IN: abdomen plat, OUT: colaceii de pe burta

IN: abdomen plat, OUT: colaceii de pe burtaPersonal, nu am auzit femeie careia colaceii de pe burta sa nu-i dea batai de cap. In afara de activitatea fizica, despre care stim cu toate ca este importanta, alimentatia joaca un rol esential in lupta cu grasimea abdominala. Vara, toamna sau in orice alt anotimp, natura ne vine in ajutor ori de cate ori avem nevoie. Mai jos, gasesti lista cu alimentele care ajuta la eliminarea grasimii abdominale, dar si care mentin organismul sanatos. Bon apettit!:)

  • Migdalele

Aceste nuci delicioase contin un numar foarte mare de proteine si fibre, sa nu mai vorbim de vitamina E, un antioxidant puternic. Sunt, de asemenea, o sursa buna de magneziu, un mineral esential organismului nostru, care ne ajuta sa avem energie, mentine tesutul muscular sanatos, si regleaza nivelul de zahar din sange. “O glicemie stabila ajuta la prevenirea poftelor alimentare, care pot duce la supraalimentare si la cresterea in greutate”, este de parere David Katz, profesor la Universitatea Yale, catedra de medicina. Cel mai interesant lucru despre migdale este ca blocheaza caloriile. Cercetarile indica faptul ca structura peretilor celulari poate ajuta la reducerea absorbtiei tuturor grasimilor, deoarece fiecare inghititura trebuie mestecata de 25-40 de ori. In plus, un bol de migdale contine aproximativ 160 de calorii.

 

  • Ouale

Nu vei gasi o sursa de proteine ??mai buna decat cea oferita de oua. Ouale sunt extrem de respectate de dieteticieni datorita continutului lor de aminoacizi esentiali (blocurile de proteine ??folosite de organism pentru a produce totul, de la fibre musculare la substante chimice din creier). Cercetatorii de la Pennington Biomedical Research Center au constatat ca oamenii care au mancat oua dimineata s-au simtit mai putin infometati pe tot parcursul zilei. “Proteinele ??si grasimile din oua pot contribui la senzatia de satietate”, spune cercetatorul Nikhil V. Dhurandhar.

 

  • Soia

Boabele de soia sunt o sursa importanta de antioxidanti, fibre si proteine??. O alta varianta care ajuta la subtierea taliei este soia lichida: un studiu publicat in Jurnalul Colegiului American de Nutritie a aratat ca subiectii supraponderali care au preferat lapte de soia in locul unei mese normale au slabit mai mult decat cei care au consumat o bautura dietetica pe baza de produse lactate traditionale. O jumatate de cana de lapte de soia contine aproximativ 130 de calorii si 11 grame de proteine??. SFAT: Consuma soia integrala, nu componenta izolata.


  • Merele

In urma unui studiu publicat in anul 2003 in revista “Nutrition”, s-a constatat ca femeile supraponderale care au consumat trei mere sau pere pe zi, timp de trei luni, au pierdut in greutate mai mult decat omoloagele lor care au avut o dieta similara cu ovaz in loc de fructe. “Un mar mare are 5 grame de fibre si contine aproape 85% apa, lucru care va ajuta sa va simtiti plin”, explica Elisa Zied, autoarea cartii So What Can I Eat?!(Wiley, 2006). Merele lupta impotriva anumitor tipuri de cancer, reduc nivelul colesterolului rau. Mai mult de atat, un studiu publicat in Journal of Agricultural and Food Chemistry a demonstrat faptul ca merele contin pectina, o substanta care impiedica intrarea in putrefactie a proteinelor in intestine si pastrarea grasimilor in corp, fiind un detoxifiant excelent.

  • Fructele de padure

Contin cele mai multe fibre si sunt aliatul perfect in lupta cu kilogramele in plus. Cu cat mai multe fibre mananci, cu atat mai mult poti slabi (in jur de 25- 35 de grame in fiecare zi). Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti, care ajuta nu numai la protejarea de boli cronice cum ar fi cancerul, dar si la pierderea in greutate. “Antioxidantii contribuie la imbunatatirea fluxului de sange, ceea ce determina contractarea mai eficienta a muschilor”, spune dr. Katz.

O jumatate de ceasca de fructe de padure contine aproximativ 30 de calorii. Nu te limita doar la zmeura, afine si capsuni, ci adauga si agrise si coacaze negre.

 

  • Frunzele verzi

O farfurie cu spanac contine aproximativ 40 de calorii, in timp ce o farfurie de broccoli contine 55 de calorii si, in plus, satisface necesarul de fibre. Frunzele verzi sunt o sursa buna de calciu, un ingredient esential pentru contractia musculara.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *