Ai racit? Mananca ceva bun!

Fiecare anotimp vine cu farmecul sau, dar in sezonul rece sau la inceput de primavara putini scapam de raceala. Important este ca atunci cand te simti rau, sa stii ce alimente te pot ajuta pentru intarirea sistemului imunitar si pentru ameliorarea simptomelor.

In plus, gripele de sezon pot fi adesea insotite de probleme cu stomacul, caz in care o alimentatie corecta este obligatorie. Cand te doare stomacul este la fel de important sa stii ce alimente sa eviti. Hai sa descoperim impreuna.

Caloriile, necesare pentru o recuperare rapida

Cand suntem bolnavi, organismul nostru are nevoie de mai multe calorii pentru a functiona normal. Pentru fiecare grad in plus la temperatura corpului, metabolismul creste cu 7%. Prin urmare, cand ai febra cel mai rau este sa nu mananci deloc sau foarte putin, avand in vedere ca organismul are nevoie de mai multa energie decat in mod obisnuit pentru a sustine sistemul imunitar. Iar daca nu consumi alimentele potrivite, bogate in vitamine si proteine, simptomele se agraveaza si dureaza mai mult timp. Bea multe lichide calde si respecta un program regulat de mese, cu portii mai mici si mai dese.

Mancaruri picante

Alimentele picante stimuleaza glandele lacrimale si mucoasa nazala, ceea ce poate creste, pe de o parte, disconfortul, insa actionand ca decongestionante naturale te vor ajuta sa respiri mult mai usor. De exemplu, ardeiul iute sustine imunitatea si este bogat in vitaminca C, caroten, vitamina B, potasiu si fier, iar alte optiuni pentru asezonarea alimentelor sunt wasabiul si hreanul.

Supa de pui si supa de rosii

Pentru a ameliora simptomele racelii, include in dieta alimente care ajuta la fluidizarea secretiilor nazale si bronsice. In primul rand, poti opta pentru supa de rosii sau supa de pui cu taietei. Carnea de pui contine un aminoacid numit cisteina care contribuie la fluidizarea mucusului din bronhii, iar lichidul fierbinte, care poate fi si supa de legume, ajuta la hidratarea si dilatarea cailor nazale, reducand inflamatia din zona gatului.

Ceai fierbinte

Lichidele calde sau usor fierbinti actioneaza ca anticongestionante, alinand durerile in gat. Ceaiul chinezesc, japonez sau varietatile de ceai american ajuta organismul sa lupte contra infectiilor datorita compusilor naturali cu proprietati antibacteriene. Ceaiul negru are efecte benefice dovedite contra febrei tifoide cauzate de tulpini de Salmonella, iar ceaiul verde proaspat cules, adaugat in apa calda cu lamaie este ideal pentru a mentine un nivel optim de hidratare si pentru fluidizarea mucusului nazal.

Citrice

Este adevarat ca vitamina C nu vindeca racelile si gripele, insa reduce severitatea simptomelor si chiar durata acestora. Cele mai accesibile si mai cunoscute fructe cu aport ridicat de vitamina C sunt citricele, de la portocale, lamai, grepefrut si pana la pomelo. Acestea contin flavonoide, care sustin sistemul imunitar, iar in cazul grepfrutului, acidul salicilic are si un efect antiseptic contra infectiilor bacteriene si fungice.

Alimente care amelioreaza durerile de stomac

Durerile de stomac pot insoti uneori racelile, caz in care cele mai indicate sunt mancarurile usor de digerat, insotite de o hidratare intensa. Dimineata opteaza pentru paine prajita sau biscuiti dietetici fara sare, alaturi de ceai de ghimbir, planta cu efecte incredibile in prevenirea si calmarea senzatiei de greata si a altor probleme de natura gastrointestinala, precum constipatie, balonare, senzatie de voma. Din categoria fructelor alege bananele, usor de digerat si bogate in potasiu, adesea pierdut in exces in timpul episoadelor de transpiratie, diaree sau voma.

Alimente contraindicate pentru durerile de stomac

Alimentele picante au efecte benefice in ameliorarea simptomelor racelilor, ajutandu-te sa respiri mai usor, dar pot de asemenea sa fie prea dure pentru un stomac sensibil. La fel si citricele, care pot fi iritante si pot provoca dureri si disconfort abdominal. In plus, evita zaharurile, intrucat provoaca inflamatii si afecteaza sistemul imunitar, dar si alimentele prea grase, precum burgeri si cartofi prajiti, acestea fiind mai greu de digerat comparativ cu proteinele si carbohidratii.

Text: Arabela Boboc

februarie 7th, 2019 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate