Iata 7 bauturi care te ajuta sa dormi bine

Un somn de calitate, cu alte cuvinte un somn de 7-8 ore pe noapte, fara intreruperi, este, dincolo de o activitate biologica, un necesar al tuturor fiintelor umane pentru a-si mentine la cote inalte sanatatea fizica si psihica. In timpul somnului organismul se reface, bateriile se incarca si functiile organelor se imbunatatesc considerabil, somnul fiind, practic, un remediu natural contra multor afectiuni. Insa, daca apar tulburari de somn, chiar si aleator, este bine sa le acordam importanta inca de la inceput, inainte de a se transforma in adevarate insomnii. Suplimentele alimentare cu valeriana si melatonina sunt recomandate, insa, in fazele incipiente, consumul anumitor bauturi poate face minuni.

>>> Actiuni zilnice care ne impiedica sa dormim

Apa de cocos

Bauta inainte de a merge la culcare, apa de cocos este unul dintre cele mai eficiente remedii contra insomniilor si tulburarilor de somn usoare. Aceasta este o sursa naturala de acizi grasi si antioxidanti si, in plus, contribuie la scaderea cortizolului si la inlaturarea senzatiei de preaplin de dupa masa. Proprietatile sale diminueaza nivelul de stres si stimuleaza productia hormonilor care induc somnolenta.

Pont: Se consuma un pahar de apa de cocos cu o ora inainte de a merge la culcare.

Vin rosu

Bogat in resveratrol, cel mai puternic antioxidant din lume, vinul rosu, atata timp cat este consumat cu moderatie, poate deveni un aliat de baza al sanatatii, inclusiv al somnului de inalta calitate. Un pahar baut la ceas de seara detensioneaza organismul si induce relaxarea. In plus, nutrientii sai ajuta la eliminarea toxinelor, au efecte antiinflamatorii si elimina retentia de apa.

Pont: Consuma un pahar de vin rosu, aproximativ 150 ml, cu o jumatate de ora inainte de a te culca.

Suc de cirese

 

Sucul de cirese este una dintre cele mai recomandate bauturi care induc somnul in mod natural, gratie concentratiei de melatonina, o substanta chimica care este implicata in reglarea ciclului de somn. Studiile au demonstrat ca ciresele combat insomnia, insa nu influenteaza timpul total de somn.

Pont: Consumati seara, dupa cina, un pahar cu suc de cirese, insa nu depasiti doza recomandata.

Lapte

Cu toate ca beneficiile laptelui in tratarea tulburarilor de somn constituie, inca, un subiect de discutie, fiind categorisit de catre unii drept un mit, este demonstrat ca bautura contine triptofan, un aminoacid ce contribuie la stimularea productiei de melatonina si serotonina.

Pont: Se bea un pahar de lapte cald seara, inainte de culcare cu cel putin o ora.

>>> Dormi putin? Iata 7 consecinte periculoase!

Lapte de migdale

Persoanele vegetariene sau cele care au intoleranta la lactoza pot profita din plin de beneficiile laptelui de migdale. Acesta este bogat in aminoacizi, omega-3 si fibre si are calitatea de a furniza organismului doza de energie necesara functionarii in conditii optime. Insa, daca este baut la ceas de seara, triptofanul continut in cantitati foarte mari, induce relaxarea si starea de somnolenta.

Pont: Se bea o cana de lapte de migdale incalzit, cu jumatate de ora inainte de culcare.

Ceai de musetel

Daca deja cunoastem beneficiile ceaiului de lavanda, de valeriana sau de passiflora, iata ca si musetelul poate fi folosit cu succes in combatearea starilor de insomnie datorate anxietatii si excesului de stres. Acesta induce o stare de liniste si relaxare, imbunatateste functiile sistemului nervos si detensioneaza intreg organismul.

Pont: Pentru efecte optime, se recomanda ca ceaiul de musetel sa fie baut cu o ora inainte de a merge la culcare.

>>> Beneficiile somnului de frumusete

Apa de ovaz

Ovazul este un aliment care previne si amelioreaza insomniile, inducand un somn linistit si profund. Acesta, pe langa faptul ca favorizeaza tranzitul intestinal, contine triptofan, hormonul implicat in stimularea productiei de melatonina si serotonina.

Pont: Ovazul poate fi adaugat in lapte, iaurt sau apa si consumat cu o ora inainte de a merge la culcare.

Text: Madalina Manole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *