Stilul de viata sanatos si ambitia, punctele forte ale unui campion mondial

Stilul de viata sanatos si ambitia, punctele forte ale unui campion mondialFlorin Nebunu este un tanar in varsta de 25 de ani din Lotul National de Gimnastica Aerobica, ce iubeste sportul atat de mult incat a adus Romaniei nenumarate medalii. Dupa numeroase titluri de campion in gimnastica artistica la nivel national si international, fostul component al Lotului National de Gimnastica Artistica, a decis sa isi continue drumul spre gimnastica aerobica. Si bine a facut.

La ultima competitie a Campionatelor Mondiale de gimnastica aerobica la care a participat luna trecuta, a adus acasa o medalie de aur, una de bronz si una de argint, performanta realizata in conditiile in care este si trainer la un club de fitness din Otopeni, dar gestioneaza si unul din cele mai bune bloguri din Romania, avand ca tema “o viata sanatoasa”. Noi am stat de vorba cu “Flo”, care ne-a cucerit din prima clipa cu zambetul sau plin de optimism si cu gandirea sa pozitiva. Haideti sa il cunoastem mai bine!

 

T.: Buna, Florin. In primul rand, vreau sa te felicit pentru rezultatele obtinute la

Campionatele Mondiale de Aerobic in urma carora ai castigat cele trei medalii. Spune-mi, te rog, cum au decurs campionatele, ce anume te-a impresionat in mod Stilul de viata sanatos si ambitia, punctele forte ale unui campion mondialplacut in acest concurs?

F.N.: Buna, iti multumesc pentru cuvintele frumoase si vreau sa stii ca ma simt extraordinar de bine, stand aici cu tine si totodata fiind impacat cu gandul ca totul a decurs mai bine decat se astepta oricine la aceste Campionate Mondiale. Acest sport este in mare parte dominat de Romania, China si Franta iar lucrul ce m-a impresionat cel mai mult a fost progresul imens pe care l-am vazut la tari precum Vietnam, Iran reusind chiar sa intre si in finala competitiei, si mai ales Coreea, tara ce a reusit chiar sa castige locul intai la proba de trio. Toate aceste performante nu demonstreaza decat importanta pe care a capatat-o acest sport la nivel mondial.

 

T.: Cum reusesti sa “jonglezi” cu meseria de antrenor de fitness si cu cea de gimnast al Lotului National?

F.N.: De obicei nu-mi place sa ma plang si incerc pe cat posibil sa-mi duc la bun sfarsit toate proiectele in care sunt implicat, insa pot spune ca toata aceasta perioada a fost o adevarata provocare pentru mine. De ce spun asta? Simplul fapt ca trebuia sa ma impart zilnic intre Izvorani, unde aveam antrenamentele cu Lotul National, ca mai apoi sa merg la clubul de fitness unde sunt trainer, timp de 8 ore, a fost foarte dificil si obositor in acelasi timp si, in plus, aveam si am in continuare orele de aerobic pe care trebuia sa le tin. Nu vreau sa se inteleaga gresit: a fost o perioada grea, insa nu regret absolut nimic. Iar satisfactia a fost pe masura. Sunt adeptul principiului „ce nu te omoara, te face mai puternic” si, ca sa-ti raspund la intrebare, este destul de greu sa la imbin pe cele doua, dar nu imposibil.

 

T.: Stiu ca ai avut cateva aparitii la emisiunea “Neata’ cu Razvan si Dani” si urmeaza sa te deplasezi cu ei la mare vara aceasta. Crezi ca prezenta ta in aceasta emisiune ti-a crescut cota?

Stilul de viata sanatos si ambitia, punctele forte ale unui campion mondialF.N.: Da, asa e, am gasit acolo o echipa de profesionisti cu ajutorul carora am incercat sa-mi prezint in linii mari programul de fitness Crazy Workout, pe care il puteti gasi si pe site-ul meu, www.florinnebunu.ro. Nu stiu cat si daca am putea spune ca mi-a crescut cota, mai degraba vad aceste aparitii ca o oportunitate de a-mi promova programul si de a-mi impartasi cunostintele cu cei care doresc sa aiba o viata sanatoasa, iar feedbackul pe care il primesc de la oameni ma motiveaza sa merg mai departe.

 

T.: Cu ce te-a ajutat faptul ca ai facut sport de performanta in cariera ta de antrenor de fitness?

F.N.: Pot spune ca practicarea acestui sport de performanta m-a indemnat sa aleg cariera de antrenor de fitness, pentru ca toate cunostintele pe care le-am acumulat in toti acesti ani ma ajuta sa le transmit mai departe oamenilor. Este foarte important ca cei care isi aleg un antrenor personal sa aiba incredere in el, iar in cazul meu, aceasta incredere se datoreaza rezultatelor si performantelor pe care le-am obtinut, dar si imaginatiei in ceea ce priveste diversitatea exercitiilor si programelor pe care le transmit mai departe clientilor.

 

T.: Care este planul de antrenament recomandat unei persoane care vrea sa isi dezvolte musculatura?

F.N.: Foarte multi promoveaza antrenamentul pe grupe musculare. Stiu ca probabil voi fi criticat, dar eu sunt de acord cu acest program numai in cazul profesionistilor si aici ma refer la culturisti sau la cei ce-si castiga venitul din aspectul lor fizic. Eu recomand, in schimb, antrenamentul bazat pe circuite de mai multe exercitii, in care sa se alterneze miscari cu greutatea corpului, cum ar fi: flotari, tractiuni, flotari la banca pentru triceps pentru a pastra mobilitatea articulatiilor cu cele la aparate sau greutati libere cu un nivel mediu. Acest tip de antrenament, pe langa faptul ca iti dezvolta musculatura, te ajuta si la marirea echilibrului, mobilitatii si indemanarii, caracteristici de care avem nevoie in fiecare zi. Dupa cum o spun tot timpul, intr-un antrenament nu conteaza durata, ci intensitatea lui.

 

T.: Care este sfatul tau pentru persoanele predispuse sa ia in greutate? Ce sa faca pentru a-si tine sub control greutatea?

Stilul de viata sanatos si ambitia, punctele forte ale unui campion mondialF.N.: Da, acesta este un subiect foarte actual. Din intamplare, si eu sunt tipul de persoana predispusa sa ia in greutate si astfel sfaturile mele isi au originea in experienta proprie. Cu totii am vrea pilule-minune sau prafuri care, pe langa faptul sa ne transforme peste noapte in modele si sa capatam silueta la care visam, nici sa nu aiba efecte nocive asupra organismului, insa aceste lucruri nu exista. Este usor sa slabim, dar cel mai greu lucru este sa ne mentinem insa, frecventarea regulata a salii de aerobic sau fitness de cel putin 3 ori pe saptamana combinata cu un regim alimentar in concordanta cu nevoile noastre duce la modelarea corpului si, totodata, la mentinerea greutatii. Daca aveam reteta-minune, poate acum stateam la masa cu Oprah, dar ceea ce-ti pot spune sigur este ca diversitatea exercitiilor, dar si a alimentelor poate aduce rezultate rapide daca sunt respectate.

 

T.: Care este cea mai mare greseala pe care o fac oamenii in general atunci cand vor sa slabeasca?

F.N.: De obicei, majoritatea persoanelor doresc sa slabesca in momentul in care se uita in oglinda si realizeaza proportiile la care au ajuns, fie din neglijenta, lipsa timpului sau pur si simplu din placerea de a manca. Prima greseala pe care o fac este ca vor o schimbare intr-un timp relativ scurt, ceea ce duce la actiuni si decizii nu foarte bune pentru organism, asa cum este infometarea sau antrenamentul pana la epuizare. Ne putem imagina ce inseamna privarea de nutrienti, vitamine, proteine, esentiale functionarii corpului nostru. Este adevarat ca vom avea o scadere brusca de greutate, dar odata cu ea efectele negative sunt in numar mult mai mare si enumar doar lipsa energiei, oboseala resimtita, iar ca efect advers, pentru ca nu poti sta infometat la nesfarsit, este castigarea inapoi a kilogramelor, poate chiar si a unora in plus, dar si aparitia unor boli precum anorexia, bulimia si alte tulburari ale organismului.

 

T.: Unde te pot gasi cititorii nostri?

F.N.: www.florinnebunu.ro este locul unde fiecare dintre voi poate gasi tot ceea ce il intereseaza in materie de fitness si alimentatie impreuna cu un program foarte eficient de exercitii pentru acasa si nu numai.

 

T.: Un mesaj pentru cititorii nostri.

F.N.: Incercati sa priviti sportul ca pe un stil de viata, iar daca aveti un obiectiv, pas cu pas faceti un sacrificiu si nu va menajati, pentru ca bucuria de dupa va inlocui orice greutate intampinata pe parcurs. Ramaneti alaturi de mine pentru ca veti avea parte de foarte multe surprize placute in viitorul apropiat.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *