5 moduri să îți ajuți copilul să crească înalt

Creșterea în înălțime de când copilul este încă mic depinde foarte mult de aportul alimentar, de stilul de viață și de condițiile fizice. Vârsta copilăriei este perioada în care cei mici au nevoie de îngrijire suplimentară, nutriție și vitamine esențiale pentru dezvoltarea lor psihică și fizică.

Cu toate astea, cele enumerate mai sus nu sunt suficiente pentru creșterea fizică și bunăstarea generală a unui copil. Procesul de creștere în înălțime a unui copil se face în mai multe etape și pe etape, pe durate diferite, unele manifestându-se mai devreme, altele mai târziu.

Pentru a-ți ajuta copilul să crească în înălțime încă de la o vârstă fragedă, trebuiea să ai în vedere următoarele sfaturi:

Dieta corectă

Asigură-te că micuțul tău urmează o dietă echilibrată și bogată în vitamine (în special în vitaminele A, B1, B12, E și F) și nutrienți care îi sunt esențiali pentru creștere. Oasele trebuie să fie mai puternice pentru a susține înălțarea, iar o dietă echilibrată ar trebui să includă toți carbohidrații, grăsimile și proteinele.

Ai grijă să nu consume, cel puțin în perioada copilăriei, alimente de tip junk food sau băuturi răcoritoare acidulate. De asemenea, zincul are un efect benefic asupra creșterii copilului, astfel încât alimentele bogate în zinc, cum ar fi semințele de dovleac, arahidele, nucile, leguminoasele, carnea de vită sau miel trebuie adăugate și ele în dietă.

Exerciții de întindere

Exercițiile de întindere, în special cele pentru gât, sunt foarte utile. Acestea pot avea un impact uriaș și pot facilita procesul de creștere în înălțime a copiilor, mușchii devenind tot mai rezistenți și puternici.

Este de preferat să îl înscrii să facă un anumit sport cum ar fi: baschetul, voleiul, handbalul, care presupune multe întinderi și sărituri. Dacă nu, puteți face zilnic împreună exerciții de stretching sau chiar să prinzi o bară în tocul ușii de care să se prindă cu mâinile ca să se întindă, pentru tracțiuni.

Săriturile frecvente

Săriturile sunt un alt exercițiu care poate contribui la dezvoltarea creșterii copilului tău. Dă-i ocazia încă de mic să sară coarda cât de mult poate, oriunde (este un avantaj dacă stai la casă pentru că are mai mult spațiu de destindere și nici nu ai vecini pe care să îi deranjezi), pentru ca mușchii corpului să se întindă cât mai mult. Pe lângă asta, săriturile la coardă sunt un exercițiu cardio foarte bun și recomandat de către medici.

Postură corectă

Menținerea unei posturi bune, așezarea cu spatele drept de spătarul scaunului ajută la o înălțime mai înaltă. O postură bună elimină stresul coloanei vertebrale și nu compromite creșterea copilului.

Chiar și în timpul somnului, copilul trebuie să se obișnuiască să stea întins, să nu se creeze niciun fel de presiune asupra coloanei vertebrale. Poți opta ca în timpul copilăriei, să nu îi dai copilului tău să doarmă pe pernă pentru a nu se crea tensiune asupra părții superioare a coloanei. Dacă nu poate dormi fără pernă, încearcă să alegi una cât mai mică și plată.

Odihnă suficientă pentru copilul tău

Cel mai important factor în procesul de creștere în înălțime este somnul de cel puțin opt ore. Odihna este necesară, mai ales în perioada copilăriei, când toate componentele organismului sunt încă în dezvoltare. În timpul somnului, se secretă în organism hormonul creșterii; acesta poate fi dereglat atunci când somnul nu este unul odihnitor și eficient.

Te invităm să afli mai multe sfaturi despre sănătatea celui mic şi a ta, din cărticica Mama şi Copilul disponibilă şi online AICI! 

 

decembrie 10th, 2020 by Cristea Bettina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate