Made in Romania: MASTABACCANI

Campanie The Egg, MASTABACCANI, fotografii realizate de Tibi Clenci

Despre femeia-piramidă, forța tăcerii, moșteniri intime și un brand românesc ce refuză să țipe. O conversație cu Ana Sîrbu Sîngeorzan despre sens, feminitate și transcendență purtabilă.

Într-un prezent în care hainele par din ce în ce mai desprinse de poveste, iar estetica e adesea sacrificată în favoarea algoritmului, MASTABACCANI se naște ca o replică subtilă, dar fermă. Nu e doar un brand, ci un manifest despre întoarcerea la esență: la sens, la suflet, la feminitatea în multiplele ei fațete. Este expresia unei deveniri personale, semnată de Ana Sîrbu, devenită recent Ana Sîrbu Sîngeorzan, nume ce poartă acum și ecoul unei uniuni memorabile cu Mihai Sîngeorzan, celebrată printr-o nuntă tematică spectaculoasă și neașteptată – Sinners, însă mai multe despre aceasta puteți citi aici.

Ana Sîrbu Sîngeorzan, designer MASTABACCANI


Dincolo de spectaculosul eveniment, Ana rămâne fidelă misiunii sale creative: aceea de a construi prin haine o identitate, nu doar imagine. „Am observat că moda e asociată foarte mult cu ce înseamnă trenduri, oamenii fug după apartenență, un lucru firesc de altfel, atât timp cât îți asumi. Eu, personal, voi alege în orice moment autenticitatea.”

Ana Sîrbu Sîngeorzan purtând propria creație, BLACK BODY-BLAZER, în cadrul prezentării brandului Almaz la MBBFW F/W 2025


MASTABACCANI nu este despre ce e în vogă, ci despre ce este adevărat. Fiecare piesă este o oglindă interioară, o stare de spirit transpusă în formă, textură și structură. „Mi se pare că nu există o formă mai înaltă de curaj decât aceea de a exprima cine ești… iar prin acest brand îmi doresc să exprim cât mai curat acest lucru.”

Campanie The Egg, MASTABACCANI, fotografii realizate de Tibi Clenci


Arhitectura unei piramide interioare

Numele brandului ascunde o moștenire afectivă. „Mama mi-a lăsat ‘moștenire’ în primul rând, educația, pentru care nu-i voi putea mulțumi îndeajuns vreodată”, mărturisește designerul Ana Sîrbu Sîngeorzan.

E vorba despre o transmisie profundă, nu doar genetică, ci spirituală. „Mi-a insuflat mentalitatea de conducător al propriei vieți, nu de supraviețuitor.” MASTABACCANI este astfel și un dialog tăcut cu figura maternă, o declarație de recunoștință și autonomie, o construcție cu baze personale și ziduri universale.

Brandul propune o estetică „eclectică”, dar cu sens. „One eclectic choice at a time” nu este doar o linie de branding, ci o filozofie. „Găsesc fascinante fațetele femeii de astăzi. Femeia în 2025 poate fi ce vrea ea, poate explora energie masculină în business, poate exprima energie feminină acasă, alături de partener… poate fi un luptător puternic, dar și o prezență suavă și fragilă.”

Campanie The Egg, MASTABACCANI, fotografii realizate de Tibi Clenci

Tăcerea care mișcă

Există o liniște profundă în piesele MASTABACCANI. O tăcere care nu se confundă cu pasivitatea, ci emană forță.

„Tăcerea înseamnă putere în unele cazuri, iar intensitatea despre care vorbești vine din cunoașterea de sine.” Este genul de creație care nu are nevoie să atragă atenția ca să o merite. Care nu strigă, dar rămâne în memorie. „Un obiect frumos poate fi apreciat fără să miște nimic în tine. În schimb, unul cu adevărat memorabil te face să simți. Acolo intervine emoția.”

Când este întrebată ce frază ar broda simbolic în interiorul fiecărei piese, ca esență a brandului, Ana răspunde fără ezitare: „You are giving it purpose.” Este o declarație care rezumă filosofia MASTABACCANI, ideea că sensul nu este impus de creator, ci activat de purtătoare. Haina nu definește femeia, ci devine o extensie a ei, o prelungire a unui univers interior care decide, clipă de clipă, cum vrea să se exprime.

Campanie The Egg, MASTABACCANI, fotografii realizate de Tibi Clenci

Femeia care își construiește propria piramidă

Femeia MASTABACCANI „este femeia care își dorește să își construiască propria piramidă… fie că vorbim despre o femeie artist, o femeie antreprenor sau o femeie care își dorește să își depășească propriile limite.” Când se îmbracă în MASTABACCANI, nu se costumează, se revelează. „Îmi doresc ca starea care să o însoțească să fie una de senzualitate, feminitate și putere.”

Într-o epocă în care succesul e adesea confundat cu expunerea, Ana propune o altă definiție. „Succesul este atunci când îți place de tine, de cine ai ajuns să fii, să trăiești într-un confort atât mental cât și financiar. Succesul înseamnă timp, iubire de sine și energia aceea intensă care nu țipă.”

 
Campanie The Egg, MASTABACCANI, fotografii realizate de Tibi Clenci

Simplitate ca răspuns

Printre piesele colecției de debut, The Simple Dress ocupă un loc aparte. „Această rochie a venit ca răspuns la presiunea socială unde ‘trebuie’ să faci, să fii sau să demonstrezi ceva. Am dat răspunsul metaforic prin această rochie și anume: ‘nu trebuie’.” Forma ei curată, discretă, lasă spațiu purtătoarei să se exprime în forma cea mai autentică. „Este despre expresia ‘omul poartă haina, nu invers’… despre a fi tu, în varianta raw.”

Linia curbată a pieselor nu este întâmplătoare ci esteinspirată de oul primordial. Este un simbol al nașterii, al potențialului, al vieții în sine. „Aproape toate piesele din prima colecție urmăresc o linie curbă, a oului, THE EGG fiind denumirea conceptului.”

A rămâne fidelă valorilor într-o lume care aleargă

Într-un peisaj dominat de fast fashion și excese, MASTABACCANI alege răbdarea. „Mi-am propus să am răbdare, să urmăresc o creștere organică și rămân ancorată în autenticitate.” Pentru Ana, delicatețea nu este o vulnerabilitate, ci o strategie. Una pe termen lung. Una care va fideliza nu doar clienți, ci conștiințe.

Iubirea, reinventarea, transcendența sunt temele care structurează nu doar conceptul, ci și procesul creativ. „Când vine vorba despre construcția pieselor, evit aglomerarea de elemente sau informații și urmăresc un echilibru dintre cromatică și structura lor.”

Campanie The Egg, MASTABACCANI, fotografii realizate de Tibi Clenci

Viitorul nu e o destinație, ci o viziune

Ce își dorește Ana pentru MASTABACCANI peste zece ani? „(…) să își găsească locul… un showroom de vis în România, plasare de produse pe mai multe platforme internaționale și prezență în concept store-uri multi brand.” Este un vis care se conturează cu claritate, ghidat de sens, nu de grabă. Nu e vorba despre expansiune, ci despre amplificare.

Iar cel mai frumos ecou primit de la cei care au purtat deja MASTABACCANI? „Sunt onorată să port MASTABACCANI.” Acele cuvinte, spune Ana, i-au confirmat că ceea ce creează nu e doar frumos, ci necesar.

Într-o lume în care totul pare să se consume repede, MASTABACCANI propune ceva care rămâne. Nu doar în garderobă, ci în tine. Este despre haine care nu te îmbracă, ci te recunosc. Despre o feminitate care nu se explică, dar se simte. Și despre o voce nouă, dar matură, în peisajul modei românești, una care nu se aliniază zgomotului, ci îl transformă în liniște semnificativă.

Pentru cititoarele care rezonează cu viziunea MASTABACCANI, am ales câteva piese esențiale cu valoare atemporală din prima colecție MASTABACCANI, repere sigure într-o garderobă inteligent construită, menite să traverseze sezoanele și să rămână relevante dincolo de tendințe.

OVERSIZED WHITE TEE
BLACK BODY BLAZER
B&W DRESS
ROUND HIGH-WAISTED TROUSERS