Combate deficitul de vitamine si minerale din organism cu ajutorul alimentatiei

Combate deficitul de vitamine si minerale din organism cu ajutorul alimentatieiExista anumite probleme de sanatate care pot indica lipsa anumitor vitamine si minerale din organism. Practic, aceste probleme de sanatate reprezinta modul in care organismul te anunta ca ai un anumit deficit de minerale si vitamine. Atunci cand organismul incearca sa-ti spuna ceva, o poate face intr-un mod destul de ciudat, asa ca trebuie sa-i acorzi atentie. Invata sa suplinesti aceasta lipsa cu ajutorul alimentelor potrivite.

 

Ranile din jurul gurii

 

Crapaturile si ranile din jurul gurii pot indica un deficit in ceea ce priveste lipsa vitaminei B2 – un nutrient esential in producerea de celule. Fara vitamina B2, pielea nu se poate regenera. Aceasta vitamina este necesara, de asemenea, pentru a transforma alimentele in energie, astfel ca oboseala si migrenele pot indica deficitul de vitamina B2. In general, adolescentele si femeile sunt cele care sufera cel mai adesea de acest deficit, barbatii fiind mai putin afectati deoarece consuma mai multe calorii si deci mai multi nutrienti. Alimentele care ajuta la combaterea acestui deficit sunt lactatele, in special laptele, daca vei consuma 250 ml pe zi.

 

Diminuarea simtului gustativ

 

Lipsa aportului de zinc poate afecta simtul gustativ. Un studiu realizat de catre expertii de la Universitatea din Ulster, Marea Britanie, a descoperit ca persoanele cu un nivel scazut de zinc erau mai putin capabile de a detecta gustul sarat. Modul in care zincul afecteaza simtul gustativ nu este insa indeajuns de cunoscut, insa se pare ca zincul este necesar la dezvoltarea papilelor gustative. Alte semne ale deficitului de zinc includ infectii frecvente, raceli, vindecarea intarziata a ranilor, deoarece acest mineral joaca un rol primordial in buna functionare a sistemului imunitar, repararea si reinnoirea celulelor. Solutia alimentara salvatoare este carnea rosie, cea de vita si cea de miel, surse bogate in zinc, mai ales daca vei consuma o data pe saptamana. In plus, ar mai fi nucile, cajuul, alunele si cerealele integrale.

 

Lipsa chefului de viata

 

Ametelile, pielea palida si nu numai sunt adesea semne ale deficitului de fier. Lipsa chefului de viata, oboseala, slaba concentrare reprezinta o cauza a nivelului redus de oxigen care ajunge la creier. Fierul este o componenta-cheie in organism. In general, femeile sunt mult mai afectate de lipsa de fier decat barbatii, mai ales cand se afla in perioada menstruatiei. Carnea rosie, nucile, legumele cu frunze verzi, ouale, sardinele reprezinta o sursa bogata de fier. In plus, poti consuma de exemplu un suc natural de portocale care contine vitamina C, pentru o mai buna absorbtie a fierului.

 

Durerile generale

 

Slabiciunea oaselor este un semn al deficitului de vitamina D pe termen lung. Daca un pacient are mai multe diagnostice musculo-scheletale de-a lungul timpului, atunci lipsa vitaminei D ar trebui sa fie principala chestiune suspectata. Deficitul de vitamina D poate fi prezent la toate grupele de varsta. Pe langa faptul ca mentine oasele puternice, aceasta vitamina stimuleaza sistemul imunitar si protejeaza impotriva cancerului. Pestele gras (doua portii pe saptamana), sardinele (proaspete sau conservate) ajuta la fixarea vitaminei D, mai ales daca te si expui la soare.

 

Glezne umflate

 

Potasiul ajuta la echilibrarea nivelului de apa din corp, iar un aport scazut de potasiu, in combinatie cu o dieta bogata in sare, poate conduce la cresterea tensiunii arteriale, si astfel organismul va retine apa. Pentru a rezolva lipsa potasiului din organism, consuma fructe si legume, in special banane, bogate in potasiu.

 

Text: Ruxandra Raica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *