Studiezi noaptea? Iata 9 sfaturi pentru a nu adormi

Studiezi noaptea? Iata 9 sfaturi pentru a nu adormiDe-a lungul carierei ne lovim, cu siguranta, la un moment dat, de provocarea de a lucra noaptea pentru a finaliza sarcinile de serviciu. Pentru unii poate fi placut, insa, pentru majoritatea care este obisnuita sa-si incheie treaba in timpul zilei, poate fi un adevarat chin sa nu adoarma in fata laptopului. In aceasta categorie intra cu gratie si studentii care, de cele mai multe ori, aleg orele tarzii pentru asimilarea cunostintelor. Ei bine, pentru a scapa de o povara, noi va oferim cateva sfaturi care sa va ajute sa va pastrati energia si atentia chiar si dupa miezul noptii.

Viata personala vs profesionala. Cui acorzi prioritate?

Nu acumula oboseala

Pentru a putea lucra noaptea este necesar sa fii odihnita in timpul zilei. Daca, in schimb, ai muncit toata ziua sau te-ai trezit foarte devreme, nu vei reusi sa faci fata prea bine provocarii. Chiar daca stii ca ai mult de lucru, incearca atunci cand ajungi acasa sa dormi cateva ore. Este important ca, din cele 24 de ore alese, sa fie minimum 8 ore dormite. Somnul de dupa amiaza poate fi revigorant pentru un organism care trebuie sa infrunte o noapte alba.

Renunta la mesele copioase

Cand stii ca urmeaza o astfel de noapte, incearca sa nu mananci mult la cina. Mesele copioase obosesc suplimentar organismul si-ti vor induce senzatia de moleseala chiar mai repede decat te-ai fi asteptat, deoarece energia ta se va concentra pe digerarea alimentelor. Consuma o salata fara carne, un iaurt sau un peste la gratar.

Oboseala cronica: semne si simptome

Coboara din pat

Daca ai obiceiul sa studiezi sau sa lecturezi in pat, ei bine, in acest caz, trebuie sa te asezi la birou. Daca vei sta in pat, organismul se va relaxa, iar creierul va induce automat senzatia de somn. Asaza-te la birou si nu cauta un scaun foarte confortabil, ci unul cu spatarul cat mai drept.

Atentie la luminaStudiezi noaptea? Iata 9 sfaturi pentru a nu adormi

Daca vei studia sau lucra la lumina unei veioze, rezultatul nu va fi categoric cel dorit. Trebuie sa lasi lumina aprinsa in toata incaperea si ar fi indicat ca aceasta sa fie cat mai puternica. Melatonina, hormonul somnului, se secreta la intuneric, deci nu forta nota. Pe de alta parte, iti poti obosi suplimentar ochii, iar atunci cand simti asta, ar trebui sa te opresti si sa nu-ti fortezi privirea.

Iata cum incepe o zi perfecta si energica. Ritual de dimineata

Aeriseste incaperea

Pe langa faptul ca ai nevoie de aer proaspat in camera pentru a oxigena creierul si a creste puterea de concentrare, aerisitul incaperii este obligatoriu pentru a o raci. In noptile de studiu se recomanda o temperatura de aproximativ 20 de grade in birou sau in camera de lucru. Caldura nu face altceva decat sa te moleseasca si sa te imbie la somn.

Fa gimnastica

Da, nu suna foarte prietenos ca la miezul noptii sa te apuci de gimnastica, insa este o metoda buna sa te tina treaza. Exerciziile fizice te vor revigora si energiza. Daca stai la curte, iesi afara si fa o scurta plimbare in gradina.

Oboseala dimineata. Iata cauzele

Apeleaza la stimuli externi

Bauturile pe baza de cofeina sunt recomandate in aceasta situatie, insa nu trebuie sa depasesti masura, caci ar putea deveni periculoase pentru sanatate. De asemenea, poti incerca sa rontai seminte, acest obicei tine creierul in priza si pe tine, treaza.

Studiezi noaptea? Iata 9 sfaturi pentru a nu adormiSchimba postura corpului

Noaptea este mai dificil sa rezistam in aceeasi pozitie, intr-un scaun, mai mult timp, prin urmare se recomanda ca, o data la cateva zeci de minute, sa ne schimbam postura corpului. Cu cat stai mai confortabil, cu atat vei fi invaluita de starea de somnolenta mai repede. Ridica-te din cand in cand si uita-te pe geam sau plimba-te prin incapere.

Ce este anxietatea profesionala si cum ne afecteaza cariera

Dusul rece

Ultima masura, pe care daca o adopti, iti garanteaza, fara indoiala, o noapte alba este dusul rece. Cand simti ca ai pierdut si ultima picatura de energie, mergi si fa un dus rece si rapid. Vara s-ar putea sa fie o adevarata placere, insa iarna iti va trebui si o doza suplimentara de curaj.

Pentru a te putea concentra mai bine, iata cateva gustari care imbunatatesc functiile creierului! Click aici!

Text: Madalina Manole