Mananca sanatos chiar si atunci cand esti pe fuga

Mananca sanatos chiar si atunci cand esti pe fugaPutem manca rapid si sanatos? Putem dedica mai mult timp in weekend sau in concedii conceptului de “slow-food”? Este mai dificil, intr-adevar, atunci cand intra in sarcina noastra sa pregatim rapid mancarea pentru mai multi membri ai familiei, inclusiv pentru copii. Insa, daca suntem organizate, nimic nu e imposibil.

 

O solutie ar fi ca in weekend sa gatim preparate gata de consum pentru intreaga saptamana. In doua ore petrecute in bucatarie se pot face 2-3 feluri de mancare, o supa sau o ciorba si doua tipuri de prajiturele. Daca mancarea este destinata si copiilor mai mari, care eventual pleaca la scoala cand noi suntem la serviciu, va sfatuiesc sa pastrati totul in recipiente de plastic de-o portie. Ele pot fi incalzite direct in cuptor. In plus, recipiente de acest tip puteti lua cu voi la birou si astfel evitati o masa de pranz nesanatoasa la fast-food! De asemenea, asigurati-va ca in frigider exista “materie prima” pentru gustari, atat pentru voi, cat si pentru membrii familiei: iaurt, mezeluri sau branzeturi (pe care va sfatuim sa le cumparati gata feliate), oua fierte, cutii de branza, chifle, paine integrala feliata etc.

 

Gustari sanatoase pentru doamne cu silueta

O gustare sanatoasa este reprezentata de nuci, alune, arahide, fistic, seminte. Va recomandam ca si acestea sa fie tinute in cutii bine inchise, la o temperatura mai scazuta si nu pentru durate mari, deoarece pot rancezi. Problema greu de rezolvat este cea a legumelor si fructelor proaspete. Daca ultimele pot fi, in cele mai multe cazuri, pastrate ca atare in frigider si strecurate in poseta pentru gustarea de la ora 11, salatele de legume trebuie preparate si consumate pe moment. Este bine de stiut ca anumite legume se pastreaza mai  mult timp fara probleme (radacinoasele, salata iceberg, rosiile cherry, ardeii grasi, varza tocata), de aceea, daca este timp, putem face salata dimineata sau de cu seara. Cu conditia sa o pastram la frigider, intr-un recipient de preferat vidat. Si daca totusi e graba mare?! Pentru noi, doamnele, exista intotdeauna un baton cu cereale integrale si fructe uscate, sanatos si hranitor, gata de a fi rontait intre doua drumuri! Si atentie: daca simtiti ca aveti nevoie de o cafea, evitati produsele foarte grase si dulci si rezumati-va la un espresso macchiato!

 

Text: Dr. Corina-Aurelia Zugravu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *