Inotul te vindeca

Inotul te vindeca

Asociat adesea cu vara, vacanta si ore prelungite de plaja, inotul este un sport ale carui efecte benefice nu sunt cunoscute in totalitate. Afla cum te poate ajuta inotul sa-ti mentii sau sa-ti recapeti sanatatea si sa devii mai optimista.

 

Nu stii ce sport sa practici? Alege inotul, fiindca iti poate aduce nenumarate beneficii, atat pe plan fizic, cat si psihic. Este o activitate indicata persoanelor de toate varstele (si femeilor insarcinate) si care, realizata corect, nu iti ofera efecte adverse. Spre deosebire de alte sporturi care pot plasa o presiune asupra articulatiilor, inotul le protejeaza si intareste,

in plus, ligamentele si masa musculara, ceea ce pentru tine inseamna o postura corporala mai buna si un aspect fizic mult mai armonios.

 

Principalele avantaje ale inotului

Vestea buna este ca inotul te ajuta atat sa iti „sculptezi” silueta, cat si sa iti imbunatatesti starea de sanatate. Datorita acestui sport, incidenta bolilor cardiovasculare scade, ca urmare a reglarii tensiunii arteriale si a optimizarii circulatiei sangvine. Celulita este atenuata, la fel si stratul adipos, in schimb principalele grupe de muschi (pectorali, abdominali, fesieri, coapsele si muschii gambelor) sunt tonifiate. Medicii il recomanda si in afectiuni mai grave, precum diabetul zaharat insulino-dependent, astmul, hernia de disc, dizabilitatile fizice si motori sau autismul. Un alt mare beneficiu adus de inot este restabilirea echilibrului psihic, pentru cei care sufera mai ales de anxietate, depresie sau nervozitate. Studiile recente arata ca inotul poate determina, chiar, modificari biofizice benefice la nivelul hipotalamusului si paleocortexului, zone cu implicatii directe asupra senzatiilor placute, asupra emotiilor si sentimentelor. Inotul poate sa induca, asadar, o sensibilitate crescuta la mirosuri, poate intensifica atasamentul copiilor pentru parinti sau intre parteneri, ajuta la dobandirea unei gandiri optimiste si, prin extensie, imbunatateste viata de cuplu si relatiile interumane.

 

Riscurile practicarii incorecte a inotului

Putem vorbi de riscuri atunci cand nu stapanesti tehnica si miscarile tale suprasolicita mai ales zona gatului si cea lombara. Daca esti incepatoare, inoata doar in prezenta instructorului tau, pentru a evita accidentarile. Cele mai frecvent intalnite greseli sunt rotirile fortate ale capului atunci cand vrei sa respiri (mai ales la stilul liber de inot), pozitia nefireasca a capului pe spate, in stilul cros, sau devieri ale axei corpului, ce pot produce accidentari la nivelul gatului si al spatelui.

 

Care sunt cele mai intalnite stiluri de inot?

  • Un stil usor de practicat si,deci, indicat pentru debutanti este bras. Numit si stil broasca. Stilul este indicat mai ales celor cu probleme respiratorii, dar si femeilor insarcinate deoarece inareste musculatura absominala si pelvina.
  • Stilul crawl este practicat mai ales de catre profesionisti. Presupune foarte multa putere in brate, care se rotesc pe langa corp, cu palmele impingand apa dedesubtul corpului. Picioarele sunt mentinute apropiate si se misca in aceeasi alternanta ca si bratele.
  • Stilul spate este cel mai benefic pentru persoanele care au probleme cu spatele si nici nu au o conditie fizica excelenta. Acest stil solicita mai ales muschii bratelor, cat si pieptul si abdomenul.
  • Stilul fluture este cel mai complicat de realizat si presupune experienta in acest sport si o rezistenta fizica deosebita.

 

Alege-ti stilul care ti se potriveste si inoata ori de cite ori simti nevoia. Nu este doar un sport, este o adevarata terapie!

 

INTREBARE: Cui ii este indicat inotul?

„Inotul este indicat tuturor persoanelor, cu atat mai mult cu cat acest tip de activitate fizica imbunatateste sanatatea organismului, ajuta la dezvoltarea armonioasa a corpului, fiind si un mod eficient de relaxare. Nu exista limita de varsta in practicarea lui, iar o alta parte buna este ca inotul nu solicita un efort material deosebit”.

 

Inotul te vindecaAndreea Banica: „Inotul il combin de cele mai multe ori cu un alt gen de antrenament. In functie si de sfaturile antrenorului, urmez un program divers de antrenament fizic, astfel incit in fiecare zi sa experimentez noi feluri prin care sa-mi pot mentine silueta”.

 

 

 

 

 

 

 

Text: Anca Sculita

Consultant: Adrian Racovita

Director operational Tenis Club 2000 Bucuresti

Tel: 0724 212 896

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *