Schimbari necesare in dieta de vara

Schimbari necesare in dieta de vara Fie ca v-ati propus sa scapati de cateva kilograme in plus acumulate pe timpul iernii, fie ca doar va doriti un tonus mai bun, vara este anotimpul perfect pentru a face acest pas. In primul rand, pentru ca varietatea fructelor si legumelor din piata ne trezeste pofte culinare sanatoase si, in al doilea rand, pentru ca metabolismul incetineste automat sub influenta caniculei, iar alimentele grase nu fac decat sa ne ingreuneze digestia si, implicit, sa ne strice buna dispozitie. Un alt argument care ar trebui sa ne convinga ca este timpul sa mancam sanatos si echilibrat este faptul ca vara atat pielea, cat si parul, sub influenta razelor solare, se deterioreaza mai usor si se usuca, iar alimentatia este una dintre solutiile salvatoare.

Mici schimbari, mari realizari

Nu va ganditi la dieta de vara ca la un regim chinuitor sau aspru pentru ca nu este nici pe departe asa. Exista, intr-adevar, cateva schimbari in alimentatie pe care este bine sa vi le insusiti pentru ca rezultatele nu vor intarzia sa apara. In primul rand, renuntati la zahar si la grasimi deoarece acestea suprasolicita organismul in procesul de digestie si, in plus, proteina animala degaja caldura in corp si, suplimentata de vremea de afara, produce greata, ameteala si dureri de cap. Incercati sa indulciti cafeaua sau ceaiul cu miere si apelati la proteinele vegetale pentru a va mentine necesarul caloric. Spuneti „pas” bauturilor carbogazoase din comert si potoliti-va setea cu ceaiuri , in care sa adaugati cateva cubulete de gheata, sau cu apa cu lamaie si menta. Excludeti alcoolul din meniu si beti un pahar de vin natural atunci cand pofta va rapune. Din meniu nu ar trebui sa lipseasca cerealele integrale, bogate in fibre, ce asigura o buna digestie, nici lactatele degresate, in special iaurtul. O alta regula importanta impune reducerea consumului de sare, deoarece aceasta nu numai ca retine apa in organism si, implicit, adauga kilograme siluetei, ci provoaca si cresterea tensiunii arteriale, deja afectata de temperaturile ridicate. Pe langa grija fata de alimentatie, este necesar sa acordam o atentie deosebita si sportului, cu atat mai mult cu cat vremea de afara ne permite miscarea in aer liber.

Fructele preferate ale verii

Vara ai liber la toate fructele: sunt sanatoase, bogate in vitamine si pot constitui gustari satioase intre mese. Pentru ca acum organismul nostru pierde foarte multa apa prin transpiratie, este important sa-i asiguram necesarul de lichide, iar pepenele rosu este cea mai buna varianta de hidratare pentru persoanele care nu reusesc sa bea cei doi litri de apa pe zi, recomandati de medic. In plus, pepenele rosu este sarac in calorii si are un usor efect laxativ, ajutand digestia. La fel de eficiente in mentinerea unui tranzit intestinal bun sunt si merele si perele datorita continutului ridicat de fibre. Bogate in antioxidanti si vitamine sunt si fructele de sezon precum ciresele, capsunile, fragutele, afinele, zmeura si strugurii.

Legume pentru hidratare

Daca ar trebui sa premiem o singura leguma cu titlul de „leguma verii”, atunci castravetele ar ocupa primul loc. Acesta are un continut ridicat de apa, 96%, chiar mai mare decat cel al pepenelui rosu, are putine calorii si multe fibre si este bogat in vitamine si oligoelemente, fiind un bun stimulator al tranzitului intestinal. Pe locul doi regasim usturoiul, nu atat multumita proprietatilor sale imunostimulatoare, cat mai ales datorita faptului ca racoreste organismul prin accelerarea procesului de transpiratie si contribuie la scaderea tensiunii arteriale. In top remarcam si rosiile care au un continut impresionant de apa si, in plus, conform unui studiu recent, au capacitatea de a proteja pielea de efectul nociv al razelor ultraviolete. Am putea pune la egalitate si morcovii care contin in proportie de 87% apa si care, datorita betacarotenului, ajuta si in obtinerea unui bronz rapid si uniform. Continuam clasamentul cu dovlecei, varza si broccoli, legume bogate in vitamine si cu efect hidratant, ce ar trebui sa ne completeze meniul pe timp de vara.

Farmacistii Catena recomanda produsul Visislim. Daca iti doresti sa slabesti intr-un mod natural si sanatos, atunci cu siguranta vei fi incantata de Visislim Light! Mai multe detalii despre produs gasiti aici.

Text: Madalina Manole

Nota pentru articolul «Schimbari necesare in dieta de vara»:5.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *