Profita de energia noptii! Ritualuri care induc un somn odihnitor

Profita de energia noptii! Ritualuri care induc un somn odihnitor

Somnul este un factor important in mentinerea unei stari fizice si psihice bune si, implicit, are o importanta deosebita in pastrarea si intretinerea sanatatii. Noaptea imprastie asupra noastra o energie benefica, astfel ca ar trebui sa profitam de aceasta cat de mult putem. Persoanele care dorm bine sunt mai optimiste, mai energice, mai radiante, mai sanatoase, au o piele mult mai curata si mai luminoasa si zambesc mai mult.

 

Ce se intampla cu noi in timpul somnului?

Desi suna bizar, atunci cand noi dormim, organismul nostru se „trezeste” si incepe sa lucreze. In timpul somnului, celulele nervoase se regenereaza si creierul se reorganizeaza, hipofiza, cea mai importanta glanda endocrina, isi stimuleaza activitatea prin secretarea melatoninei, hormonul care regleaza ritmul circadian, a prolactinei, hormon esential pentru fertilitate si lactatie, dar si a hormonilor de crestere, cu rol in reglarea metabolismului general. De asemenea, acum se secreta cortizolul, un hormon care anihileaza durerea, dar si insulina, responsabila de metabolizarea glucidelor. Pe de alta parte, in timpul somnului, pielea se curata si tot acum creste productia de elastina si colagen, substante esentiale in pastrarea aspectului tanar si luminos.

Pe locuri, fiti gata: somn usor!

Pentru a va bucura de un somn odihnitor, este important sa aveti un program exact al orelor de somn pe care sa-l respectati cu strictete, avand grija ca miezul noptii sa va gaseasca in pat. Cel mai profund somn se desfasoara intre orele 22:00 si 06:00. Totodata, inainte de culcare, aerisiti camera, evitati sa faceti sport, sa va uitati la televizor, sa fumati si sa consumati alcool sau bauturi cu cofeina. Pentru a evita sa va treziti peste noapte, nu mancati alimente grele, dar nici nu va culcati cu stomacul gol. O cana de lapte poate fi un bun remediu, deoarece contine triptofan, un aminoacid care elimina stresul prin cresterea productiei de serotonina.

Baia de tip SPA

Daca pana acum obisnuiai sa faci un simplu dus inainte de a te pune in pat, e timpul sa te reprofilezi si sa alegi o baie in cada. Este demonstrat ca astfel muschii se relaxeaza si creierul se detensioneaza, inducandu-ti starea de somn. Pentru ca rezultatul sa fie unul garantat, pune in apa uleiuri parfumate de lavanda si valeriana, alaturi de saruri naturale speciale si flori de musetel sau de tei. Scufunda-ti intreg corpul sub apa si stai cu ochii inchisi timp de 15 minute.

Masajul detensionant

Un ritual usor de relaxare si la indemana oricui este masajul scalpului si al talpilor. Aceste doua zone contin centri energetici si terminatii nervoase, astfel ca un masaj de cateva minute va imbunatati considerabil starea intregului organism. Asaza-te in pat si maseaza-ti pielea capului tinandu-ti ochii inchisi, iar apoi continua cu talpile si chiar cu palmele. Aceasta metoda este ideala pentru femeile insarcinate care au probleme accentuate cu somnul si stresul.

Aromoterapia de seara

Studiile au demonstrat ca cele mai potrivite uleiuri pentru un somn odihnitor sunt cel de lavanda si cel de iasomie. Acestea induc starea de liniste, elimina anxietatea si imbunatatesc considerabil calitatea somnului. Astfel, inainte de a merge la culcare, lasati candela de aromoterapie sa va creeze atmosfera necesara. Se pot adauga si cateva picaturi de ulei de portocala.

Asculta, citeste, scrie

O alta metoda eficienta este cititul unei carti inainte de culcare, cu conditia ca lectura sa nu aiba loc in dormitor, cu atat mai putin in pat. Concomitent, puteti asculta muzica relaxanta, fara a dormi insa cu aceasta pe fundal. Pe de alta parte, o solutie pentru a elimina din minte gandurile negative si problemele zilnice ar fi sa le scrieti intr-un jurnal, la sfarsitul fiecarei zile.

Plimbare si meditatie

Daca nu v-ati apucat inca de practicat yoga, ar fi momentul sa o faceti. Este o modalitate foarte buna de relaxare care atrage un somn odihnitor. De asemenea, plimbarile scurte in parc la ceas de seara si meditatia cu constientizarea respiratiei va pot detensiona corpul si linisti mintea.

Farmacistii Catena recomanda produsul SomniX. Daca iti doresti sa combati eficient insomnia si sa ai un somn odihnitor, atunci cu siguranta vei fi incantata de sprayul cu actiune rapida si administrare sublinguala SomniX Spray! Mai multe detalii despre produs gasiti aici.

Text: Madalina Manole

Nota pentru articolul «Profita de energia noptii! Ritualuri care induc un somn odihnitor»:5.00/ 5 (1 vot)