Kiwi – prietenul imunitatii in sezonul rece

Kiwi - prietenul imunitatii in sezonul receKiwi este un fruct cu o istorie foarte interesanta si a carui crestere in popularitate reflecta o combinatie a aprecierii gustului sau, valoarea nutritiva, aspectul unic si, in mod surprinzator, numele sau. Nativ din China, kiwi a fost initial cunoscut sub numele de Yang Tao. A fost adus in Noua Zeelanda din China de catre misionari in secolul al 20-lea. In anul 1960, kiwi a fost redenumit “Chinese Gooseberry”.  In 1961, fructul de kiwi si-a facut aparitia intr-un restaurant din Statele Unite si a fost ulterior descoperit de catre un distribuitor de produse americane care a considerat ca piata americana ar fi foarte receptiva la acest fruct exotic unic.


Cu timpul, fructul si-a recapatat denumirea de “kiwi” in onoarea unei pasari din Noua Zeelanda a carei piele semana cu coaja acestui fruct unic. In prezent, Italia, Noua Zeelanda, Chile, Franta, Japonia si Statele Unite sunt printre cei mai importanti producatori comerciali de kiwi.


  • Beneficiile fructului kiwi pentru sanatate

 

Fructele de kiwi contin numeroase cantitati de fitonutrienti, precum si vitamine si minerale, necesare unei sanatati de fier.

 

  • Kiwi protejeaza impotriva problemelor respiratorii

 

Consumul de fructe bogate in vitamina C protejeaza organismul de simptomele respiratorii asociate cu astmul. Un studiu realizat pe mai mult de 18.000 de copii cu varste cuprinse intre 6-7 ani, care traiesc in Europa Centrala si de Nord, a constatat ca cei care au consumat cele mai multe citrice si kiwi (5-7 portii pe saptamana) au suferit in procent mai mic de respiratie suieratoare, comparativ cu copiii care consuma kiwi mai putin de o data pe saptamana. Dificultatile de respiratie au fost reduse cu 32%, respiratia suieratoare severa cu 41%, tusea pe timp de noapte cu 27%, tusea cronica cu 25% si rinoreea apoasa cu 28%.

 

  • Kiwi tine raceala departe

 

Un aport adecvat de vitamina C tine raceala departe, asta-i sigur. Si unde mai pui ca un kiwi contine 80 de miligrame de vitamina C – doza zilnica recomandata unui adult? In plus, kiwi ne furnizeaza o cantitate apreciabila de vitamina E, provitamina A si vitamine din complexul B-urilor, vitamine ce joaca un rol important in intarirea sistemului imunitar. Proprietatile protectoare ale fructului au fost demonstrate intr -un studiu pe 6 copii in varsta de 7 ani, din nordul si centrul Italiei. In urma studiului s-a constatat ca micutii care au consumat kiwi nu au avut probleme respiratorii, inclusiv respiratie suieratoare, dificultati de respiratie sau tuse.

 

  • Fitonutrientii din kiwi protejeaza ADN-ul

 

In numeroase studii, cercetatorii au fost fascinati de capacitatea fructului de kiwi de a proteja ADN-ul de radicalii liberi. Cercetatorii nu sunt inca siguri care compusi din kiwi ofera protectie, dar sunt siguri ca aceasta proprietate de protejare nu se limiteaza doar la acele substante nutritive, cel mai frecvent asociate cu kiwi – inclusiv vitamina C sau continutul de betacaroten. Deoarece kiwi contine o varietate de flavonoide si carotenoide, care si-au demonstrat de nenumarate ori proprietatile antioxidante, acesti fitonutrienti pot fi responsabili de aceasta protectie a ADN-ului.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *