Silueta de vacanta

Silueta de vacantaCum sa va mentineti silueta pe timpul vacantei fara sa renuntati la mesele copioase? Urmati cu strictete regimul nostru. Va veti hrani cu alimente energice, preparate inteligent, combinatii savuroase care unesc placerea simturilor cu binefacerile sanatatii.

Regimul propus de doctorul nutritionist Judith Micallel Attali este avantajos pentru un gurmand si are valoare nutritiva de 1.500 calorii pe zi. Principiul sau? Mancati toate categoriile de alimente si consumati proteine (carne, peste, oua) a caror asimilare obliga organismul sa arda caloriile. In acest fel grasimea se dimuneaza, in timp ce masa musculara este protejata. Acest regim elimina factorii responsabili de cresterea greutatii.  Fructele, legumele, cerealele, care poseda vitamine si minerale, sunt importante. Aceste doua substante accelereaza transformarea alimentelor. Daca privam  organismul de ele metabolismul incetineste, digestia se face mai  greu si se acumuleaza calorii.
 
Scopul regimului – restabilirea echilibrului
Alimentatia dezordonata, oboseala, stresul, insomniile determina un dezechilibru in organism, impiedicand eliminarea toxinelor. Stabilim echilibrul regimului cu alimente care au  proprietati alcaline: spanac, mere, porumb. Alt principiu consta in evitarea zaharului si a cerealelor (paine, orez) care au index glicemic ridicat. Ele favorizeaza secretia de insulina care mentine grasimile in organism.  Nu evitati alimentele care contin acizi grasi esentiali (peste gras sau ulei). Aportul de acizi esentiali determina impermeabilitatea mucoasei intestinale, impiedica trecerea toxinelor in sange, protejeaza distrugerea vitaminelor si mineralelor indispensabile metabolismului si deci slabirii. Nu uitati de micul dejun. Prima masa nu trebuie niciodata sarita. Ea da organismului caloriile, vitaminele si proteinele necesare.  Cand va treziti beti incet un pahar de suc natural de portocale, apoi intindeti-va cateva minute. Dupa un sfert de ora, amestecati un iaurt, branza, seminte de susan, zeama de lamaie, si presarati  scortisoara dupa gust. Agitati-le energic inainte de a le savura.  O data pe saptamana inlocuiti acest dejun cu un pahar de lapte de soia si placinta cu stafide. Daca sunteti la hotel: luati un iaurt, mancati-l cu cereale, consumati unt cu dulceata si beti un pahar de suc natural de fructe. Evitati bauturile acidulate dimineata, nu sunt recomandate pentru stomac. Daca va treziti prea tarziu consumati la micul dejun jambon slab si salata, pui  sau oua coapte. Acestea va permit sa rezistati pana dupa amiaza.

Sandwich-uri la micul dejun
Ofera proteinele indispensabile unei digestii rapide si o senzatie de satietate.
Pentru a le pregati aveti nevoie de paine toast si salata. Le puteti consuma inpreuma cu iaurt sau un fruct.
Luni: Raci de mare
Amestecati o cutie de raci de mare cu un sos de salata (otet, untdelemn, ceapa, patrunjel, arome, tarhon). Puteti folosi si bucati de rosii.
Marti: Carne de vita
Luati o bucata de carne de vita, ciuperci taiate bucati si un sos preparat cu: un fruct copt bine, putina branza, mustar, sare, piper.
Miercuri: Somon proaspat
Se taie marunt pestele si se amesteca cu un sos facut din: iaurt, mustar, otet, arome. Pentru sandwich puteti folosi si bucati de rosii.
Joi: Jambon
Aveti nevoie de ardei gras copt, un sos de salata, jambon si doi castraveti murati.
Vineri: Somon afumat
Folositi somon afumat si un sos facut din zeama de lamaie si marar.
Sambata: Carne de porc
Intr-o tigaie prajiti in ulei de masline doua cepe taiate marunt. Prajeala o puneti peste carnea de pui. Puteti combina cu un sos de iaurt cu tarhon proaspat.
Duminica: Carne fripta
Aveti nevoie de vinete coapte, sos de salata, carne fripta.

Bauturi la micul dejun
Cocktail-ul elimina toxinele si are proprietati diuretice. Pentru a obtine un pahar de 25 ml este nevoie de o jumatate de mar si o jumatate de lamaie (vitamina C). Puteti folosi si alte ingrediente: mar, ananas si capsuni.
O bautura tonica, pentru cei obositi este cea care contine ghimbir, mar, morcovi (vitamina A).

Text: Diana Kalas

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *