o putem induce prin muzică, dans, exerciții și pozitivism. Ea a subliniat faptul că activitatea fizică contribuie la dezvoltarea capacității de rezolvare a problemelor. ”Una dintre cele mai mari provocări pentru un copil mic este să stea nemișcat și să își controleze foarte bine corpul. Pe lângă faptul că nu reușește, acesta se încarcă cu energie negativă, așa ca hai să îi stimulăm să se miște”.

Hellen Battelley și-a animat auditoriul, l-a provocat la dans și a împărtășit modalități amuzante de activități fizice derulate în clasa și în curte, pentru dezvoltarea cunoștințelor, abilităților și deprinderilor, în vreme de COVID 19.

Educatorii, epuizați de pandemie

Ediția din acest an a Conferinței de Educație Timpurie First 7 a vrut mai mult decât oricând să vină în întâmpinarea educatorilor epuizați de pandemie. Evenimentul a dorit să ofere soluții, idei și variante pentru ca învățarea copiilor să continue chiar și în această perioadă sensibilă.

”Este un proiect care a pornit în urma cu 8 ani, în 2012, dintr-un vis, un ideal: să susținem dezvoltarea educației timpurii în Romania, prin pregătirea educatorilor cu traineri din alte țări. Dacă îmi spunea cineva atunci că vom avea peste 1500 de participanți anul acesta, cu siguranță nu aș fi crezut. Și nu pentru că nu am îndrăzneală la capitolul vise, ci pentru că știu cât de greu am convins 40 de educatori și 20 de prieteni și părinți să participe la prima ediție. Conferința de Educație Timpurie First 7, ediția 2020, este un manifest pentru viitor, pentru educație, pentru copii și educatori! ”, spune Valentina Secară, organizatoarea evenimentului.

Conferința de Educație Timpurie a avut loc ONLINE – pe ZOOM și FACEBOOK și are ca obiectiv principal facilitarea accesului la informație de specialitate profesioniștilor care lucrează alaturi de copii cu varsta 0 – 10 ani: educatori, învățători, psihologi, pedagogi, asistenți medicali, supraveghetori și îngrijitori din creșe și grădinițe.