Louis Vuitton- accesoriul dorit de toata lumea

angelina-jolie-LVFaimosul logo “Damier”, recunoscut world wide

Produsele care au faimosul logo al lui Louis Vuitton, numit “Damier Canvas”, sunt astazi ravnite peste tot in lume, de la bulevardele din Paris, strazile Londrei si ale New York-ului, la pietele de desfacere din India si China, unde Louis Vuitton este recunoscuta ca o deschizatoare de drumuri.

O parte insemnata din acest succes se datoreaza sustinerii de catre vip-uri si celebritati. Pe vremea lui Louis Vuitton, imparateasa Eugenie era, probabil, cel mai faimos client. In prima jumatate a secolului XX- lea, fiul sau, Georges, a furnizat produsele companiei starurilor de cinema si maharajahilor. Ulterior, insasi Audrey Hepburn a fost surprinsa deseori purtand genti marca Louis Vuitton in perioada de ascensiune a carierei. Anul acesta, “the Vuitton VIP” este Angelina Jolie, iar reclamele si shooting-ul au fost realizate in provincia Siem Reap din Cambodgia, de unde l-a adoptat Angelina pe Maddox. Pe o barca, imbracata cu hainele proprii, fara machiaj, purtand o geanta proprie Vuitton Alto, Angelina pare linistita si impacata cu excursia sa. Astfel, Angelina Jolie se alatura unui sir lung de vedee precum Madonna, Jennifer Lopez sau Scarlett Johansson, care au fost, pe rand, imaginea companiei Louis Vuitton. Aceasta campanie este special creata pentru a reaminti oamenilor ca Louis Vuitton produce, in primul rand, accesorii de voiaj.

Adevaratul secret al succesului companiei este controlul, pentru ca, de la design pana la distributie, aceasta face totul pe cont propriu, rezultand nu doar calitatea garantata, ci si o marja de profit de 45% , depasind cu mult competitorii.

Acest control a facut posibila si ultima miscare a companiei: a reusit sa echilibreze prestigiul cu popularitatea, mentinand conotatiile unui brand de lux chiar si in mentalitatea marketingului de masa.

Brandul a depasit produsul, ca si in cazul Coca-Cola sau al unor producatori in serie. Tot ce conteaza este luxul simbolizat de logo-ul Louis Vuitton. Brandul a devenit un semn social, majoritatea isi doreste o geanta LV pur si simplu pentru ca atrage atentia celorlalti.

Cand vine vorba de aceasta companie, se pare ca nu se verifica legea diminuarii profiturilor. Cu cat este mai bine constientizata importanta brandului, cu atat creste si dorinta de a avea asemenea produse. In zilele noastre, marca Louis Vuitton ramane medicamentul contra exilului social, pentru ca este recunoscuta de absolut toata lumea.

Forta simbolica a brandului ii “incurca” pana si pe unii din echipa de management. In februarie 2004, o voce anonima le-a spus celor de la International Herald Tribune ca cuccesul companiei la care lucreaza reprezinta “cea mai priceputa prestidigitatie de la uleiul de sarpe incoace”, adaugand ca, aproape de necrezut, “totul se bazeaza pe niste panza, un strat de plastic si o captuseala de piele foarte fina”.

 

Text: Andreea Popescu

Surse: www.dailymail.co.uk, “Mari succese ale unor branduri renumite” de Matt Haig, www.style.com

adv_4643