Ce cure de vitamine trebuie sa tii, in functie de anotimp

Ce cure de vitamine trebuie sa tii, in functie de anotimpNu mai este o noutate pentru nimeni faptul ca fructele si legumele sunt benefice unei bunei functionari a organismului datorita vitaminelor si nutrientiilor pe care le ofera acestuia. Fiecare sezon isi are “vedetele” lui, si cu totii stim ca vara este sezonul pepenilor, cireselor si al caiselor, ca primavara aduce cu ea ridichiile, sfecla rosie etc, ca iarna ne imbie cu miros de portocale si ca toamna strugurii si gutuile sunt in “trend”.

 

  • Vara – vitaminele C, E si A

 

Am inceput putin invers cursul anotimpurilor dat fiind ca ne aflam in sezonul de vara. Vara, organismul nostru este supus unor incercari grele de a-si mentine echilibrul si de a functiona in conditii normale la temperaturi foarte ridicate.

Ciresele pot fi considerate un adevarat izvor de vitamine si minerale, datorita numarului mare pe care il contin: vitamine (A, C, B1, B2, B3, B6, B9, E si PP), minerale (calciu, magneziu, fier, fosfor, cupru, mangan). Aceste fructe mici si rosii sunt recomandate in acest sezon datorita continutului mare de betacaroten, nutrient necesar pentru un sistem imunitar puternic .

Pepenele rosu poate fi consumat doar pe timpul verii si tocmai din acest motiv trebuie sa profitam din plin de aparitia lui pe piata. In primul rand, pepenele rosu te ajuta sa te racoresti in zilele insorite, datorita continutului mare de apa (90% apa), hidrateaza pielea si intareste imunitatea datorita continutului mare de vitamina C.

Piersicile sunt foarte bogate in vitamine: foarte multa vitamina C, provitamina A, vitaminele B3, B5 si E, fier, magneziu, fosfor, zinc, iod, potasiu si de seleniu. Contin, de asemenea, cantitati mari de fitonutrienti, de antioxidanti si de fibre. Aceste fructe, nu la fel de dulci ca si nectarinele, sunt recomandate persoanelor anemice sau hipertensive, datorita aportului de potasiu din compozitia lor.

Mai multe despre vitaminele verii gasiti aici!

 

  • Toamna- vitamine din grupa de vitamine B (B1 si B6) si A

 

Toamna este sezonul gutuilor, strugurilor si al merelor verzi. Schimbarile de anotimp, de temperatura sunt daunatoare organismului si tocmai de aceea trebuie sa ne ferim de aparitia anumitor afectiuni.

Gutuile. Desi efectele pozitive ale gutuilor asupra sanatatii sunt mai putin cunoscute, va aducem la cunostinta ca o gutuie pe zi acopera tot necesarul de vitamina C. Gutuia prezinta un continut ridicat de vitamine, minerale, fibre si substante active, avand efecte tonice asupra pielii. Datorita continutului bogat in saruri de magneziu, de fier si de potasiu, gutuile  contribuie la intarirea imunitati.

Strugurii. Sa incercam pret de o clipa sa ne gandim la boabele de struguri in forma lor initiala si nu la savurosul vin care poate fi facut prin zdrobirea lor. Strugurii au multe alte proprietati care pot ajuta la mentinerea tineretii, si in plus sunt bogati in vitaminele A, B1, B2, B6, C, PP si K. Mai mult de atat, este dovedit stiintific ca consumul de struguri sau de vin protejeaza inima impotriva bolilor.

  • Iarna- vitaminele C si D

 

Iarna ne aduce si altceva in afara de fulgi, zapada si ceaiuri cu scortisoara si anume bolile si afectiunile specifice sezonului rece (racelile, congestiile, tusea, gripa, alergiile etc). Din fericire, ne mai aduce si portocale, banane si mandarine etc. care sunt bogate in vitamine si nutrienti esentiali organismului nostru.

Portocalele. Consumul regulat de portocale ajuta la mentinerea sanatatii in sezonul rece. Datorita continutului bogat de vitamina A, vitamina B, vitamina C, calciu, fosfor, potasiu, cupru, grasimi, fibre, acid folic, fier, magneziu, proteine si sodiu, portocalele ajuta la scaderea nivelului de lipide, colesterol si  al trigliceridelor din organism, lucru care previne obezitatea.

Mandarinele sunt ideale pentru sezonul rece, mai ales ca in acest sezon organismul nostru are are nevoie de mari cantitati de vitamina C (pe care nu o produce singur) pentru a-si intari sistemul imunitar. Mandarinele sunt recomandate importiva stresului si a oboselii psihofizice, preferabil fiind sa fie consumate seara, pentru a preveni insomnia.

  • Primavara- vitaminele A si C

 

Desi le putem consuma si pe parcursul anului, primavara consumam in stare proaspata salata verde si spanacul.

Consumul de salata verde este recomandat pentru detoxifierea de primavara. Datorita continutului sau bogat in minerale si in vitamine,  salata verde revigoreaza organismul,  elimina starile de depresie, de stres si ajuta la buna functionare a ficatului. Totodata, continutul de vitamina C intareste sistemului imunitar, inlatura starile de anemie, luptand cu succes impotriva asteniei (care este foarte frecvent intalnita in acest sezon).

Spanacul. Odata cu venirea primaverii apar si primele trufandale legumicole. Una dintre cele mai apreciate trufande ale acestui anotimp este spanacul. Aceasta legume cu frunze verzi contine cea mai mare cantitate de vitamina A. In plus, spanacul mai contine si proteine, hidrati de carbon, saruri minerale si vitaminele A, B1, B2, B9 (acid folic), B12. Consumul de spanac fortifica vasele de sange, ochii, inima si activeaza secretiile pancreasului.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *