Informatii reale legate de nutritie, intelese gresit de noi

Informatii reale legate de nutritie, intelese gresit de noiTot mai multe mituri legate de nutritie au prins viata pentru ca au un sambure de adevar. Zicala “mananca la micul dejun ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un cersetor” pare sa nu mai fie pe placul multor persoane, iar legat de meniul zilnic, nu mai are rost sa vorbim. Ne calculam caloriile, dar nu stim ca 100 de calorii dintr-un fruct nu sunt asemanatoare celor 100 de calorii dintr-o punga de chipsuri. Despre cele mai grave si nesanatoase sfaturi despre nutritie, aflati din randurile de mai jos.


Mancarea grasa te face…grasa

 

Exista doua tipuri de grasimi: bune si rele. Avocado, nucile si pestele gras, cum ar fi somonul, contin grasimi sanatoase care protejeaza inima de boli. Grasimile nesanatoase care sunt prezente in alimentele grase pot duce la cresterea in greutate si la dezvoltarea problemelor cardiovasculare. Tine minte ca doar grasimile bune sunt esentiale in dieta noastra normala.


Suplimentele alimentare pot inlocui alimentele

 

Exista tot felul de suplimente alimentare care tind sa tina locul unei mese, dar vitaminele nu vor fi niciodata la fel de bune ca substantele nutritive din alimentele reale. Prin urmare, este gresit sa credem ca suplimentele pot inlocui alimentele bogate in vitamine sanatoase. Exista cateva exceptii de la aceasta regula: desi acidul folic si vitamina D pot fi luate sub forma de capsule, organismul tot are nevoie de ajutor suplimentar pentru a le produce.

 

Caloriile nu sunt aceleasi

 

100 de calorii dintr-un fruct si 100 de calorii dintr-o punga de chipsuri nu sunt asemanatoare. In timp ce alimentele naturale sunt pline de calorii nutritive esentiale pentru o dieta echilibrata, alimentele grase prelucrate sunt numite „calorii goale”, care nu aduc niciun beneficiu sanatatii si contribuie si la cresterea in greutate.

 

Micul dejun nu este obligatoriu

 

Saritul peste micul dejun in ideea ca asa mananci mai putin intr-o zi este de fapt o capcana. In felul acesta, pranzul si cina vor contine mult mai multe calorii decat de obicei, iar greutatea ta va avea de suferit. Faptul ca nu mananci dimineata iti va afecta starea de spirit, iti va scadea nivelul de energie pe tot parcursul zilei, iar oboseala isi va spune cuvantul mult mai repede decat in mod normal.

 

Nu manca junk-food

 

Evitarea mancarurilor de tip junk-food, in ideea ca asa te vei mentine sanatoasa, tine doar de teorie, nu si de practica. Cand traiesti  dupa regula „totul sau nimic”, pofta ta pentru acest tip de mancare se va accentua din ce in ce mai mult pana cand nu vei mai putea rezista si vei da iama in mancare. In felul acesta, stresul te va determina sa vrei sa mananci si mai mult. O data pe luna, o mica gustare de tip junk-food nu a omorat pe nimeni.

 

Mai putini carbohidrati

 

Conform specialistilor de la Scoala de Sanatate Publica Harvard, nu este vorba despre cantitatea de carbohidrati pe care o consumi, ci despre tipul de carbohidrat consumat. Carbohidratii rafinati, cum ar fi painea alba si orezul alb, nu au multe elemente nutritive, si de multe ori consumul lor in cantitati mari duce la cresterea in greutate. Opteaza pentru carbohidrati sanatosi, cum ar fi orezul brun sau cereale integrale – sunt o sursa importanta de energie.

 

Profita de toate vitaminele

 

Aruncatul fructelor si legumelor intr-un blender duce la eliminarea vitaminelor si a zaharurilor bune. Atunci cand preferam un suc in defavoarea fructelor sau a legumelor in stare naturala, pierdem cele mai importante fibre, care exista in pulpa si in coaja fructului.

 

Dependenta de detoxifiere

 

Detoxifierea a devenit populara dupa ce cateva nume celebre au declarat ca au apelat la ea. Adevarul este ca organismul nostru are cel mai mare sistem de detoxifiere – sistemul nostru digestiv, rinichii si ficatul. Daca renunti la alcool si micsorezi consumul de alimente nesanatoase, atunci nu ar trebui sa te “detoxifici” prea des.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *