Moduri surprinzatoare de a-ti controla poftele

Moduri surprinzatoare de a-ti controla pofteleStim cu totii ca somnul odihnitor, consumul de lichide si activitatea fizica regulata sunt conditii de aur atunci cand vine vorba de mentinerea unui stil de viata sanatos si de o greutate corporala optima. Dar, uneori, indiferent de cat de tare ne vom stradui, poftele noastre sunt cel mai de temut dusman. Cum poti manca sanatos atunci cand te ispitesc bunatatile din frigider sau punga de chipsuri de pe masa? Expertii ne recomanda tinerea unui jurnal alimentar pentru a consemna in el obiceiurile alimentare pe care le avem si pastrarea sub cheie a alimentelor nesanatoase.


Dar cine are timp de scris in jurnal si cat de eficient este un sistem de tinere a alimentelor sub cheie atunci cand ai cheia? Din fericire, exista modalitati mult mai practice de infranare a poftelor si care necesita mai putin timp.


Mananca un mar inainte de mese!

 

Un mar pe zi ar putea taia pofta de mancare. Un studiu publicat in jurnalul “Appetite” a constatat ca persoanele care au mancat un mar inainte de masa au consumat cu 187 de calorii mai putin pe parcursul zilei. Merele sunt bogate in fibre, oferind senzatia de satietate pentru mai mult timp.

 

Bea ceai si asteapta 30 de minute!

 

Fie ca e din cauza emotiilor, stresului sau chiar din plictiseala, multi dintre noi mananca fara sa le fie foame. In urma unui studiu publicat in revista “Psychopharmacology”, s-a constatat ca ceaiul negru potoleste foamea. In urma aceluiasi studiu, cercetatorii au descoperit ca oamenii care au baut o ceasca cu ceai negru atunci cand credeau ca le este foame au inregistrat o scadere cu 47% a hormonului cortizol. Bea ceai, asteapta 30 de minute si vezi daca iti mai este foame.

 

Nu sari peste micul dejun!

 

Saritul peste micul dejun ar putea parea o modalitate usoara de reducere a numarului de calorii, dar studiile au aratat ca este mult mai indicat si mai sanatos sa luam micul dejun, intrucat,  pe parcursul zilei, pofte alimentare vor fi vizibil diminuate. In special un mic dejun bogat in proteine ??slabe iti va da senzatia de satietate pentru mai mult timp.

 

Ai grija la valorile nutritive ale alimentelor!

 

Cantitatea de fulgi de ovaz echivalenta a 100 de calorii iti va umple mai rapid stomacul decat cantitatea de chipsuri echivalenta a 100 de calorii. Alimentele bogate in fibre si proteine ??slabe sunt pariuri sigure – fasolea, lintea, nucile, portocalele  si supele iti vor oferi senzatia de satietate destul de repede. In plus, sunt si sanatoase si nici nu ingarasa!

 

Fa o plimbare in jurul blocului!

 

In loc sa iei gustari nesanatoase, fa o plimbare de 15 minute. Un studiu a descoperit ca oamenii care au facut o scurta plimbare inainte de a manca ciocolata au consumat jumatate din caloriile pe care le-au consumat cei care nu au facut plimbarea.

 

Miroase!

 

Mirosul unei arome placute poate suprima pofta de mancare. Mirosul de vanilie si portocala inhiba pofta de alimente dulci. Iasomia a fost legata de pofta de ciocolata. Mai mult decat atat, mirosul de menta taie apetitul pentru majoritatea produselor alimentare. Alimentele cu mirosuri foarte puternice ii fac pe oameni sa manance mai putin de ele.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *