Comportamentul la birou – cartea noastra de vizita

Comportamentul la birou – cartea noastra de vizitaPutem evita situatiile neplacute si ne putem forma o imagine placuta in randul colegilor de birou, partenerilor sau angajatilor.

 

Chiar daca suntem mai tentati sa tinem cont de bunele maniere la o masa festiva decat la birou, trebuie sa stiti ca exista cateva lucruri la care trebuie sa fim atenti la serviciu. Astfel, putem evita situatiile neplacute si ne putem forma o imagine placuta in randul colegilor de birou, partenerilor sau angajatilor. Nimeni nu vrea sa fie luat drept un om fara maniere, pe care ceilalti sa-l evite si sa-l comenteze. Tinand cont ca ne petrecem mai mult timp la munca decat acasa, o relatie buna cu cei cu care lucram este absolut necesara.

 

Nu-ti critica angajatii in public !

Una dintre cele mai mari greseli care se pot comite la locul de munca este sa adresezi critici unui angajat cand sunt si altii de fata. Prin urmare, daca cineva a facut ceva gresit, cheama-l intr-un birou in care sa puteti discuta problema intre patru ochi. Este o dovada de buna crestere, care iti va aduce un plus de imagine in fata celor cu care lucrezi. Este foarte important sa nu le creezi frustrari celor din jurul tau prin comportamentul pe care il ai.

Asculta opiniile celorlalti!

Nu uita sa dai intotdeauna angajatilor posibilitatea de a-si exprima opinia. Nimanui nu-i place sa intre in contact cu oameni care monopolizeaza discutiile si care nu asculta si parerea celuilalt. Acest lucru se aplica si in cazul partenerilor sau al colegilor, insa in cazul angajatilor exista o tendinta mai mare din partea sefilor de a incerca sa se impuna.

Nu intarzia la intalnirile de afaceri! Partenerii de afaceri isi vor pierde increderea

Cand organizezi intalniri de lucru, pentru a le face interesante, anunta inainte subiectul si scopul intalnirii si da-i fiecarui participant un motiv pentru a se prezenta la intalnire. Vino la intalnire inaintea celorlalti si incepe intalnirea la ora anuntata, chiar daca unele persoane nu au ajuns inca. Implica-i in discutie pe toti cei care sunt de fata, astfel le arati ca prezenta lor este importanta acolo si ca nu  i-ai chemat degeaba.

In incheiere, prezinta concluziile intalnirii si ai grija sa nu o lungesti prea mult, daca vrei ca oamenii sa vina cu placere si data viitoare.

 

Cum procedam cand vrem o marire de salariu sau cand suntem concediati?

Acum ajungem la o alta problema delicata si frecvent intalnita la locul de munca: momentul in care vrei o marire de salariu. In primul rand, nu te duce sa ceri o marire de salariu decat daca:

  1. Ai avut realizari in timpul care a trecut
  2. Ti s-au dat mai multe responsabilitati ca de obicei
  3. Ai ajutat la imbunatatirea performantelor intreprinderii.

Ai grija ce cuvinte folosesti si renunta la limbajul vulgar atunci cand esti la serviciu. Daca cineva iti vorbeste totusi urat, nu-l baga in seama sau retrage-te. Nu este bine sa dai curs unor astfel de initiative.

Dar in situatia delicata cand esti concediat? Nu lasa emotiile sa puna stapanire pe tine, ci pastreaza-ti profesionalismul. Lasa loc de buna ziua si nu tranti usa la plecare, chiar daca te-ai simtit nedreptatit.

 

Cateva lucruri folositoare pentru evitarea unor situatii neplacute

  • Daca ti se intampla in mod frecvent sa fii intrerupt cand vorbesti la telefon, inchide usa biroului. In cazul in care lucrezi intr-un spatiu deschis, evita contactul vizual cu ceilalti in timpul convorbirii pentru a da de inteles ca nu vrei sa fii intrerupt.
  • Cand esti la o intalnire de lucru si ceilalti nu sunt atenti in timp ce vorbesti sau converseaza intre ei, opreste-te din vorbit si uita-te la cei care sunt nepoliticosi pana se opresc din vorbit.
  • Nu-i “turna” pe ceilalti cu care lucrezi, chiar daca seful te-a pus sa faci asta. Trebuie sa ramai profesionist orice-ar fi.
  • Cand iti este prezentata o noua persoana, nu sta pe scaun. Ridica-te in picioare si strange-i mana ferm.
  • Daca ai uitat numele unei persoane pe care ai cunoscut-o la un moment dat, intinde mana si prezinta-te din nou, pentru ca si persoana respectiva va face acelasi lucru. Aceasta deschidere va evita un moment stanjenitor in care nu vei sti cum sa i te adresezi sau, mai grav, i te vei adresa folosind un nume gresit.

Poate multe dintre lucrurile pe care vi le-am adus in atentie aici par normale si cat se poate de cunoscute. De multe ori insa, le uitam si trecem peste ele, fapt care nu face decat sa dauneze atat imaginii noastre, cat si relatiilor cu cei de la locul de munca. Si in final, nu uitati o regula celebra, insa foarte actuala: sa-i respectati pe ceilalti daca doriti sa primiti acelasi lucru din partea lor.

Text: Bianca Badescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *