
O poveste din Universul John Wick care se desfăşoară în paralel cu cel de-al treilea capitol – „Parabellum”, „Balerina” îi aduce din nou împreună pe actorii Ana de Armas și Keanu Reeves, într-o acțiune la foc continuu, într-un spin-off așteptat de fanii genului.
Ana de Armas, balerina asasină
Filmul urmărește transformarea tinerei Eve Macarro (Ana de Armas) dintr-o balerină suavă într-o asasină letală, instruită de clanul Ruska Roma pentru a descoperi secretul familiei sale.
Într-o lume condusă de criminali nemiloși, personajul feminin central devine o forță capabilă să își conducă propriul destin.
Alături de Keanu Reeves, producția mai aduce și alte fețe familiare francizei precum: Directoarea școlii de balet și de instrucție a asasinilor clanului Ruska Roma (excepțională în acest rol, Anjelica Huston); Winston (Ian McShane, nu se putea fără el) și Charon (Lance Reddick) recepționerul de la celebrul hotel al asasinilor – Continental New York.
Forța brută … creativă
Sub direcția regizorală a lui Len Wiseman („Greu de ucis”), „Balerina” aduce o nouă perspectivă asupra francizei și se remarcă prin confruntări memorabile, cascadorii complexe și un adevărat arsenal de arme, incluzându-le aici și pe cele improvizate precum o pereche de patine, piolete sau aruncător de flăcări.
„Scenariul Balerina mi-a plăcut foarte mult pentru că este total diferit de povestea lui John Wick. În timp ce Wick încearcă să iasă din profesia de asasin, Eve se antrenează să intre în elită. Am vrut să explorez circumstanțele în care cineva ar alege această viață periculoasă”, povestește regizorul.

În loc să demonstreze forță brută, Eve este mai degrabă creativă și folosește orice îi vine la îndemână pentru a se apăra. „Am vrut să creăm o acțiune credibilă și nu una excepțională. Am încercat să transformăm orice dezavantaj într-o armă. Eve folosește tot ce găsește în jur pentru a rămâne în viață.”, povestește Ana de Armas.
Bine, dacă ne aducem aminte din franciză, nici Keanu Reeves nu poate fi contestat pe motiv de lipsă de creativitate.
Despre ce este vorba
Drama Evei începe în copilărie, când tatăl ei este ucis. Astfel, ajunge la clanul Ruska Roma, la o instituție care, sub masca antrenamentelor de balet, ascunde adevărată activitate, aceea de a formă asasini de elită. După ce directoarea îi refuză dreptul de a răzbună moartea tatălui, Eve își caută dreptatea pe cont propriu. În mod surprinzător, reușește să deranjeze mulți oameni răi și să atragă împotriva ei aproape toată spuma asisinilor plătiți.
O orgie de lux a crimelor în masă
Producția a fost îndelung așteptată de fanii seriei. Și, deși IMDB reușește să acorde filmului cu „căldicel” 7.2. Filme interesante au același rating și par a fi mulțumite cu el – „Mission: Impossible”, „The Hunger Games”, „From Dusk Till Dawn”, „Notthing Hill” sau „Meet Joe Black”, pentru a vorbi doar de o parte dintre ele.
Cronicarul de la The New York Times nu a fost însă impresionat și caracterizează premiera drept „o încercare de a cupla un alt vagon la trenul cu bani al francizei”. El caracterizează producția drept „O orgie de lux a crimelor în masă”. „Secvențele de luptă sunt incredibil de creative, perfect executate și absolut ridicole”, iar „armamentul extravagant este un datpentru că Anna de Armas se bucură să folosească orice, de la vase de gătit scumpe la patine de gheață”.
„Din când în când, măcelul febril se oprește respectuos pentru a permite legendarilor actori englezi și irlandezi să injecteze scurte momente de gravitate. Winston al lui Ian McShane, cu o ținută amenințătoare, este prin preajmă pentru a oferi sfaturi de părinte adoptiv și pentru a lansa indicii obscure despre adevărata filiație a Evei, iar Gabriel Byrne apare ca misteriosul șef al familiei rivale și ca purtător al altor secrete familiale. Totul este prea mult pentru Eve, care pare mai degrabă ușurată decât speriată atunci când Wick însuși apare cu un contract pentru a-i opri furia de femeie singură. Bănuiesc că publicul va fi la fel de recunoscător”, conchide en fanfare cronicarul.
Ceaikovski cu miros de praf de pușcă
Așteptați-vă la Ceaikovski cu miros de praf de pușcă, pentru că nu greșiți prea tare. În fond nu ați pășit în sala de cinema gândindu-vă că veți vedea „Lacul lebedelor”, nu?.
Amatori de statistici, americanii au numărat de-a lungul timpurilor numărul morților din primele patru filme ale francizei. Au ieșit vreo 500 de victime, ucise cu multă inventivitate. Cele mai multe în John Wick 4 (140), adică un cap tăiat la fiecare 80 de secunde.
În ceea ce privește „Balerina” încă nu avem cifra finală, probabil cineva încă mai numără. Sau poate s-a cerut renumărarea, cine știe…
Produs de Lionsgate și distribuit pe marile ecrane din țară de către Vertical Entertainment, filmul de acțiune „Balerina” este acum în sălile de cinema și în formatele speciale Dolby Atmos și 4DX.
Credit Foto: Lionsgate/Vertical Entertainment