Ritualuri care te mentin productiva la job

Ai impresia ca ziua de lucru trece prea repede si nu ai timp sa termini ce ti-ai propus? Dupa cum spune o vorba celebra, invata cum sa muncesti inteligent. Daca te intrebi cum poti sa ai control asupra timpului si cum sa il folosesti pentru a fi productiv, iata cateva tehnici care pot fi adaptate personalitatii si stilului tau de lucru.

Incepi fiecare zi la locul de munca avand un plan pentru a obtine cat mai multe rezultate, dar cu toate acestea exista lucruri care iti distrag atentia, astfel incat iti pierzi concentrarea. Acest lucru se intampla pentru ca suntem diferiti si fiecare zi de lucru este unica. In acelasi timp, fiecare angajat isi planifica timpul diferit si isi indeplineste sarcinile in felul lui. Noi iti spunem ce poti face pentru a-ti rezolva saricinile in timpul pe care-l ai la dispozitie.

1. Urmareste cat timp aloci fiecarei activitati in parte

S-ar putea sa te gandesti ca estimezi destul de corect timpul petrecut cu diverse sarcini. Cu toate acestea, unele cercetari arata ca doar aproximativ 17% din oameni sunt in masura sa estimeze cu exactitate trecerea timpului. Tocmai de aceea, incearca sa monitorizezi exact cat de mult timp petreci cu sarcinile zilnice de la locul de munca, incluzand mediile sociale, e-mailurile, procesarea de texte si aplicatiile.

 

2. Ia pauze regulate

Suna contraintuitiv, dar pauzele mici si dese chiar reprezinta cheia marilor succese. Mai exact,  luarea pauzelor planificate poate ajuta la imbunatatirea concentrarii. Unele cercetari au aratat ca includerea unor pauze regulate si scurte pe parcursul sarcinilor lungi te ajuta sa mentii un nivel constant al performantei.

3. Stabileste-ti propriile deadline-uri

Desi, de obicei, ne gandim la stres ca fiind un lucru nociv, un nivel gestionabil al stresului impus de sine poate fi, de fapt, util in ceea ce priveste concentrarea si ne ajuta sa ne atingem obiectivele. Pentru sarcinile sau proiectele de lunga durata, incearca sa-ti acorzi un termen limita si apoi respecta-l. S-ar putea sa fii surprinsa sa descoperi cat de concentrata si de productiva poti fi fara grija faptului ca timpul pare sa zboare.

4. Renunta la multitasking

De multe ori suntem tentati sa credem ca putem rezolva mai multe sarcini concomitent, crezand ca este un lucru important pentru cresterea eficientei, dar, in timp ni se va dovedi contrariul. Psihologii au descoperit ca incercarea de a face mai multe sarcini simultan poate duce la pierderea productivitatii. In schimb, ar trebui sa-ti faci un obicei din a te implica intr-o singura sarcina, inainte de a trece la urmatorul proiect.

Cand cariera te costa viata personala

5. Profita de drumul spre serviciu

Acest lucru este valabil pentru persoanele care folosesc metroul sau mijloacele de transport in comun pentru a ajunge la serviciu, avand la dispozitie timpul necesar pentru a raspunde e-mailuri, pentru a-ti crea o lista de sarcini sau pentru a-ti planifica sarcinile. Vei salva timp pretios, deci merita sa nu-l mai pierzi jucand „Candy-Crush” sau sa stai pe Facekook.

6. Lucreaza in intervale de 90 de minute

Cercetatorii de la Universitatea din Florida, SUA, au descoperit ca artistii de elita (sportivi, jucatori de sah, muzicieni etc.), care lucreaza in intervale de cel mult 90 de minute sunt mai productivi decat cei care lucreaza fara oprire. Ei au descoperit, de asemenea, ca subiectii cu performante superioare tind sa lucreze nu mai mult de 4,5 ore pe zi. Suna bine, nu?

7. Personalizeaza-ti spatiul de lucru

S-ar putea sa nu ti se para mare lucru, dar mai multe cercetari au indicat faptul ca echiparea unui birou cu elemente placute din punct de vedere estetic, cum ar fi plantele, poate creste productivitatea cu pana la 15%. Pesonalizeaza-ti biroul cu poze, flori sau orice altceva care iti pune un zambet pe fata si astfel mediul ambiental va fi mult mai placut, iar productivitatea la cote mai mari.

8. Rareste intreruperile

Un coleg care vine la tine la birou pentru o simpla conversatie, poate parea inofensiv, dar chiar si scurtele intreruperi pot sa produca o schimbare in modul in care lucrezi si o scadere semnificativa a productivitatii. Rarirea acestor intreruperi poate insemna stabilirea clara a orelor de lucru, un anunt care sa atentioneze ca usa este inchisa intr-un anumit interval sau lucratul de la domiciliu in cazul proiectelor mai delicate.

Text: Iulia Mirica

mai 29th, 2018 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate