5 motive pentru care ne ingrasam iarna: ce poti face pentru a nu acumula kilograme in plus

Sarbatorile de iarna sunt un prilej pentru a gusta din Zilele sunt mai scurte, aerul mai rece si parca blugii au devenit ceva mai stramti. Nu este doar o impresie, pentru ca iarna organismul nostru este predispus sa acumuleze mai multe kilograme decat in mod obisnuit. Desi acest fenomen difera de la o persoana la alta, anumite obiceiuri tind sa impinga acul cantarului in directia nedorita.

Nu te gandi ca nu te vei putea bucura din plin de sarbatori! Daca vei tine cont de cateva reguli simple, vei simti pe pielea ta nu numai ca ai ocolit acumularea kilogramelor in plus, dar te vei simti mai plina de energie. Afla care sunt motivele pentru care ne ingrasam mai repede iarna si ce poti face pentru a evita schimbarea garderobei actuale cu una cu un numar sau doua mai mare.

Nu faci destula miscare

Cand soarele straluceste pe cer si afara este cald, este mult mai simplu sa sari din pat si sa faci miscare. Insa cand se intuneca devreme, tot ce vrei sa faci este sa stai in pat. Cu atat mai mult cu cat vremea racoroasa de afara nu face decat sa te inchida in casa. Asa ca tot ce trebuie sa faci este sa te echipezi cu un echipament dragut de sport si sa faci miscare chiar si in casa, urmand un program de exercitii fizice usoare sau chiar de yoga, pe care le gasesti cu usurinta pe internet.

Daca totusi te simti curajoasa si vrei sa iesi la aer, poti opta pentru jogging, o plimbare cu bicicleta sau o iesire la patinoar (activitate care asigura arderi de pana la 450 de calorii pe ora).

Mesele pline de sarbatori

cele mai grele mancaruri traditionale, iar tentatiile dulci sunt prezente la orice pas. Prima regula este sa incerci sa eviti consumul de alimente bogate in grasimi si chiar sa prepari mancaruri mai usoare, folosind mai multe ingrediente naturale.

Continua sa adaugi in mesele zilnice legume si fructe si evita sa bei prea mult alcool. Bea un pahar cu apa inainte si dupa fiecare bautura alcoolica pentru a favoriza diluarea caloriilor.

Metabolismul ridicat

Desi poate parea un lucru pozitiv sa ai un metabolism ridicat, arderile rapide din organism pot duce la cresterea in greutate daca nu tinem cont de ceea ce mancam, in special in sezonul rece, cand organismul arde mai multa energie pentru a pastra caldura corpului.

Nu sari peste micul dejun, pentru ca iti va oferi doza de energie necesara si vei diminua senzatia de infometare pe parcusul zilei. Continua sa faci exercitii si uita de plimbarile in aer liber, caci putin aer rece te va inviora si iti va face bine la silueta.

Tulburari afective sezoniere

Depresia este unul dintre efectele tulburarilor sezoniere care iti pot afecta rutina zilnica. Este destul de neplacut sa pleci de la birou cand deja s-a intunecat afara si cu siguranta cand vei ajunge acasa vei vrea doar sa iei o gustare si sa te bagi in pat, mai ales ca in lunile de iarna corpul produce mai multi hormoni ai somnului care au ca efect scaderea motivatiei si accentuarea oboselii.

Lipsa prelungita a luminii soarelui pe timpul iernii poate avea efecte neplacute asupra organismului si, tocmai de aceea, este recomandat sa te trezesti de dimineata si sa profiti din plin de primele raze ale soarelui pentru a face exercitii.

Stresul

De la petreceri si pana la reuniuni de familie, nu incape indoiala ca aceasta perioada aglomerata a anului poate fi destul de stresanta, mai ales cand goana dupa cadouri iti goleste rapid cardul. Trebuie sa stii ca stresul este un factor care creste nivelul cortizolului si, implicit, forteaza organismul sa retina grasimile, astfel ca senzatia de foame va fi amplificata.

Prin urmare nu uita, petrecerile sunt prilej de distractie si relaxare, nu doar de a manca din toate bunatatile pregatite.

Text: Arabela Boboc

decembrie 18th, 2017 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *