Janina Nectara, sunetul schimbarii in lumea modei I

Janina Nectara, sunetul schimbarii in lumea modei IEste fondatoarea blogului “Fashion avec Passion”,ambasador Gucci in Romania al proiectului umanitar Chime for Change, a avut ocazia sa colaboreze cu unele dintre cele mai mari case de moda din lume si ne-a trimis poze in exclusivitate de la Milano Fashion Week. Va lasam, asadar, cu incantatoarea Janina Nectara sa aflati cum este sa traiesti… “visul parizian”.

 

Buna, Janina Nectara. Cum a inceput totul?

J.N.: Cum cele mai importante evenimente din aceasta lume sunt declansate de o criza, si in cazul meu punctul culminant de la care am pornit s-a datorat tot unui moment critic. Imi terminasem studiile (urmasem cursurile Facultatii de Marketing si, in paralel, pe ale Facultatii de Stiinte Politice) si desi aveam un job la o firma de consultanta politica, tin minte ca nu ma multumea mai nimic. Scaunul imi provoca dureri de spate, computerul imi obosea ochii, soneria usii ma irita extrem. Toate insumate ar fi fost nimicuri daca m-ar fi pasionat domeniul, insa pentru mine au ilustrat cu acuratete simptomatologia unei totale “nepotriviri de caracter” cu domeniul respectiv. Drept pentru care divortul dintre noi s-a produs rapid si fara dureri.

Am plecat la Paris, unde am urmat un program intensiv de business in fashion la Paris Fashion Institute. Un loc minunat, in care Karl Lagerfeld (care este cap de lista in consiliul director), Yohji Yamamoto, Alexander McQueen, Azzedine Alaia, Stella McCartney, Kenzo, Sonya Rykiel, si multe alte nume sonore din industria modei si-au impartasit experienta cursantilor. Am inceput sa lucrez imediat cu Godfrey Deeny, fondatorul revistei guru pentru barbati, Vogue L’Uomo, actualmente critic de moda pentru Financial Times si editor sef la cel mai infleunt cotidian din Franta, Le Figaro. Tot ce stiu in moda de la el am invatat si nici ca se putea sa am un profesor mai bun. Si pentru ca aveam acces la toate evenimentele marilor case de moda, de la prezentarile de moda Hermes, la cocktailurile organizate de Chanel sau lansarile colectiilor de haute joaillerie Dior, mi-a fost data ideea (recunosc, nu am nici un merit) sa le fac cunoscute pe un site propriu. Asa a aparut Fashion Avec Passion, care m-a determinat sa-mi aprofundez cunostintele in moda si sa ma inscriu la Facutatea de Design Vestimentar din Timisoara, una dintre cele mai bune de la noi din tara. Cateodata ma gandesc ca traiesc “visul parizian” si inca ma mai vine sa ma ciupesc, sa vad daca e real.

 

Janina Nectara, sunetul schimbarii in lumea modei IAi probat creatiile renumitului designer de talie internationala, Roberto Cavalli. Cum a decurs intalnirea/prezentarea de moda?
J.N.: Am fost invitata de Roberto Cavalli, impreuna cu alti bloggeri de talie internationala, la preview-ul colectiei sale Just Cavalli, cu o zi inainte de prezentarea de moda din Milano. O experienta inedita, o avanpremiera fantastica, dat fiind faptul ca toate colectiile sunt secretizate si securizate mai ceva ca dosarele CIA pana nu sunt prezentate oficial pe podium. Designerul insusi mi-a explicat de-a fir a par detaliile defilarii de a doua zi, in timp ce modele faceau fittingul ajutate de Eva Cavalli, superba sotie a designerului. Roberto Cavalli este o persoana extrem de placuta, iar discutia cu el s-a extins la celebritatile care ii poarta cel mai bine creatiile, la faimosul sau yacht pe care sunt tinute cele mai opulente petreceri la Festivalul de Film de la Cannes, dar am vorbit si despre blogul sau www.robertocavalliblog.com sau despre cainele sau, Lupo, noul “fashion darling” al blogosferei. Designerul italian mi s-a plans, mai in gluma mai in serios, ca popularitatea cainelui a ajuns atat de mare, incat in ultima vreme, toata lumea se agita sa il intreabe cate ceva despre patruped si nu despre el. Dar nu mai divulg nici un secret al designerului de vreme ce el m-a strigat cu apelativul “amore” (strict generic, insa extrem de flatant chiar daca l-am auzit si in conversatiile cu alte colege) si mi-a pus la dispozitie impresionanta garderoba dedicata celebritatilor. Am fost condusa intr-o incapere gigantica, in care se aflau aliniate rochiile de gala ce urmau a fi trimise a doua zi catre Jennifer Lopez, Kylie Minogue si multe alte staruri, spre a fi purtate pe covorul rosu al Premiilor Oscar. Inca o avanpremiera: am stiut dinainte de eveniment cine ce optiuni vestimentare avea pentru Oscaruri.

Nu am avut timp sa ma gandesc prea mult la asta, ca imediat stilistii Roberto Cavalli mi-au adus rochii, pantofi, genti si alte accesorii pe care le-am probat pe rand, admirandu-ma intr-o oglinda imensa. Eram onorata fix cu acelasi tratament ca al divelor despre care povesteam. Da, am trait un moment cu adevarat narcisist, fiindca rochiile Cavalli sunt croite perfect sa iti evidentieze atuurile si nu ma puteam hotari care vor fi cele doua tinute pentru showurile Just Cavalli si Roberto Cavalli. Am ales intr-un final doua rochii de runway, care au fost atat de apreciate incat fotografiile acestora au circulat in toata lumea: de la editiile online ale Vogue Australia si China, pana la Vogue Spania si Paris, circuitul incheindu-se cu New York Times. Surpriza a venit din partea Vogue Mexic, care m-a inclus in lista VIP-urilor de la Milano Fashion Week, alaturi de Monica Bellucci la Dolce Gabbana, Salma Hayek la Gucci, Lana del Rey la Versace sau bloggerita Chiara Ferragni la Sportmax.

O poveste de Cenusareasa contemporana, in care Zana din ziua de azi nu te mai duce la bal, ci la o prezentare de moda. Si daca este vreun designer pe lumea aceasta care sa te rasfete ca pe o adevarata Cenusareasa, acela este cu siguranta Cavalli.

 

“Fashion avec Passion” se bucura de parteneriate cu case de moda renumite. Prin cate schimbari a trecut blogul tau pana sa atinga aceasta performanta?

J.N.: In termeni conceptuali si de design, vorbim despre o singura schimbare. Dintr-un blog simplist, in care imi expuneam experientele de la Saptamana Modei de la Paris, l-am transformat intr-un hibrid inedit, ce merge in zona complexitatii unei reviste online. Practic, rezultatul a fost un mix intre potentialul pe care il simteam in urma reactiilor primite la lansare si ambitia mea de a crea o structura pe care n-o mai intalnesti la un alt blog. Iar aceasta reinterpretare i-a adus si distinctia Harrods Blog of the Week. Cum moda e intr-o continua schimbare, mi-am propus ca Fashion Avec Passion sa tina pasul cu ea si chiar sa o devanseze unde e posibil.

In septembrie pregatesc a noua lansare a site-ului, la care vom adauga si pagina in limba spaniola, facand pasul mult asteptat de catre cititorii nostri din Spania si America Latina.

Vom avea un format mult mai glam, totodata conectandu-l foarte mult cu personalitatea mea. Din nou, o platforma originala, fara precedent, de care sunt foarte mandra si incantata. Sunt extrem de increzatoare ca aceasta schimbare va fi cel putin la fel de bine primita ca cea precedenta.

Janina Nectara, sunetul schimbarii in lumea modei I

 

Esti ambasadorul Gucci in Romania al proiectului umanitar Chime for Change. Vorbeste-ne despre aceasta campanie.

J.N.: Chime for Change este o miscare la nivel international, menita sa pledeze/rasune (chime) pentru o schimbare (change) fundamentala in ceea ce priveste drepturile femeilor. Fondantoarele, Frida Giannini, Beyonce si Salma Hayek au lasat in urma granitele unei organizatii caritabile clasice, ralizand o platforma de comunicare gigant prin care femei din intreaga lume isi fac auzite vocile.

Comunitati impresionante de femei au probleme in ceea ce priveste educatia, justitita sau sanatatea. Sunt femei care in multe parti ale lumii isi risca viata pentru a invata copiii sa scrie si sa citeasca, sunt impuscate pentru ca scriu pe bloguri, li se arunca acid pe fata fiindca merg la scoala, sunt asasinate pentru ca sunt profesoare. Tu ai fi putut fi in locul lor daca nu te-ai fi nascut in Romania! Cel mai usor lucru pe care il putem face cu totii este sa raspandim vorba (chime), sa aratam prietenilor nedreptatile suferite de acestea, CFC fiind prezent pe Facebook, Tweeter, Instagram, Youtube.

De asememenea, initiativa Chime for Change este sprijinita de UNICEF, KERING FOUNDATION, BILL GATES FOUNDATION si CATAPULT, printr-un sistem ingenios ce da posibilitatea oamenilor sa vada ce se intampla in lume care sunt problemele si care sunt modalitatile prin care pot ajuta. Si nu este vorba doar despre bani. Sunt o multime de alte cai de a ajuta (intra pe www.chimeforchange.org), insa daca aleg sa sustina financiar o cauza, donatorii au posibilitatea de a urmari in timp real unde merg banii si toata evolutia proiectului ales.

Sunt extrem de onorata sa reprezint Chime for Change in Romania, cu atat mai mult cu cat presupune o responsabilitate enorma. De aceea am folosit toate canalele la care am avut acces pentru a il aduce in atentia oamenilor, detaliind fiecare poveste in parte pe Fashion Avec Passion.

Amploarea luata este aproape de necuprins. Mega concertul Sound Of Change din Londra a strans, strict din incasarile biletelor vandute, fonduri de peste €4 milioane, pentru nu mai putin de 120 de proiecte in 70 de tari.

Vedetele evenimentului, Madonna, Jennifer Lopez, Aishwarya Rai, Blake Lively, Jay Z, Florence + the Machine, Freida Pinto, Iggy Azalea, Jada Pinkett Smith, Eva Longoria, John Legend, Laura Pausini, Rita Ora, Timbaland, Zoe Saldana, Ziggy Marley si multi multi altii, inca lucreaza pentru strangerea de fonduri. Suporteri activi sunt si Julia Roberts, Maryl Streep, Kylie Minogue, Ben Affleck, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Olivia Wilde, Printul Harry al Marii Britanii. Cu asa o forta colosala, nu e de mirare ca in recenta mea calatorie in Asia, am gasit articole sustinand cauza CFC in toate publicatiile glossy din Singapore pana in Qatar.

Prin onoranta initiativa Gucci, astazi se construiesc scoli, mame au acces la ingrijire medicala adecvata pentru ele si pentru copiii lor si sute de vieti sunt salvate zi de zi, in cele mai indepartate colturi ale lumii. Frida Giannini spunea: „Cred ca este o parte a ADN-ului acestui brand. Cand creezi un design frumos, trebuie sa fie nu doar frumos, ci sa aiba si o cauza buna.”

Te indemn sa intri pe ChimeForChange.org si daca inca nu stii daca sa donezi sau nu fie si cea mai mica dintre sume, pentru un impact cu adevarat global, viziteaza Facebook/ChimeForChange si ascult-o pe Beyonce: „gaseste un proiect care te va emotiona si vorbeste despre el prietenilor”. Asa cum Printul Harry ne indeamna: „Trebuie sa ne concentram asupra problemelor femeilor. Si trebuie sa o facem acum!” Fiindca Madonna ne-a convins ca: „Revolutia abia a inceput!”

 

Partea a-2-a a interviului o gasiti aici.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *