Vitaminele, „vedete” in miez de iarna! Cum previi carentele care slabesc sistemul imunitar

Odata cu sosirea anotimpului rece, obiceiurilor noastre alimentare se schimba. Tindem in mod natural sa consumam mai multe produse bogate in proteine si grasimi, in detrimentul fructelor si legumelor. Astfel apar nedoritele carente de vitamine si minerale, care pot insa fi suplinite daca tinem cont de cateva sfaturi simple.

Vitaminele si mineralele au un rol activ in intarirea sistemului imunitar, cresterea nivelului de energie, functionarea sistemului nervos si mentinerea unui ten frumos si sanatos, iar iarna nu este momentul sa neglijam niciunul dintre aceste aspecte.

Beneficiile vitaminei K asupra organismului

Un aport optim de substante nutritive poate fi asigurat cu usurinta urmand o dieta care sa includa suplimente alimentare, ceaiuri si fructe, alaturi de suplimente.

Vitamina C

Poate cea mai populara si mai cunoscuta dintre vitaminele esentiale, vitamina C are puternic rol antioxidant si contribuie atat la intarirea sistemului imunitar, la ameliorarea simptomelor de gripa si raceala, cat si la sanatatea sistemului cardiovascular. Se gaseste in fructe si legume proaspete precum citrice, kiwi, afine, varza, broccoli, rosii, cimbru si patrunjel.

Pe timp de iarna poti lua suplimente de vitamina C sub forma de tablete masticabile, picaturi sau pastile, iar doza recomandata este de 40 mg pe zi pentru adulti si 25 mg pe zi pentru copii.

Vitamina A

Mananca morcovi daca nu vrei sa ajungi sa porti ochelari, ne spuneau adesea parintii in copilarie, stiind ca morcovii contin vitamina A, care contribuie la sanatatea ochilor si la adaptarea vederii la diferite niveluri de lumina. Vitamina A are efect antioxidant, contribuie la refacerea tesuturilor si la intarirea sistemului imunitar.

Este usor de asimilat avand in vedere ca se gaseste in morcovi, rosii, mango, legume cu frunze verzi, lapte, unt, galbenus de ou, ficat si peste gras. Suplimentele de vitamina A se gasesc in farmacii, iar aportul zilnic recomandat este de aproximativ 600 mg.

Vitamina D

Pe timp de iarna, razele benefice ale soarelui se arata mai putin, ceea ce duce si la un aport insuficient de vitamina D, secretata in organism datorita expunerii la soare. Vitamina D are un rol important in fixarea calciului in organism, respectiv in combaterea osteoporozei, astfel ca face parte, de obicei, din suplimentele de calciu.

Deficientele de vitamina D pot duce la probleme de concentrare, astm, boli cardiovasculare si chiar cancer. Produsele lactate, pestele gras precum somon, hering si sardine, margarina si ouale se numara printre alimentele care contin vitamina D, iar ca suplimente sunt indicate capsulele cu ulei de peste.

Calciu

Calciul intareste dantura si sistemul osos, reduce riscul de fracturi in cazul accidentelor, dar are si rol de sustinere a sistemului imunitar si a sistemului nervos central.

Semnele carentelor de vitamine si minerale pe piele

Alimentele bogate in calciu sunt legumele verzi (varza, salata, spanac, broccoli), migdalele, laptele de soia, smochinele, somonul si produsele lactate. Suplimentele nutritive cu calciu contin si vitamina D si se recomanda intr-un dozaj de 1.000-1.500 mg/zi.

Fier

Fierul sta la baza procesului de formare a celulor rosii in sange, responsabile de transportul oxigenului in organism, avand si rolul de a asigura un nivel optim de energie si un grad ridicat al performantelor intelectuale.

Putem asimila fierul din carne rosie, organe (ficat, inima, rinichi), peste, fructe de mare, cereale integrale, oua, fasole, linte, seminte de dovleac si fructe uscate. Suplimentele alimentare cu fier se gasesc sub forma de pastile sau picaturi, fiind indicate femeilor care au menstruatii abundente, femeilor gravide, copiilor mici si celor varstnici.

Magneziu si zinc

Lunile de iarna ne predispun la gripe si raceli, iar un aport optim de zinc in organism tine sistemul imunitar in forma maxima.

Printre alimentele bogate in zinc sau/si magneziu sunt stridiile, pestele, ficatul de vitel si cel de porc, soia, fasolea, cerealele, semintele de dovleac si nucile. Atat zincul, cat si magneziul se regasesc in capsulele de multiminerale si multivitamine.

Farmacistii Catena recomanda Ocean Power, supliment alimentar energizant cu extract de magneziu marin natural si L aspartat de zinc biodisponibil, vitamina C si vitamina B6 in forma activa, ce nu necesita metabolizarea de catre ficat. Contribuie la sintetizarea proteinelor, metabolismul energetic, mentinerea nivelului hormonal, stocarea si eliberarea insuline, transportul normal al oxigenului si mentinerea glucozei in parametrii normali. Mai multe detalii despre produs gasesti AICI!

Text: Arabela Boboc

 

ianuarie 23rd, 2018 by tonica
Nota pentru articolul «Vitaminele, „vedete” in miez de iarna! Cum previi carentele care slabesc sistemul imunitar»:3.50/ 5 (2 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate