Unda verde la sanatate!

Foto. Macris

Plantele de primavara fluidifica sangele si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare. In plus, acestea au un continut mare de vitamine si de enzime care ne ajuta sa ne detoxifiem organismul. In general, plantele foarte bogate in clorofila au capacitatea de a combate fermentatia intestinala, constipatia, respiratia urat mirositoare, leziunile mucoaselor si ale gingiilor, si scaderea imunitatii.

Dincolo de spanac, salata verde, urzici, leurda, despre care stim deja o multime de informatii referitoare la beneficiile pe care le aduc sanatatii organismului, de data aceasta ne concentram pe alte cinci verdeturi care nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu.

Macrisul, aliat in afectiuni hepatice

Macrisul are un continut ridicat de vitamina C, fiind de folos in energizarea si imunizarea organismului. Este un bun aliat si in afectiunile hepatice si in curele de detoxificare. In acest scop, poti sa iei de trei ori pe zi cate un varf de cutit de pulbere de radacina de macris, iar dupa ce o tii in gura zece minute, o poti inghiti cu o cantitate mica de apa. De asemenea, frunzele de macris fierte se pot folosi pentru tratarea unor boli de piele, sub forma de cataplasme, dar si pentru ameliorarea anemiilor, fiind bogat si in fier.

Loboda regleaza digestia

Proprietatile detoxifiante si antioxidante ale lobodei sunt recunoscute din secolul al XV-lea, cele mai consumate fiind frunzele, care pot avea culori diferite, de la rosii la verzi sau galbui. Este bine de stiut ca 100 de grame de loboda au doar 19 kcal, alaturi de multe fibre si proteine, motiv pentru care este recomandata pentru reglarea digestiei, prevenirea constipatiei si stimularea metabolismului.

In plus, are efecte remineralizante, vitaminizante si calmante, iar carotenoizii si clorofila ajuta la detoxifierea organismului. Loboda este doua ori mai bogata in vitamina C decat lamaia, contribuind la imunizare, pentru ca vitamina K sa ajute la fixarea calciului si fortifierea vaselor sanvgine. Datorita nivelului insemnat de anto-cianina, imbatranirea prematura este incetinita, avand efecte benefice si in ceea ce priveste sanatatea ochilor. Contine si fier, calciu, potasiu, fosfor si acid oxalic.

Ridichile, beneficii multiple

Ridichiile de luna, consumate in special primavara, sunt apreciate pentru continutul ridicat de vitamina C, acid folic si potasiu, dar si pentru continutul de vitamina B6, riboflamina, magneziu, cupru, zinc, fier si calciu. Contin multi antioxidanti, motiv pentru care consumul lor te ajuta sa depasesti mai repede astenia. Ridichea este si detoxifiant si intaritor al imunitatii.

Amelioreaza inclusiv afectiuni ale stomacului (balonari, indigestii, reface flora intestinala). Poate preveni guturaiul, gripa si infectiile respiratorii, fiind benefica si pentru ameliorarea afectiunilor provocate de carenta de vitamina C. Un consum regulat are efect de calmare si pentru anumite probleme ale ficatului, poate impiedica dezvoltarea pietrelor la rinichi, dar si la vezica biliara. Sucul de ridichi consumat de doua ori pe zi, timp de o saptamana, este considerat un bun remediu pentru infectiile urinare, iar in amestec cu mierea poate combate tusea.

Stevia, proprietati laxative

Stevia apartine florei spontane si apare, de obicei, in lunile martie-aprilie. Stevia se poate consuma primavara devreme, atunci cand planta este inca tanara. Se consuma in stare cruda sub forma de salate sau gatita, in ciorbe, sufleuri, piure, placinte sau ca garnitura. De asemenea, frunzele de stevie se pot folosi pentru diferite tipuri de sarmale.

Aceasta are proprietati laxative, fiind recomandata in curele de slabit. Stevia ajuta la combaterea oboselii cronice, este un bun antianemic deoarece contine multe minerale si mai este cunoscuta pentru numarul mic de calorii, ajutand la pastrarea nivelului normal al glicemiei.

Nasturelul, previne caderea parului

O cana de nasturel contine 24% din doza zilnica recomandata de vitamina C, un antioxidant care ajuta organismul sa faca fata agentilor infectiosi, dar si radicalilor liberi. Pentru ca este o planta bogata si in potasiu, actioneaza ca un diuretic, eliminand excesul de apa din organism. Totodata, este bogata in fibre, prevenind constipatia, dar si alte probleme de  gastrointestinale. In plus, metabolismul este stimulat de consumul de nasturel, datorita continutului de iod, asa ca este util si cand vrem sa slabim.

O dieta in care introducem regulat nasturel, mai ales sub forma cruda, ajuta si la sanatatea oaselor (o cana de nasturel contine 85 micrograme de vitamina K, respectiv 106% din doza zilnica recomandata.). Este benefica si pentru sanatatea ficatului, regland enzimele datorita continutului de glucozinolati. Nu in ultimul rand, infrumuseteaza pielea si parul, vitamina C din nasturel stimuland producerea colagenului. Caderea parului poate fi stopata cu ajutorul unui preparat facut dintr-o cana de nasturel (care contine 22% din doza zilnica de vitamina A), o lingura de otet de mere si jumatate de litru de apa. Planta tocata se pune intr-un vas, peste care se toarna otetul si apa, se lasa la  macerat peste noapte, iar a doua zi se strecoara amestecul. Preparatul se toarna peste parul spalat, dupa care se clateste bine.

Farmacistii Catena recomanda Efi-Digest, un supliment alimentar util in tulburari digestive cauzate de excesul culinar, persoanelor sedentare si persoanelor cu probleme digestive. Contine pancreatina si este util in digestia unui exces de alimente bogate in proteine si grasimi. Mai multe detalii afla AICI!

Text: Iulia Mirica

Foto: Stockphoto

decembrie 6th, 2018 by tonica
Nota pentru articolul «Unda verde la sanatate!»:3.50/ 5 (2 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate