Salatele de primavara, imunitate in farfurie

Cu dor de soare, cu chef de plimbari in natura si cu pofta de legume proaspete, primavara se dovedeste a fi cel mai asteptat anotimp. Acum, mai mult ca niciodata, ne preocupa, pe de-o parte, silueta, si, pe de alta parte, sanatatea, caci la schimbarea sezonului, racelile si gripele isi fac simtita prezenta, iar alergiile castiga tot mai mult teren. Tocmai de aceea va propunem un remediu, nu doar eficient ci si savuros, care sa va ajute sa pierdeti kilogramele in plus acumulate peste iarna si sa castigati imunitate: salatele.

Leacuri din popor pentru cresterea rezistentei la boli

Salata verde

Cu siguranta cea mai consumata verdeata a primaverii, salata verde este apreciata gratie gustului sau, proprietatilor curative dar si faptului ca se poate combina usor cu diferite legume si feluri de mancare. Este bogata in vitaminele A, C si K, vitamina B9, cunoscuta ca acid folic, contine fibre, proteine, fier, magneziu, calciu, potasiu si un procent de peste 95% apa, atribute ce o clasifica in topul legumelor detoxifiante cu puteri imunostimulatoare. Salata verde sprijina digestia, combate infectiile urinare, sustine functia hepatoprotectoare, intretine sistemul nervos, previne anemia, osteoporoza si maladia Alzhaimer.

Pont: O portie de salata verde consumata la cina, combate insomnia si imbunataseste calitatea somnului.

Top 7 ceaiuri pentru o digestie usoara

Salata de leurda

Salata de leurda este un preparat traditional-romanesc, planta in sine, care apare in luna martie, primind din partea cercetatorilor germani distinctia de „Planta mileniului trei”, gratie proprietatiilor sale terapeutice remarcabile. Denumita in termeni populari usturoiul ursului sau usturoi salbatic, leurda se inrudeste, intr-adevar, cu usturoiul insa capacitatile sale antibiotice depasesc cu mult puterea acestuia, si, in plus, nu ofera respiratiei un miros neplacut. O portie de salata de leurda asigura organismului doza de antioxidanti necesara pentru a combate simptomele de gripa si raceala, si, in plus, regleaza colesterolul din sange si tensiunea arteriala fiind de mare ajutor persoanelor cu afectiuni cardiovasculare. De asemenea, incetineste procesul natural de imbatranire, minimizeaza simptomele depresiei si asteniei si are capacitati detoxifiante incredibile. Se combina cu legume, branza si oua fierte.

Pont: O cura de minim 10 zile cu salata de leurda poate ajuta in procesul de renuntare la fumat.

Beneficiile probioticelor pentru sanatate

Salata de patrunjel

Cu toate ca este specifica bucatariei arabesti, unde este denumita tabbouleh, salata de patrunjel se regaseste tot mai des pe mesele noastre, fiind gustoasa si foarte sanatoasa. Patrunjelul este antiinflamator natural, antiseptic si depurativ, are un puternic rol imunostimulator, fiind mai bogat in vitamina C si antioxidanti chiar si decat citricele. In plus, contine potasiu, fier, calciu, betacaroten si fibre, consumul sau fiind benefic sistemului digestiv, renal, hepatic si glandelor endocrine. Se prepara cu lamaie si rosii.

Pont: Din punctul de vedere al compozitiei de calciu, o farfurie de patrunjel tocat este echivalenta cu o farfurie de lapte.

Beneficiile patrunjelului pentru sanatate si frumusete

Salata de spanac

Profitati din plin de sezonul salatelor si consumasi zilnic spanac, un adevarat medicament provenit din natura. Acesta contine flavonoizi, o gama de antioxidanti puternici care neutralizeaza radicalii liberi si, implicit, contribuie la intarirea imunitatii, fiind remediu de baza in prevenirea si tratarea cancerului, cu precadere a cancerului de colon si ovarian. Spanacul este recunoscut gratie vitaminelor A, B si C, fierului si magneziului continut, fiind o sursa de calciu, fosfor, zinc, cupru si omega-3.

Pont: Cura cu salata de spanac reechilibreaza nutritional organismul si contribuie la tratarea anemiei de primavara.

Deficiente nutritionale care te imping in depresie

Salata de ridichi

Ridichile se pot consuma fie ca atare, fie in combinatsie cu alte salate, efectele lor terapeutice fiind absolut aceleasi. Continutul mare de vitamina C le ofera capacitatea de a lupta contra infectiilor, fiind suport de baza al functiei imunitare. De asemenea, salata de ridichi reduce colesterolul din sange si, datorita continutului mare de fier, este utila in producerea hemoglobinei si in curatarea si oxigenarea sangelui. Ridichile sustin procesele metabolice din organism, stimuleaza eliminarea toxinelor si protejeaza sistemul nervos.

Pont: Ridichile contin cupru, mineral care contribuie la producerea colagenului atat de necesar pielii, oaselor si ligamentelor.

Sucuri de primavara care iti dau energie

Atentie! Pentru tratarea afectiunilor, cura cu salata se recomanda a fi insotita de tratament medicamentos!

Farmacistii Catena recomanda produsul Immuno Respond. Daca iti doresti o imunitate puternica, atunci cu siguranta vei fi incantata de suplimentul alimentar Immuno Respond! Mai multe detalii despre produs gasiti aici.

 

Text: Madalina Manole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *