Exercitiile fizice, benefice in lupta impotriva cancerului la san

Exercitiile fizice, benefice in lupta impotriva cancerului la sanIn urma unor studii de specialitate s-a descoperit faptul ca, pentru a va recupera dupa o boala necrutatoare precum cancerul la san, exercitiile fizice sunt mai mult decat recomandate, aducand o multime de beneficii, influentand starea de spirit, dar si rezistenta organismului. Pentru a lupta impotriva cancerului de san, va puteti crea o rutina care sa includa exercitiile fizice, astfel incat acestea sa va fie de ajutor.

 

Exercitiile fizice aduc urmatoarele beneficii:

 

  • Cresc rezistenta fizica, imbunatatesc capacitatea de a face fata efectelor secundare ale cancerului de san;
  • Imbunatatesc calitatea vietii;
  • Stimuleaza pofta de mancare, astfel incat sa puteti beneficia de calorii si nutrienti;
  • Imbunatatesc respiratia;
  • Amelioreaza constipatia;
  • Imbunatatesc starea de spirit;
  • Reduc oboseala si va dau energia necesara;
  • Micsoreaza riscul aparitiei altor tipuri de cancer, reducand excesul de greutate;
  • Reprezinta o terapie care va poata ajuta in lupta cu aceasta boala.

 

Exercitii recomandate

Pentru a va recupera in urma cancerului de san, trebuie sa fiti consecvente si sa va dati seama cat de multe exercitii puteti face, care este gradul de efort pe care il poate suporta corpul dumneavoastra. Aproximativ patru ore de sport pe saptamana ar putea aduce beneficii fizice si psihice in timpul recuperarii. Cel mai indicat este sa incepeti sa le executati treptat, pana in momentul in care veti reusi sa va realizati obiectivul saptamanal. 5-10 minute de mers pe jos zilnic alaturi de alte 15 minute de exercitii reprezinta un bun inceput.

Cel mai important este insa sa va dati seama ce fel de activitati va fac placere, astfel incat sa va simtiti bine atat din punct de vedere fizic, cat si psihic. Aerobicul, de exemplu, face inima sa pompeze si sangele sa circule. Alte exercitii indicate sunt inotul, strechingul usor, iar daca aveti posibilitatea, incercati sa faceti cat mai multa miscare afara, in curte, in aer liber.

Daca va faceti probleme si nu sunteti sigure pentru ce fel de exercitii sa optati, discutati cu medicul dumneavoastra despre temerile pe care le aveti pentru ca el va poate spune daca exista exercitii interzise. De exemplu, daca aveti leziuni ale nervilor ca urmare a chimioterapiei, cazaturile pot provoca prejudicii. Puteti merge la sala, unde puteti beneficia de un antrenor personal, un expert care sa va tina sub observatie si sa va recomande exercitii usoare, potrivite. Daca preferati intimitatea caminului dumneavoastra, puteti opta pentru un DVD cu exercitii. Intotdeauna trebuie sa invatati sa va ascultati corpul, nu trebuie sa faceti mari eforturi si trebuie sa aveti rabdare.

 

Text: Ruxandra Raica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *