Dieta antidepresie

Dieta antidepresieCu siguranta ati auzit de multe ori persoane din anturajul vostru, prieteni sau chiar membri ai familiei, plangandu- se de depresie. De obicei, cei care se simt singuri, tristi, neputinciosi, inutili sau anxiosi sunt tentati sa-si identifice si sa-si diagnosticheze singuri depresia. Dar pana la urma ce este depresia?

Depresia este o perturbare afectiva care invoca o neputinta emotionala persistenta. De obicei, pentru combaterea acestei afectiuni se recurge la tratamentul medicamentos, insa este important de stiut ca utilizarea acestuia pe termen indelungat poate provoca dependenta. Specialistii au demonstrat ca cea mai buna modalitate de a combate depresia este o dieta sanatoasa si echilibrata.

Exista asadar unele alimente care te pot ajuta sa previi depresia:

 

  • Dieta bogata in nutrienti. Nutrientii din alimente sunt absolut necesari organismului, intrucat functia acestora este de a sprijini metabolismul, de a produce energie si a reconstrui si programa corpul pentru o dezvoltare normala. Substantele nutritive de care avem nevoie includ vitamine, minerale, carbohidrati, proteine si chiar si o cantitate mica de grasimi. Deficitul de oricare dintre aceste substante poate afecta intr-o mare masura functionarea optima a organismului.

 

  • Surse de antioxidanti. Moleculele daunatoare numite si radicali liberi sunt produse in mod normal in corpul nostru, iar dezvoltarea acestor molecule nocive poate favoriza procesul de imbatranire prematura, distruge celulele care energizeaza corpul, degenereaza intr-o stare de irascibilitate si produce dezechilibre grave la nivelul creierului. Antioxidantii cum ar fi betacarotenul si vitaminele C si E combat efectele radicalilor liberi. Surse de betacaroten: caise, broccoli, pepene galben, morcovi, piersici, dovleac, cartofi, spanac dulce. Surse de vitamina C: afine, grapefruit, kiwi, portocale, ardei, capsuni, rosii, varza, lamaie. Surse de vitamina E: margarina, nuci si seminte, uleiuri vegetale, germeni de grau.

 

  • Carbohidrati. Legatura dintre glucide si sistemul nervos central este realizata de serotonina, o substanta din creier care genereaza starea de bine, satisfacerea si relaxarea organismului, fiind totodata si un neurotransmitator cu ajutorul caruia neuronii interactioneaza unul cu altul. Astfel, cel mai bun mod de a tine la distanta depresia este sa ai o dieta cu continut redus de zahar si sa optezi pentru carbohidrati de calitate precum fructele si legumele.

 

  • Dieta mediteraneeana. Pe langa regimul alimentar propriu-zis, aceasta dieta este un stil de viata si un model echilibrat de nutritie care ajuta la imbunatatirea sistemului nervos. Acidul folic contribuie cu precadere la buna functionare a celulelor nervoase si este prezent in numeroase alimente in dieta mediteraneeana: nuci, fructe, lactate si legume verzi: spanac, fasole, sparanghel, morcovi, varza, mazare, naut, linte. Vitamina B12 are un rol decisiv in dezvoltarea optima a sistemului nervos, intra in componenta dietei mediteraneene si poate fi gasita in toate produsele de origine animala, saraca in grasimi, cum ar fi pestele, produsele lactate si fructele de mare (crabi, stridii, scoici).

 

  • Alimente bogate in seleniu. Este un mineral esential pentru organismul nostru. Conform studiilor, consumul redus de seleniu afecteaza semnificativ starea de spirit si accentueaza efectele negative ale stresului. Printre alimentele care contin cantitati valoroase de seleniu se numara: carnea slaba (pui, vita, curcan, miel), fructe de mare (stridii, scoici, sardine, crabi, pesti de apa sarata), dovleac, fasole, oua, usturoi, cereale  integrale (grau, paste, orez brun, fulgi de ovaz). Seleniul mai poate fi gasit si in drojdia de bere, floarea-soarelui si nucile braziliene.

 

 

Text: Alexandra Lupu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *