Fructe de vara bogate in antioxidanti

Fructe de vara bogate in antioxidantiAntioxidantii… de ce sunt ei atat de importanti in alimentatia zilnica? Si ce califica un aliment ca fiind bogat in antioxidanti? Acestea sunt doar doua dintre cele mai frecvente intrebari pe care oamenii si le pun in legatura cu puterile miraculoase ale antioxidantilor asupra organismului. Ei bine, daca doresti sa iti pastrezi aspectul tanar si sa previi aparitia unor boli grave, antioxidantii pot fi cel mai bun aliat al tau. In timp ce multi oameni se bazeaza pe suplimente sau shake-uri pentru a-si asigura doza zilnica de antioxidanti, exista modalitati mai usoare si mai gustoase de a avea o dieta bogata in antioxidanti.

Afla din randurile de mai jos care sunt fructele de vara cele mai bogate in antioxidanti.

 

Ce sunt antioxidantii?

 

Antioxidantii sunt un grup divers de molecule care includ vitamine si minerale, cum ar fi vitaminele C si E, seleniu si betacaroten. Acestia ajuta la neutralizarea radicalilor liberi – substante instabile ce provoaca deteriorarea celulelor noastre. Dar unde putem gasi acesti antioxidanti? Simpu, cei mai cunoscuti antioxidanti sunt acidul ascorbic (vitamina C), betacarotenul, licopenul, polifenolii, antocianinele si sunt prezenti atat in fructe, cat si in legume.

 

Care sunt fructele de vara bogate in antioxidanti?

 

Fructele de padure – Nu numai ca au un continut semnificativ de vitamina C, dar ele sunt, de asemenea, si dulci si foarte suculente. Pot fi consumate in starea lor naturala, in salate de fructe sau presarate peste bolul cu cereale.

Pepenele verde este unul dintre fructele cu un continut foarte ridicat de antioxidanti, fiind o sursa excelenta de vitaminele C si A, carotenoizi si licopen. Acesta poate fi consumat ca atare sau in salate de fructe.

Prunele sunt bogate in vitamina C si fibre si aduc o multime de beneficii organismului.

Perele de vara – dulci si foarte sanatoase, perele de vara sunt bogate in fibre si vitaminele A, C si E. In plus, exista o varietate de moduri in care pot fi consumate.

Merele – Vestea buna este ca deliciosul mar este grozav pentru sanatatea oricui si poate fi gasit pe tot parcursul anului. Aceste fructe sunt bogate in antioxidanti – vitaminele A si C, complexul de vitamine B, flavonoizi, polifenoli si pectina. Merele pot fi consumate atat in starea lor naturala, cat si in salatele de fructe, in compoturi sau in prajituri.

Mentinerea unei alimentatii echilibrate, care sa contina antioxidanti, este un factor-cheie in prevenirea multor boli. Deci, atunci cand te gandesti sa faci un gratar, pregateste-ti si un desert – o salata sau un cocktail de fructe, pentru a-ti lua doza necesara de antioxidanti. Vara anului 2013 se apropie de sfarsit, dar aceste surse naturale de antioxidanti pot continua sa apara in meniul tau zilnic!

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *