Trei aliati ai organismului care ne ajuta sa facem fata trecerii la ora de iarna

Trei aliati ai organismului care ne ajuta sa facem fata trecerii la ora de iarnaIn noaptea de 29 spre 30 octombrie vom trece la ora de iarna. Ziua de duminica va avea, astfel, 25 de ore si va fi cea mai lunga zi din an. Dupa trecerea la sezonul rece si acomodarea cu schimbarea de temperatura, organismul nostru trebuie sa treaca acum printr-o noua provocare, si anume o perioada mai lunga din zi in care va fi privat de lumina naturala.

Organismul nostru trece printr-o perioada de tranzitie, fapt ce se resimte asupra dispozitiei si starii noastre generale. Cele mai frecvente reactii sunt oboseala accentuata, irascibilitate, anxietate, tulburari de somn, nivel crescut de stres, lipsa de energie, disconfort general, dureri de cap si chiar dereglari hormonale. Schimbarea orei poate, de asemenea, intensifica problemele celor care sufera de depresie si boli cardiace. Toate aceste modificari in ritmul nostru biologic necesita o perioada de timp de adaptare. Iar pentru a depasi aceste stari, nutritionistii recomanda odihna si o alimentatie bogata in fructe si legume, cu un aport ridicat de elemente nutritive.

Terapii eficiente pentru reducerea stresului

„Trecerea la ora de iarna si schimbarea orei de trezire reprezinta factori de stres pentru organismul nostru. Desi este un proces care in situatii normale necesita o perioada relativ scurta de acomodare, de maximum  o saptamana, este important ca aceasta adaptare sa fie sprijinita printr-un program de odihna corespunzator, o alimentatie echilibrata si o activitate fizica sustinuta, pentru a ne ajuta sa reintram in forma intr-un timp cat mai scurt”, spune dr. Corina Zugravu, presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Fructele oleaginoase, surse bogate de vitamine si minerale

Fructele oleaginoase sunt surse bogate de vitamine si minerale, ce asigura un nivel crescut de energie al organismului. Acestea contin uleiuri si grasimi sanatoase si au un aport nutritiv extraordinar, de aceea sunt un aliment ideal in aceasta perioada a anului. Eventualele stari de iritabilitate si de oboseala generate de schimbarea orei pot fi diminuate datorita continutului ridicat de magneziu pe care oleaginoasele il contin. De asemenea, magneziul este un foarte bun stimulent pentru functionarea normala a sistemului imunitar. Serotonina eliberata prin anumite fructe oleaginoase, precum nucile, are un rol extrem de important pentru buna noastra functionare fizica si psihica. Se recomanda ca oleaginoasele precum migdalele, fisticul, nucile caju si cele braziliene, castanele, nucile sau alunele sa fie consumate in forma cat mai naturala, fara a interveni termic asupra lor si fara a le adauga alte ingrediente, cum ar fi sarea.

Berea, consumata moderat, poate combate probleme legate de somn

Berea este o bautura cu multiple calitati, in special datorita faptului ca este fabricata din ingrediente 100% naturale. Cerealele sunt ingredientele de baza ale berii si o imbogatesc cu vitaminele de tip B, precum niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) si acidul folic (B9), care ne ajuta sa facem fata mai bine schimbarilor din bioritmul nostru. Totodata, in combinatie cu alte ingrediente din compozitia berii, precum vitamina B2 si acidul nicotinic, hameiul contribuie la o instalare mai rapida a starii de somnolenta, prin relaxarea vaselor de sange, ceea ce induce somnul. In plus, datorita hameiului, berea contine antioxidanti care alaturi de vitaminele B redau o stare de bine organismului si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Beneficiile pentru organism ale acestei bauturi, aportul de vitamine, fibre si nutrienti pot aparea insa doar atunci cand este consumata cu moderatie. Un consum moderat de bere inseamna 330 ml/zi in cazul femeilor si 660 ml/zi in cazul barbatilor, cu o concentratie alcoolica de maxim 5%.

Vitamina C din kiwi si ardei gras rosu

Vitamina C reda energia organismului pe durata intregii zile, intareste sistemul imunitar si ajuta la absorbtia fierului, un mineral vital pentru transportul oxigenului si al substantelor nutritive in corp. In plus, vitamina C este un aliat de nadejde al organismului in sezonul rece, pentru prevenirea racelilor, dar si pentru combaterea oboselii, stresului, depresiei sau episoadelor de insomnie, cu precadere in momentul in care organismul nostru duce lipsa de lumina naturala. In topul celor mai bogate surse de vitamina C se afla kiwi si ardeiul gras rosu, care au un continut de vitamina C mai mare decat o portocala.

Descopera aici care sunt cele mai bune solutii pentru un somn linistit.

 

Text: Oana Baltoc