Obsesia pentru tehnicile de infrumusetare

Obsesia pentru produsele si tehnicile de infrumusetareTrebuie sa fiu frumoasa, sa par mai tanara decat sunt in realitate, sa stralucesc de sanatate… iar si iar aceleasi ganduri… e clar – esti “putin” obsedata.
Exista din ce in ce mai multe persoane care nu fac partea din lumea show-bizului dar care au dezvoltat un adevarat cult pentru corpul lor. Cosmetica devine noua adictie a timpurilor noastre.

Creme, produse de machiaj, tratamente de infrumusetare care includ curatare faciala, manichiura, pedichiura, masaje de toate tipurile, vizite la centre spa, botox si mai ales chirurgia plastica sunt deja la indemana oricui, azi mai mult decat oricand.

Profilul consumatorului
Mass-media a produs o necesitate mai mult obligatorie de a fi perfecti, nu doar in viata sociala sau de familie, ci si in ceea ce priveste aspectul fizic.
Sa fie doar un impuls de tip consumist? Dorinta de a fi diferiti? Teama de imbatranire? Nu se cunosc cauzele acestei adictii, dar efectele sunt clare. Universul infrumusetarii invadeaza lumea cotidiana, creand tendinte.
Daca pana acum era un univers exclusiv al stelelor de cinema, revolutia pe care a suferit-o cosmetica a facut sa apara un nou profil al consumatorului de frumusete. Nu mai este o lume a femeilor; barbatii se supun tratamentelor de infrumusetare si sunt obsedati de aspectul fizic si de imaginea pe care o ofera celorlalti.

Producatorii se concentreaza asupra liniilor masculine
Cifrele nu mint. Producatorii de cosmetice lanseaza linii unisex sau chiar adresate barbatilor. A crescut numarul de centre de infrumusetare, iar internetul ofera mii de chat-uri unde “obsedatii” de frumusete pot dezbate asupra noilor produse cosmetice.
Specialistii in chirurgie plastica ofera date despre numarul foarte mare de persoane care au apelat la injectiile cu botox si arata ca peste 40% din acestia repeta tratamentul mai des decat este indicat.

Pe cine incercam sa copiem?
Obsesia pentru aspectul fizic este la ordinea zilei iar modelele de urmat sunt pe pasarela, in studiouri sau pe covorul rosu. De la un Michael Jackson care si-a schimbat culoarea pielii la o Cher care a trecut prin infinit de multe operatii estetice pentru a nu trada adevarata sa varsta.
Cupluri celebre, ca Brad Pitt si Angelina Jolie, si-au recunoscut obsesia pentru cosmetica naturista. Ultima noutate la Hollywood sunt produsele Dr. Hauschka. Cu o experienta mai mare de 40 ani in domeniu, producatorul se mandreste cu o linie de produse naturiste la care apeleaza vedete de success: Jennifer Aniston, Cate Blanchett, Julia Roberts, Kate Moss, Madonna sau Peter Coyote.

Faimosi sau anonimi, toti au in comun peocuparea pentru aspectul fizic si pentru perfectiune si cauta noi metode de a invinge timpul si semnele sale.

Text: Ema Macovei