Cum evitam balonarea in vacanta: 8 sfaturi care te feresc de neplaceri

Concediul este unul dintre cele mai asteptate momente din an. Este o perioada in care ne relaxam, ne bucuram de compania celor dragi si de tot ceea ce ne inconjoara. De asemenea, in vacanta ne place sa gustam preparate speciale si sa ne rasfatam culinar. Insa o vacanta poate insemna adesea cateva kilograme in plus si un disconfort digestiv.

Vitamine care nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie

Alimentele bogate in calorii, dulciurile si alcoolul, precum si preparatele specifice unei anumite zone pot da senzatie de balonare. Este foarte important, totusi, sa nu faci excese si sa urmezi cateva reguli simple pentru a te simti bine in vacanta.

Incearca sa reduci consumul de carbohidrati!

Atunci cand mananci alimente bogate in carbohidrati, organismul retine apa. Carbohidratii sunt depozitati sub forma de glicogen: cand ficatul si muschii sunt plini de glicogen, asta inseamna ca sunt plini si de apa.

Odata cu reducerea aportului de carbohidrati, organismul se foloseste de cei deja „depozitati” in ficat si muschi, si astfel se pierde si apa.

Atentie la alimentele care provoaca balonare!

Legumele crucifere precum varza, guliile, conopida, varza de Bruxelles sunt bogate in vitamine si au un continut caloric scazut. Cu toate acestea, daca le consumi te poti balona, deoarece contin un compus care nu este digerat pana in momentul in care bacteriile din intestin nu il fermenteaza; astfel se produc gazele care baloneaza.

Compusul se numeste rafinoza si este o trizaharida. Leguminoasele (mazare, linte) consumate in cantitati mari pot contribui la aparitia senzatiei de balonare.

Adio, salata de fructe la desert!

Salata de fructe este sanatoasa, dar devine un cosmar digestiv cand este consumata la desert, mai ales dupa o masa copioasa. Fructele „se misca” foarte repede prin sistemul digestiv, iar daca le mananci dupa alte alimente mai greu de digerat, se va crea practic o „aglomerare”. Pot aparea gazele, balonarea, disconfortul. Iar asta inseamna ca nici substantele nutritive nu vor fi absorbite in mod eficient.

Tensiune mare? Controleaz-o prin alimentatie!

Fara bauturi carbogazoase!

Specialistii recomanda sa consumi cat mai multa apa plata si sa renunti la bauturile carbogazoase si indulcite. Sucurile acidulate, ceaiurile cu zahar, cele care contin inlocuitori de zahar pot provoca exces de gaze. Iti poti prepara insa, chiar si in vacanta, sucuri naturale, de exemplu suc de lamaie si ghimbir care relaxeaza tractul intestinal. Recomandate sunt si apa calda cu lamaie, ceaiul verde si ceaiul de menta care este antispastic si te ajuta sa scapi de balonare si flatulenta.

Fara sare in exces!

Alimentele foarte sarate conduc la retentia de apa in organism si-l predispun la balonare. De asemenea, este foarte important sa nu te grabesti la masa, sa mananci incet si relaxat, pentru ca, pe langa alimente, poti ingera si o cantitate mare de aer. Nu bea sucurile despre care aminteam anterior in timpul mesei si ai grija si la alimentele care contin gluten, pentru ca si acestea pot balona.

Respecta orarul meselor!

Pe cat posibil, mai ales ca in vacanta nu mai ai nicio scuza.

Evita sa „sari” peste mese, sa mananci la ore tarzii, mesteca cat mai bine si mai mult alimentele, pentru a asigura o digestie buna a acestora. Asigura-te ca ai trei mese principale pe zi si doua gustari.

Moderatia, cheia succesului!

Gusta ce iti place, dar fara a abuza. Evita mesele copioase, grele si incearca sa te bucuri de mancare in liniste, fara graba, mai ales ca esti in concediu, pentru a putea savura mancarea si constientiza senzatia de satietate.

Evita consumul excesiv de alcool

Alcoolul consumat in exces favorizeaza balonarea, interferand cu procesul digestiv, prin afectarea functiilor pancreasului si ficatului. Urmeaza aceste mici sfaturi si bucura-te de concediu! Totul depinde de tine!

Farmacistii Catena recomanda Kalmagas pentru combaterea balonarii si a flatulentei excesive. Are actiune dezinfectanta si elimina halitoza provocata de fermentatia intestinala in exces, imbunatatind, totodata, digestia si absorbtia aerului in abdomen. Mai multe detalii despre produs gasiti AICI!

Text: Ruxandra Dumitrescu

Consultant: Dr. Claudia Mihaela Vasiliu, Medic Specialist Gastroenterologie, Spitalul Orasenesc Panciu, Clinica Regina Maria, Bucuresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *